Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor lenge mellom to kull?

Recommended Posts

Hei☺

Jeg lurer på hvor lenge det skal gå mellom to kull? Altså fra kull nummer en er født til neste parring. Jeg har fått tilbud om å kjøpe en golden/flat blanding, men er usikker om det er seriøse selgere/valpefabrikk det dreier seg om...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nkk har retningslinjer på dette. Klart, avler man blandinger, så er det ingen som sier man MÅ følge disse retningslinjene. I følge de KAN du ha kull på to påfølgende løpetider, men etter det skal tispa minst ha en løpetid før neste kull igjen. Max 5 kull totalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er i sverige bare så det er sagt. Det jeg reagerte på er att forrige kull ikke er blitt HD røntgen pga att de ikke er gamle nok. Og magefølelsen min sier at her er noe muffins...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken grunn er det til å lage den blandingen? Sånn bort sett fra å unngå raseklubbenes/kennelklubbens krav, og tjene lette penger...

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

godt spørsmål. "Oppdretters" svar er att de har både mor og far hjemme, fikk ett kull ved ett "uhell", dette kullet var så vellykket att de fikk ett til....😬

Fikk as we speak mail fra en oppdretter med renrasede, premierte golden att det kommer kull om en måned og jeg ligger på 2 plass på ventelista☺

Edit. Prisen på blandingsvalpene er 10 000, hvilket jeg syns var en smule drøyt mtp att de renrasede er 15 000.

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, poppi skrev:

dette er i sverige bare så det er sagt. Det jeg reagerte på er att forrige kull ikke er blitt HD røntgen pga att de ikke er gamle nok. Og magefølelsen min sier at her er noe muffins...

Magefølelsen er ofte riktig. 

20 minutter siden, poppi skrev:

godt spørsmål. "Oppdretters" svar er att de har både mor og far hjemme, fikk ett kull ved ett "uhell", dette kullet var så vellykket att de fikk ett til....😬

Da ville jeg skygget banen tvert. Det er ikke seriøst å bare produsere valper fordi... det er det de gjør. 

20 minutter siden, poppi skrev:

Fikk as we speak mail fra en oppdretter med renrasede, premierte golden att det kommer kull om en måned og jeg ligger på 2 plass på ventelista☺

Da ville jeg gått for det kullet :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvsagt går jeg for ekte vare når jeg fikk sjansen til det☺

var bare så sikker på att en oppdretter med valper etter friske og premierte foreldre aaaldri kom til å selge til meg siden jeg ikke har hatt golden før:hmm:

endelig blir det hund i huset etter 4 år uten:wub:

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, poppi skrev:

selvsagt går jeg for ekte vare når jeg fikk sjansen til det☺

var bare så sikker på att en oppdretter med valper etter friske og premierte foreldre aaaldri kom til å selge til meg siden jeg ikke har hatt golden før:hmm:

endelig blir det hund i huset etter 4 år uten:wub:

De fleste tenker heldigvis ikke sånn. Om man aldri skulle solgt til folk som ikke hadde hatt rasen før, så ville man ikke hatt så mange  å selge til etter hvert. En gang må jo være den første :) 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Sprettballen skrev:

De fleste tenker heldigvis ikke sånn. Om man aldri skulle solgt til folk som ikke hadde hatt rasen før, så ville man ikke hatt så mange  å selge til etter hvert. En gang må jo være den første :) 

Jeg er nok bare i overkant kritisk til meg selv og mine egne ambisjoner i forhold til hva jeg vil oppnå med mitt hundehold☺ Tidligere hunder jeg har hatt har bare vært til kos og hygge, denne gangen har jeg en plan om å oppnå no fornuftig☺

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Gratulerer så mye med en søt liten tass! Så utrolig varmende å se gleden du har over valpen, du bare stråler! Digger navnevalget!
    • Vel, jeg støtter ikke fasiliteter som fremdeles henter dyr fra naturen (med mindre det er snakk om rehabilitering og liknende) nettopp av den grunn at mange viltfangede dyr opplever fangenskap som stressende, spesielt hvis de blir tvunget til å leve tett opp med mennesker (som f.eks en katt i en stue må). Men fasiliteter jeg støtter har hatt dyrene sine i mange tiår, flere av dem er født i fangenskap, og har sluttet praksisen med å hente fra naturen for lenge siden, samt fasilitetene for disse dyrene er av topp kvalitet i form av stell, hold og trening. For meg blir det veldig annerledes.  Men nå trenger vi ikke å ta den diskusjonen i en tråd om katter...
    • Jeg fikk en avlsforespørsel på Blaze i går faktisk. Dessverre har han mild grad av patella luksasjon på det ene kneet så det er ikke aktuelt. Jeg er i gang med siste hele arbeidsuke, kjenner det er litt vemodig, samtidig som det er fint. Vanskelig følelse det  Trondheimsbesøket vårt er her enda, de storkoser seg med varmen mens jeg begynner å bli lei av å ikke fått gjort unna skikkelig fysisk fostring.
    • Interessant at du kan inneha denne meningen, samtidig som du mener det er flott å ha spekkhogger, delfin og andre ville dyr i dyreparker. Det er jo bokstavelig talt nøyaktig det samme, med enkelte modifikasjoner.
    • Så søt! Hvor mye veier han?  Ang dette å skade små valper. Jeg tok min i terrassedøra etter to dager og måtte bære han rundt i en knapp uke fordi han halta sånn. Han skjønte kjapt at når han var sliten var det bare å halte litt, så ble han bært 😂😂
  • Nylig opprettede emner