Gå til innhold
Hundesonen.no

På plass til innkalling og gå på plass...


Truls Paulsen
 Share

Recommended Posts

Så lenge kommandoen betyr (og hunden får belønning for/har lært) at hunden skal befinne seg ved din venstre side så spiller det ingen rolle om den får den kommandoen fra to eller tjue meters avstand.

Men for enkelhets skyld ville jeg kanskje skilt på de, det er ikke alltid man krever at hunden skal gå fot når den kommer inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har "på plass" for aktiviteter på venstre siden, på innkalling til utgangsstilling og gå på plass, det er i konkurransesammenheng. Men innkalling uten at han trenger å komme i utgangsstilling bruker vi bare kom eller lignende da, sånn på tur og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I konkurranse/lydighetstrening så bruker jeg samme kommando på innkomst/innkalling/ gå fot. Det er jo det samme egentlig. Men i tur sammenheng e.l. så ville jeg personlig ha skilt på innkalling og fot kommando, men så bruker ikke jeg og ha hunden inn på fot når vi går tur heller. Innkalling på tur for oss  betyr bare kom hit, ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ville kanskje hatt to forskjellige kommandoer ja :) Setteren min har hit/navnet sitt som rein innkalling, men roper jeg "på plass" skal han komme å sette seg i utgangsstilling og bli der til videre beskjed. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...