Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Innetemperatur hund

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en ung hund, og nå som det begynner å bli kaldere ute så lurer jeg på om jeg bør ha på ovnen litt for hunden mens jeg er borte fra den, eller om den vel så gjerne vil kunne trives i kjøligere rom. Jeg har ikke eksakte temperaturer for leiligheten om vinteren dersom jeg ikke har på ovner, men den er greit isolert og det er ikke akkurat sånn at det er minusgrader. Hunden har godt med pels og legger seg ofte ned på gresset ute når det er frost for å tygge på ting uten at det virker som om den plages av det.

Høres ikke ut som du bør bekymre deg. Jeg ser lett på hundene mine om jeg har det for kaldt inne. Har et ullpledd til de i sofaen, da holde de varmen. :)

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Min har spist en sekk. Hun likte det godt, tålte det godt - fin avføring. Men det er jo hinsides dyrt synes jeg , og jeg lurer på hvor mye de kan jekke opp prisen ved å tilsette alle disse «eksotiske» ingrediensene som gudene må vite om egentlig fungerer til det de påstår...
    • Ja, finn ein del fint - takk for tips 😊 Nei, lar han ikkje gjere det heller altså, det var dei første par vekene me hadde han. Men aktivitetar der han ikkje bit kan vere så ulikt - han bit ikkje i same situasjon kvar gong, om du skjønar... Men for oss vaksne er det ganske lett å lese han og velge oppførsel/aktivitet/håndtering ut frå det. Vanskelegare for barna - som dermed oftare får munnen hans rundt armen... 

Eg trur nok me er på god veg - hadde berre ønskt det gjekk eeeeendå raskare framover 😉🙃
    • Det er jo bare et feilsignal som kan læres inn ved positive metoder. Hadde ikke klart meg uten hverken i dagliglivet eller under trening (stort sett kun når hun forsøker seg på knalling). Er enig i at ordet «nei» i seg selv kan være et dårlig kommandoord siden det brukes så ofte i dagligtale, men samtidig er det et veldig naturlig ord å gripe til akkurat når en virkelig trenger det. Det virker som min skiller greit på kommandoen «nei» og andre «nei» som surrer rundt i alle fall, men jeg har en annen variant - type «e-ee» - som hun også skjønner og som jeg har forsøkt å bruke mer.
    • Da min var valp ville han ikke ha noen av de flotte, dyre hundelekene jeg hadde kjøpt til han. Håndklær, sokker og andre tøyfiller med knute på derimot, det var tingen! 😂 Spar penga, vent til dere ser hva valpen liker best. 
    • Jeg bruker ikke "nei" bevisst, og har ikke innarbeida det som kommandoord, siden jeg bruker det mye i andre sammenhenger og har en hund som lytter veldig aktivt til det jeg sier, selv når jeg ikke snakker til han. I trening bruker jeg "neimen", for å signalisere at han skal avbryte det han gjør og komme tilbake til meg. Jeg valgte det ordet fordi jeg veldig lett sier det med positiv stemme, det høres hyggelig ut. Hunden ser ikke ut til å forstå at det er en slags korreksjon, men heller en sånn "heisann hoppsann nå skal vi prøve igjen tjohei!". 
  • Nylig opprettede emner