Blomdterflor Skrevet 20. Januar 2019 Rapporter Skrevet 20. Januar 2019 Dere som driver oppdrett, vaksinerer dere tispene mot herpes? Hvorfor/hvorfor ikke? Er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre, har en tispe som ble paret i går og som skal pares igjen i morgen. Takknemlig for alle svar! Siter
Wrigglebutts Skrevet 20. Januar 2019 Rapporter Skrevet 20. Januar 2019 Jeg har planer om herpesvaksine på Gaffa nå når det blir kull, men erfaringsmessig kan det være vanskelig å få tak i. Gaffas oppdretter har hatt 4 kull hvorav det i de fleste tilfellene, inkludert Gaffas valper for to år siden, var omtrent umulig å få tak i herpesvaksine. Kull nummer 2 fikk hun ikke tak i og der ble de fleste valpene enten dødfødt eller døde i løpet av den første tiden... Har hatt flere kull hjemme fra før herpesvaksinens tid og vet det ofte går helt fint uten, men kjennes tryggere med. Om jeg får tak i... Siter
maysofie Skrevet 20. Januar 2019 Rapporter Skrevet 20. Januar 2019 Jeg valge herpesvaksinere min tispe, ettersom tidligere eier hadde mistenkt herpesutbrudd på en av de andre tispene i flokken. Nevnte tispe var halvsøster og oppvokst sammen med min, så tok ingen sjanser Siter
Sunlily Skrevet 23. Desember 2019 Rapporter Skrevet 23. Desember 2019 Jeg gir alltid mine tisper herpesvaksine, men så har jeg også importert mine avlstisper og bruker gjerne hanner i utlandet, og er generelt aktiv i hundemiljøet med tanke på smitte. Jeg ringer gjerne klinikken min i god tid i forveien og spør om de har herpesvaksine inne (og evt om de da kan holde av) eller om de kan bestille opp. Noen ganger er det helt tomt overalt og da er det rett og slett slik at jeg tar en ringerunde i 2 timers omkrets for jeg tør oppriktig ikke å ikke vaksinere - jeg har ingen valper å miste ❤️ Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.