Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  
Guest

Polaroid

Recommended Posts

Guest

Jeg har i forbindelse med vår-reingjøringa funnet et gammelt polaroid-kamera. Det ser ganske greit ut, men filmen til kameraet er schweine dyrt. 200kr for 8 bilder.

PolaroidLandCamera1000.JPG

Så jeg lurte litt på om det finnes noen mer moderne og billigere løsninger? Eller burde jeg punge ut for å teste gamledagers finesser? :P 

Har du sett på eBay etter film? Pleier å være noe rimeligere der :)

men kameraet så jo snaisent ut! Mye kulere enn rosa avrunde polaroidkameraer😜

Det finnes som regel noe eldre film på eBay :) Nå har også Impossible project (foreløpig de eneste som selger den typen film) kjøpt opp Polaroid, så det spekuleres i om det kommer nye og billigere typer etter hvert. Det tar nok eventuelt litt tid ettersom kjøpet nettopp ble gjort, men det er mange som lever i håpet.

Guest
3 timer siden, Lunatic skrev:

Det finnes som regel noe eldre film på eBay :) Nå har også Impossible project (foreløpig de eneste som selger den typen film) kjøpt opp Polaroid, så det spekuleres i om det kommer nye og billigere typer etter hvert. Det tar nok eventuelt litt tid ettersom kjøpet nettopp ble gjort, men det er mange som lever i håpet.

Ja, har sett at ebay kan være plassen for billigere film. Men det er impossible-project som tilbyr disse ganske dyre filmene, mener du at de skal videre utvikle dette for enda billigere produkter enn det de tilbyr i dag? 20€ for 8 bilder som man må putte inni ei bok i 30 minutter for å framkalle er ganske hef10. :P  Men jeg har jo fryktelig lyst å prøve minst én pakke!

13 timer siden, Kangerlussuaq skrev:

Ja, har sett at ebay kan være plassen for billigere film. Men det er impossible-project som tilbyr disse ganske dyre filmene, mener du at de skal videre utvikle dette for enda billigere produkter enn det de tilbyr i dag? 20€ for 8 bilder som man må putte inni ei bok i 30 minutter for å framkalle er ganske hef10. :P  Men jeg har jo fryktelig lyst å prøve minst én pakke!

Ja, det er det vi håper på i hvert fall. :) Her er en link, om du er interessert.

Filmen er veldig fin! Jeg har brukt den en del og kan anbefale å teste ut litt når du føler du har råd. Det er veldig gøy :) 

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hvorfor kaller dem det nasjonal utstilling hvis det er akkurat det samme som en helt vanlig utstilling?
    • Vi var på skaugom hundesenter sammen med broren til Caizer 😎
    • Joda, det var svar på i alle fall noe av det jeg spurte om, sikkert bare jeg som har formulert meg diffust Ja, det er jo lukket livmorbetennelse man er spesielt redd for. Det jeg synes var så rart her var at det gikk fra full alarm med ønske om umiddelbar operasjon til ingen behandling og «ta kontakt om det er noe»... Synes feks det hadde vært veldig fornuftig med en kontroll over helgen, evt med røntgen dersom det er bedre enn UL, eller få en annen veterinær til å se på UL også. Men jeg blir å ta kontakt for en kontroll, må bare vurdere om jeg skal gjøre det et annet sted (og evt hvordan det påvirker forsikringen, kom jeg til å tenke på)
    • Ikke direkte svar på noe av det du spør om, men kan dele mine erfaringer med vaginitt og livmorbetennelse. Yngste her hadde vaginitt før første løpetid, ingen tegn på livmorbetennelse annet enn at det kom litt sekret fra åpningen. Har ikke sett tegn til det i forbindelse med løpetid eller etter. Min forrige tispe fikk konstatert åpen livmorbetennelse i en alder av 3-4 år, litt etter løpetid.  Kom puss fra skjeden og hun hadde dårlig allmenntilstand. Fikk valget mellom å kastrere med en gang eller forsøke med antibiotika og medisin som skulle støte ut svineriet. Ved sistnevnte alternativ var det stor risiko for at hun ville få betennelse igjen ved en annen løpetid. Jeg valgte likevel sistnevnte og hunden ble helt normal igjen etter kuren. På kontroll ble det derimot konstatert ved ultralyd at hun nå hadde lukket livmorbetennelse, det er enda mer alvorlig og betegnelsen "tikkende bombe" er veldig passende. Skummelt hvor tilsynelatende frisk hun var på alle måter og hvor ille dette kunne gått. Hun ble kastrert ved første anledning. I ettertid har jeg fått vite at det er en sjanse for at åpen livmorbetennelse går over til lukket. Med den opplevelsen jeg hadde, ville jeg i ditt tilfelle bestilt en time for å forsikre meg om at det ikke er noe i livmoren som ligger og utvikler seg. Ved lukket livmorbetennelse kan hunden tydeligvis virke helt ok til det plutselig blir akutt.
    • Har mer stoff igjen, så ja, det er sikkert mulig! Takk for tips, skal se om jeg klarer å få det til 🙂 Jeg er ikke så erfaren, første gang jeg syr noe slikt i dag.. 
  • Nylig opprettede emner