Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Alle moderatorer har nå lest og diskutert tilbakemeldingene og vi ønsker å komme med noen presiseringer vedrørende moderering.

• Vi har kommet frem til at vi ønsker at moderatorene skal være anonyme, da i hovedsak grunnet moderatorenes trivsel på forumet. Vi vil derfor være anonyme fra nå, og dere får et felles "ansikt" utad å forholde dere til, denne kontoen heter Moderator. Det nye moderatorteamet består av både noen gamle og noen nye moderatorer.

• Vi har tatt selvkritikk etter det som er kommet frem, og ønsker å få mer system i modereringen. Tidligere har vi diskutert og vurdert grundig alle rapporter som har kommet inn, men vi har vært for dårlige til å gi tilbakemeldinger, i hovedsak grunnet lite ressurser og tid.

• Vi har blitt enige om noen felles kjøreregler:

• Tilbakemelding: Alle rapporter skal få en tilbakemelding. Enten på PM eller som en melding fra moderator i den aktuelle tråden som har blitt rapportert. Grunnen til at tilbakemeldingen noen ganger gis i tråden er fordi vi får inn flere rapporter på én tråd.

• Advarsler og utestengelse: Vi har over lengre tid forsøkt å løse konflikter ved bruk av andre virkemidler enn advarsler og utestengelser. Vi har nå bestemt oss for å i større grad benytte advarsler og påfølgende midlertidig utestengelse som et mer aktivt virkemiddel. Vi har laget følgende system for advarsler og utestengelse: Det  gis hovedsakelig advarsel for brudd på § 1.1, § 1.5, § 1.9, § 1.10 og § 4.2, men det kan også gis advarsel for gjentakende brudd på de andre paragrafene. Tre advarsler fører til utestengelse i 2 uker. Ved hver påfølgende advarsel etter dette øker utestengelsen med én uke, det vil si at ved 4. advarsel blir brukeren utestengt i 3 uker  også videre. Grove regelbrudd vil kunne føre til umiddelbar utestengelse. Ved 10. advarsel vil tiltak vurderes i moderatorteam. Advarslene nullstilles hvert andre år. Vi har som hovedregel at vi ikke ønsker å utestenge brukere permanent.

• Orientering: Vi har aldri, og kommer heller ikke fremover til å orientere andre når brukere har fått advarsel eller har blitt utestengt. Det er viktig at dere husker på at det er mye som blir gjort uten at dere nødvendigvis vet det.

• Splitting av/rydding i tråder: Vi ønsker å få tråden tilbake til tema eller splitte ut i egen tråd så raskt som mulig. Dette avhenger av at dere er flinkt til å rapportere raskt, har diskusjonen sporet av parallelt med opprinnelig diskusjon over flere sider blir det vanskelig å rydde tråden på en god måte.

• Ved splitting av tråder lages det et nytt hovedinnlegg som informerer om at denne tråden er splittet fra en spesifikk tråd, da dette har vært noe usikkerhet rundt tidligere.

• Presisering av ordensregler: Man skal ikke bedrive brukerdebatt. Det skal ikke dras inn medlemmer som ikke deltar, eller meninger som ikke er uttalt i aktuell tråd.  

Annet enn disse utbroderingene av reglene som allerede eksisterer skal vi følge retningslinjene så godt det lar seg gjøre. Til sist vil vi oppfordre alle til å bidra til bedre stemming på forumet. Det har kommet flere tilbakemeldinger på at brukere oppfatter debattklimaet som for tøft og vegrer seg for å bidra. Vi oppfordrer derfor alle til å tenke seg om en ekstra gang før de trykker post, og være så konstruktive som mulig i sine bidrag.

• Like 19
  • Kaja locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...