Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Hund som oppfører seg rart etter løpetid

Recommended Posts

For en uke siden så ble hun ferdig med løpetiden. De siste to dagene har hun oppført seg rart. Virker deppa og ligger stort sett bare og sover. Jeg står alltid opp før henne, og når hun kom tuslende inn på stua en time etterpå, så fant jeg frem båndet for å gå ut å tisse. Vanligvis kommer hun løpende, men nå snudde hun bare å gikk inn på soverommet igjen. Der har hun nå ligget å sovet i 2 timer og er ikke interessert i gå ut i det hele tatt. Hun virker ikke som seg selv. Jeg har en stor redsel for livmorbetennelse men jeg kan ikke se at hun har noen av symptomene på det. Hun er bare 2 år, og selvom de kan få det, er det jo mest vanlig hos eldre tisper.

jeg mistenker at hun har innbildt svangerskap, siden hun forrige gang også ble rar og adopterte 2 leker som valpene sine. Det har hun ikke gjort denne gangen heldigvis. Nå er hun rar på en litt annen måte. Virker deprimert, rett og slett. Spørsmålet er jo om jeg bare skal la henne være i fred? Eller skal jeg tvinge henne ut på lange turer når hun åpenbart ikke er i form?

Sikkert innbilt ja. Valpene kommer jo ikke før om enda 7 uker så fortsatt mulig hun begynner å adoptere leker denne gangen og. Om et par mnd. 

Ang tur, se an hunden. Liker hun seg når dere er ute så er det ingen grunn til å holde igjen, vil hun ikke være med så er det selvsagt ikke nødvendig og legge ut på denlengdte turene hver dag. Men det er jo fortsatt godt å lufte både kropp og hode litt lell som regel. Blir hun stressa inne kan litt hardere aktivitet være positivt, men det er vell mest vanlig etter "fødsel".

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Åja, ja, nei, jeg tror helt ærlig ikke at Valyria får så fryktelig mye mer merle enn Enzo. Hun skal jo vokse inn i kroppen sin og pelsen vil også bli lenger, men det er jo ikke det enkleste å se nå når de er så små heller 

Tusen takk - det gjør jeg også ❤️
    • Hahaha, jeg var litt uklar 😅 Jeg siktet til Enzo, valpen har mer merle, eller det er i alle fall lettere å se. Jeg synes det er spennende med farger, men det er så mange måter de utvikler seg på! Sånn som de som begynner i en farge og gradvis endrer seg, og de som er relativt stabile. Valpene er kjempefine, gleder meg til å følge utviklingen deres
    • Nå vet jeg ikke om du sikter til Enzo (hannen min som jeg postet bilde av) eller valpen Valyria som er en tispe , men nei disse er ikke slik som ACD. Det du ser er det du får mer eller mindre selv om merlen blir bittelitt renere i fargene enn det de er akkurat nå, men trolig vil de merleflekkene som Valyria har på ryggen forsvinne da det bare er snakk om et par strå flekkvis, så hun vil nok bli ganske mørk  
    • Jeg skal innrømme at jeg ikke visste at Aussie kunne være kryptisk, så jeg har gått utifra at han var svart tricolor, men nå ser jeg jo at han har litt merle-tegninger 😮 Forandrer det seg fra valpene er små, sånn som med Cattledog som blir født helt hvite og gradvis blir mer og mer blå? Kan den valpen du har som er kryptisk bli mer svart, eller holder det seg stabilt, tenker jeg på. 
    • Det varierer jo så klart en hel del, men dette er hannhunden min. Altså, han er jo tydelig merle om man vet hva man ser etter, men han er jo i all hovedsak mest lik en sort tricolor for alle andre 

____________________________________________________________________________________________________________________________

Valpene storkoser seg og vokser og gror for hver dag som går. De har alle fire lagt godt på seg og er jevne i vekt, så foreløpig går alt helt fint med både valper og Moltres.  De har godt med matvett kan vi jo trygt si, for de ligger nesten konstant på hver sin pupp og henger fortsatt fast når de sovner 

Dette er tatt for to dager siden, men jeg fikk liksom aldri somlet meg til å legge det ut her
  • Nylig opprettede emner