Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergifôr og hard mage


Ingridhw
 Share

Recommended Posts

Valpen utredes for allergi og går for tiden på en veldig streng diett av allergifôr. Jeg kan ikke gi henne noe annet. 

Problemet er at fôret gir henne veldig hard mage. Hun har startet med å pipe og klage at hun må ut, uten at hun går på do når jeg lufter henne. 

Hva annet kan jeg gjøre enn å ha vann i fôret og sørge for at hun alltid har tilgang på vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars valp :( Du kan ikke gi henne matolje en gang? Hard mage kan jo komme av fibermangel, men da må du jo også tilsette noe i maten. Vann er veldig viktig. Hva med probiotika? Kanskje det kan hjelpe.

Kanskje du skulle ta det opp med veterinæren, det er jo absolutt ikke bra for henne å ha så hard mage. Ikke bare er det vondt, men også potensielt farlig. Håper du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ordentlig mosjon (etpar ganger) hver dag er viktig for fordøyelsen. Og tilsett ekstra væske til hvert måltid kan hjelpe, dehydrert mat er ikke gunstig. 

Ellers er omega-3-oljer solgt i Norge renset for proteiner og skal i teorien hvertfall være trygt å gi allergikere som også evt skulle reagere på kilden det er fra (laks etc). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Stjerneskinn skrev:

Litt ordentlig mosjon (etpar ganger) hver dag er viktig for fordøyelsen. Og tilsett ekstra væske til hvert måltid kan hjelpe, dehydrert mat er ikke gunstig. 

Ellers er omega-3-oljer solgt i Norge renset for proteiner og skal i teorien hvertfall være trygt å gi allergikere som også evt skulle reagere på kilden det er fra (laks etc). 

Gjelder det alle omega-3 oljer? Det var jeg ikke klar over. Tusen takk for tips! 

 

Veterinær er jeg i kontakt med. Var de som ga tips om å ha vann i fôret. Synes ikke det har hjulpet, men har bare gitt to måltid etter det. ? Synes jo synd i henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Ingridhw said:

Gjelder det alle omega-3 oljer? Det var jeg ikke klar over. Tusen takk for tips! 

 

Veterinær er jeg i kontakt med. Var de som ga tips om å ha vann i fôret. Synes ikke det har hjulpet, men har bare gitt to måltid etter det. ? Synes jo synd i henne.

Ja, men du kan kjøpe Baddaky eller beregnet for mennesker (ikke tran og ikke tilsatt vit) for å være sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I var gjennom det samme for litt over 1 år siden. Hvilket for går hun på? Det finnes mange ulike allergifor, og det bør ikke være noe problem å bytte. Dyrlegen vi hadde utredning hos solgte feks bare specific, mens andre dyrleger selger feks hills z/d eller royal canin anallergenic eller hypoallergenic. Vi har prøvd alle? diverse omega 3 oljer hadde ingen effekt her, men renset parafin over maten gjorde susen. Hun var så hard i magen at hun hylte når hun bæsja. Det får du kjøpt på apoteket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kaisen skrev:

 I var gjennom det samme for litt over 1 år siden. Hvilket for går hun på? Det finnes mange ulike allergifor, og det bør ikke være noe problem å bytte. Dyrlegen vi hadde utredning hos solgte feks bare specific, mens andre dyrleger selger feks hills z/d eller royal canin anallergenic eller hypoallergenic. Vi har prøvd alle? diverse omega 3 oljer hadde ingen effekt her, men renset parafin over maten gjorde susen. Hun var så hard i magen at hun hylte når hun bæsja. Det får du kjøpt på apoteket?

Specific dyrlegen vår også har. 

Men da har jeg litt flere fremgangsmåter om det ikke løser seg. Tusen takk for svar. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...