Gå til innhold
Hundesonen.no

Tall bak rasenavn

Recommended Posts

Just now, Snøfrost said:

Det er FCI nummeret til rasen :)

Takk for svar😊

Hvilken «funksjon»  har nummeret?🤔 Betyr det noe spesielt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Hannah skrev:

Takk for svar😊

Hvilken «funksjon»  har nummeret?🤔 Betyr det noe spesielt?

Er feks til hjelp når forskjellige land har litt forskjellig navn på en rase (navn på forskjellige språk), da er nummeret fast😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om å hverken skjelle ut eller å påføre smerte her. Det er heller Ikke snakk om å kjefte på hunden for at den gjør ting den ikke vet er feil. Som jeg sa, det er bedre å sette grenser og lære hunden hva som er riktig å galt enn å ha en eier som konstant går rundt og småkjefter og er irritert. Jeg bare synes det er synd at folk med en gang noen bruker andre, også rettferdige metoder som ikke belager seg på smerte eller redsel, vifter med dyremishandlerkortet. Det er ganske drøyt å si at det er ulovlig. Hvor mye av hverdagen med hundetrening går ikke ubevisst ut på negativ forsterkning? Hvis hunden din trekker deg et sted du ikke skal eller kan gå, stopper du og holder den igjen da, eller følger du på i redsel for å stramme båndet? Jeg tror problemet i mange tilfeller er at folk er urettferdige og irriterte på hundene sine, fordi de skal trene så positivt og ikke sette grenser og snu ryggen til når hunden gjør noe uønsket, så blir summen av det hele mer negativ for hunden enn om man noen ganger gir den et lite dult for å få den til å følge med. Og igjen så må jeg presisere at det ikke er snakk om å sparke, slå eller banke hunden. 
    • Nitro har gått igjennom 2 ganger det å bli alene. Den første gangen var han bare 6 mnd så det hadde ingenting å si for han. Andre gangen var han voksen, men det gikk egentlig greit. Han ventet litt på at hun skulle komme hjem, men jeg økte endel på aktivitetsnivået hans i den perioden så han ble liksom litt okkupert av det.
      Når Mynte  blir alenehund så vet jeg ikke hvordan det kommer til å bli, men det virker som at hun takler det greit å være i fra han nå. Blir nok å gjøre det samme med henne, å øke på med turer og aktiviteter, for det blir jo tross alt lettere med kun henne.  Men jeg ser jo også at hun venter på han, når han er borte, og gjensynsgleden er der når han kommer inn døra.  Det værste syns jeg, er å måtte la henne være alene hjemme hele dagen. Som alene hund, når hun har hatt noen sammen med seg hele livet sitt.
    • Bor i nærheten av Arendal. Takk for en grundig forklaring. Jeg har gått til kiro( som er velansett og utdannet på mennesker og dyr) over 4 mnd jevnt og vi er oppe i 8 ganger. Vi har hatt opptrening hele tiden. Det har fungert. Men sist gang gikk det fire dager  fra kirotime til hund med store smerter. Det var fire dager med veldig kontrollert bevegelser og mosjon. Dyrlegen mener at det beste er å la musklene hvile, og så bygge opp kroppen. Og så gjerne få inn en massør. Og trener masse kjernemuskulatur, siden det er de store musklene rett foran lårhode ved ryggbenet som er problemt. Kiro mener at dette trolig er kronisk(men jeg har ikke råd til å gå dit 1-2 ganger i mnd) Dyrlegen mener at kiro er fint- men i små doser og kun i nødstilfeller.   Så nå har jeg en hund på smertestillende, som brukes forsiktig og masseres jevnlig.. Og som matmor føler jeg meg forvirret og sliten.   Noen som har vært borti Kristin Halle??
    • Takker så mye for svar. Jeg får bare ta det litt roligere noen dager. Er endel som skjer her de neste dagene, så blir umulig å følge med så nøye som jeg håpet. Jeg tar til meg rådene og skal følge de opp så snart det roer seg litt her. 
    • Takk for svar 😊  Da tar vi treningen tilbake noen hakk, og jobber videre derfra.   
  • Nylig opprettede emner