Jump to content
Hundesonen.no

Heisann alle på Hundesonen :)

Recommended Posts

Jeg er egentlig ikke helt ny på sonen, jeg stakk vel hodet så vidt innom for en del år tilbake, men var veldig aktiv på Canis under samme nick - den gang takhøyden var høy, og før forumet der forvandlet seg til en kinesisk klokkebutikk(?) :bye: 

Jeg har siden 2010 hatt en Malteser, og i 2011 overtok jeg en 5 år gammel Prazsky Krysarik tispe. I Mai i år ble den kjære lille tsjekkiske rottehunden min akutt syk, så jeg måtte ta den vanskelige turen til dyrlegen. Vi fikk noen kjempeflotte år sammen, og det føles veldig rart med bare 1 hund igjen.

Malteseren blir 8 år nå i Juli. Hun holder seg kjempegodt og er en liten glad klovn i hverdagen, som elsker å utforske hva livet har å by på. 

Har ikke vært så aktiv på hundeforum de siste årene, selv om interessen for hund alltid er der. Tenkte jeg nå kunne lage en profil her på Hundesonen. Jeg savner å diskutere hund, lære om raser, og ikke minst se hva alle andre hundeelskere snakker om :)

Hilsen Misky 

• Like 5

Velkommen hit. Jeg var også på canis for lenge siden. Skjønner ikke bæret av canis nå lengre. Men likte hunderasevelgeren på canis veldig godt og den finner jeg ikke igjen.

• Like 1

Jeg husker deg! :) Velkommen! Var selv "distré" på Canis.

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
21 timer siden, Misky skrev:

Så gøy at det er flere kjente Canis folk her! :) Håper alt står bra til med dere og hundene. 

Jeg har enda den samme hunden jeg hadde da jeg registrerte meg på Canis i 2004 :) Cockerblandingen Dixie. Hun blir 15 år i oktober hvis hun enda er her da.  <3

• Like 1

På 29.6.2018 at 8:02 PM, Stjerneskinn skrev:

Velkommen tilbake 😊 Husker deg fra Canis (selv kalte jeg meg Havanaislove på den tiden). 

Hmmm, jeg lurer på om jeg vet hvem du er :D kan jeg spørre om fornavnet ditt begynner på R? :D 
Kjekt med andre man vet hvem er her inne :)

6 hours ago, lillesmula said:

Hmmm, jeg lurer på om jeg vet hvem du er :D kan jeg spørre om fornavnet ditt begynner på R? :D 
Kjekt med andre man vet hvem er her inne :)

Nei, det er nok en annen du forveksler meg med da 😊

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Her har jeg ikke skrevet på over to år! Og bildene fra første post er borte. På tide med en liten oppdatering. Sansa har akkurat rukket å bli 3 år. Hun har vokst opp til å bli en utrolig fin hund på alle måter. Snill mot mennesker og dyr, med på alt, lærevillig, lettlært og fryktelig morsom til tider. Piper aldri, varsler aldri, bjeffer aldri på folk eller fe.  Jeg hadde ikke veldig klare ambisjoner for henne, men vi har forsøkt litt forskjellig. Forsøkte smeller, men selv om hun virkelig er med og jobber godt, så følte jeg at den helt store gleden uteble. Matfar, kanskje fordi hund og hundetrening var helt nytt, syntes også det ble litt overveldende med baner, kasser, bokser, rom og kjøretøy og mistet litt interessen. Noe var nok grunnet et introkurs som kostet en arm og et ben som sluttet på en slik måte at det ikke var greit å komme videre. Men vi laget nå en stykk bane som vi drar fram fra tid til annen.  Forsøkte også rundering, og det var virkelig stas synes Sansa. Matfar var i utgangspunktet også veldig gira, men oppdaget etterhvert at å trene rundering alene ikke var bare bare! Og når det ble vanskelig å finne et treningsmiljø, så falt det bort.  Retrieverjakt har vært på blokka fra dag en, men det skulle ta et år før vi kom i gang. Langsomt. For også der var det utfordringer med treningsmiljøet, det var lite, litt sporadisk og lite strukturert og det var vanskelig å forholde seg til for en nybakt hundeeier. Men det har gått seg til på et vis og aktiviteten i klubben har tatt seg opp. Og det er ingen tvil - det er dette Sansa mener hun er født til! Ikke noen tvil om at hun tar "jakt" i jaktgolden på dypeste alvor! Hvor flink hun blir vet jeg ikke, men der har nok jeg vært den største begrensningen. Så vi har ikke kommet i gang med konkurranse så langt, men håper i løpet av året. Det spiller egentlig ingen rolle, for vi har det kjempegøy begge to. Har hun noen svake sider? Vel, så mye hund og så uerfaren eier skaper selvsagt noen omveier, men ingenting alvorlig. Om det ligger noen svakheter i henne som vil være til hinder for å nå langt vil tiden kanskje vise, men når man ikke har ambisjoner så er det ikke så nøye. Ellers er hun skikkelig retireversosial som kan bli vel opphengt i både folk og hunder som vi møter på tur, noe som av og til er litt slitsomt, men det må man forvente at kan skje når man har en retriever. Hadde jeg startet på nytt så hadde nok den erfaringen lagt litt andre føringer for hvordan jeg håndterte valpetiden, for jeg gjorde det nok ikke noe lettere for meg selv. Det eneste tegn på noe som kan ligne på et lite mentalitetsproblem er et snev av underlagssvakhet. Grå, slette betonggulv, blankpolert lineolumsgulv, brygger/flytebrygger. Det er ikke alle steder (de færreste, faktisk), så mange ganger når jeg tenker at oj dette blir vanskelig, så bryr hun seg overhodet ikke. Så vi ser nok ikke verden på helt samme måte. Men det går seg alltid til med en litt forsiktig tilnærming - og så er det i orden. Så, da blir det vel ny oppdatering om 2 år igjen! Enn så lenge, her er noen bilder fra treårsdagen:
    • https://www.nationen.no/landbruk/nord-osterdalen-prover-a-avverge-ny-ulvesommer-har-fatt-gront-lys-til-skadefelling-av-ulv/?fbclid=IwAR0dJ4WWfBn7lgAZIt3nYvC2U-XiZzKxDtWjwahSmEroCkUAIzYizLRpA74
    • Fint med ulv... :  https://jaktogfiske.njff.no/jakt/2019/05/tyskland-senker-terskelen-felle-ulv?fbclid=IwAR0eK33GXR9QuGh-4QCzUdAPs4ATjUtLJi_TOkSmV90uwJn6GOH5kTyvPWM
    • Jeg vil tro at de fleste innenfor rasen din vil skjønne at du kommer med en hund på utstilling som kun er der for å få en premiering for en tittel i en annen hundesport. Troligvis vil dommeren skjønne det den også. Problemet med å stille nærmest naken med en ellers langhåret hund blir jo at dommeren ikke kan bedømme pelskvaliteten, så man bør jo sørge for litt lengde i alle fall. Men noen kjempestor trengs jo ikke fordet - bare lang nok. Så det går nok greit, skal du se. 🙂
    • Det er veldig individuelt. Noen vil oppføre seg som en intakt hannhund, noen vil ikke bry seg. Og alt mellom.
  • Nylig opprettede emner