Gå til innhold
Hundesonen.no

Løsning i bil


G2000
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg skal kjøpe ny bil og lurer på hvilken modell jeg skal gå for. Jeg har en stor korthåret vorsteh (31kg), som er med mye rund i bil for trening, tur, konkurranser og div andre korte og lange turer. Derfor er det viktig for meg at han er plassert både trygt og behagelig i bilen. Per i dag har han hatt et 4pets pro bur baki en personbil. Men jeg lurte på om noen har erfaring med hund i pick-up? Redd han skal bli for kald om vinteren og for varm om sommeren pga manglende isolering, og at luftsirkuleringen vil bli dårlig, hva er deres erfaringer med dette? Går det evt an å få plass til et stort hundebur bak forsetene hvis bakseter tas ut? (Har dessverre ikke råd til isolert hundekasse til å sette på pick-upen) 

*Hundens sikkerhet og velbehag er det viktigste

På forhånd, takk for alle svar og innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring selv, men slike hundekasser er nokså vanlig på pickup. https://www.villmarksutstyr.no/produkt/hund/tilbehor/wt-metall-hundekasse-til-pick-up

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=62851372

Har forstått at de kan isoleres og varmeelement, men hunden mp nok selvsagt ha på godt dekken på vinteren. Disse kassene har jeg sett på flere biler i jakthundmiljøet. Kanskje høre med noen der om erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har pick-up med kapell, og bikkja i bur i kapellet. Rutene i kapellet er sota, så det blir ikke så varmt som inne i bilen, men det blir ganske varmt inni der om sommeren. Vi har heldigvis mulighet til å åpne rutene litt, så det blir litt gjennomtrekk baki der. Men om man ikke har mulighet til å åpne noen ruter mens man kjører om sommeren, så ville jeg ikke hatt bikkja i kapellet. Om vinteren så bruker jeg ulltepper og dekken. 

Men du finner helt sikkert noen pick-up modeller hvor det er plass til et stort bur bak setene inne i bilen. Og da er der jo ikke noe problem ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...