Gå til innhold
Hundesonen.no

Klosliper


Mud

Recommended Posts

Noen som vet hvor jeg får tak i sånn til å slipe klørne til pelsen hen?

Og hva jeg bør kjøpe?

Vi gir opp klosaks prosjektet,han har altfor lange nerver og det blir så mye hysteri og blodsøl hver gang jeg prøver å klippe de en millimeter.Jeg har jobbet med Prosjekt Korte Klør i snart 6 mnd... :(

Jeg har forstått det slik at det er en slipe maskin man kan bruke som gjør at nerver og blodårer trekker seg bakover sakte men sikkert?

En sånn vil jeg ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt slipemaskin.Ikke Dremel men en helt lik en som jeg kjøpte på Obs for 149,-

Tenkte det var greit å sjekke graden av hysteri før jeg investerte i en til rundt tusenlappen :(

Ang sånn som stopper blodet så er det ikke blodet som er hovedproblemet.Det er auan... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt slipemaskin.Ikke Dremel men en helt lik en som jeg kjøpte på Obs for 149,-

Tenkte det var greit å sjekke graden av hysteri før jeg investerte i en til rundt tusenlappen :(

Ang sånn som stopper blodet så er det ikke blodet som er hovedproblemet.Det er auan... :(

Skriv hvordan det går. Vurdere det selv og er litt nysgjerrig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan de nærvetrådene trekke seg innover? om du jevnlig holder klørne korte? for jeg har jo en som sliter med å la meg klippe dem, og jobber med saken, men er litt redd de vokser for mye, og også nærven :s og det er jo litt dumt, nmår jeg endelig får lov å klippe, også vil klørne være lange heletiden fordi nærvene er for langt ut :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan de nærvetrådene trekke seg innover? om du jevnlig holder klørne korte? for jeg har jo en som sliter med å la meg klippe dem, og jobber med saken, men er litt redd de vokser for mye, og også nærven :s og det er jo litt dumt, nmår jeg endelig får lov å klippe, også vil klørne være lange heletiden fordi nærvene er for langt ut :blink:

Ja. :D Her ble nervene lengre og lengre fordi de hele tiden ble klippet med god margin (siden hundene allerede var uttrygge på klipping). Har fått blodåren/nerven til å trekke seg betydelig tilbake på et par måneder (dremlet i snitt kanskje 5 dager i uka nå som det er snøføre og de ikke slites i det hele tatt) heeeelt inntil nerven, også vertikalt. Tror du må veldig nærme nerven for å tvinge den tilbake, men gjør du det riktig er det ikke ubehagelig.

http://homepages.udayton.edu/~merensjp/dob...mel/dremel.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt greit med klosliperen faktisk,men den tar så veldig lite av gangen og det er litt av og på om den virker skikkelig (jeg kjøpte jo sånn billig greie)

Men det som er litt underlig er at det plutselig ble halvgreit at jeg klipper klørne hans nå? :)

Merkelig...Han har fortsatt lange blodårer ,men det er ikke noe hyling og hopping.Jeg kommer aldri til å skjønne meg på den bikkja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...