Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny bærbar pc - og trenger hjelp


Aya
 Share

Recommended Posts

Jeg har tidligere hatt ganske uflaks med pc'ene mine, så nå spør jeg her inne. Jeg trenger en pc først og fremst til:

- Internettsurfing

- Word - oppgaveskriving (store oppgaver, må derfor være OK å skrive på)

- Lagring av bilder, men ikke mye bilderedigering

- Avspilling av netflix.

Nå har jeg en liten HP ProBook 4340 s med Intel Core prosessor, og er jevnt over fornøyd med denne. Mine krav til pc er egentlig ikke så store, jeg har den ikke veldig mye med meg rundt, men den bør være liten nok til å være grei å ha på fanget i sofaen. Ellers er vel det viktigste at den er kjent for å være holdbar og ikke veldig treg (ut fra prisnivå).

Pris: Mellom 3500 og 5000, men så lavt som mulig (såklart :P).

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med meg og Hundesonen men jeg kan ikke legge inn linker, siden kræsjer når jeg trykker ok.

Men Multicom har en maskin til 2799,- pga demostatus (som regel fordi kunde har brukt angrerett og sendt i retur, eller den har emballasjeskade. Garanti gjelder uansett). Den ligger også som ny/ikke demo til 2999,-

Det er en Lenovo M30-70 med i3 prosessor (4.generasjon/Haswell), 4gb ram og 500gb harddisk. Den kommer med win 8.1 og det tar litt tid å venne seg til, men umulig å komme unna med mindre du kjøper Chromebook eller bedriftsmodell med Windows 7 pro. Sjekk Multicom / PC og nettbrett / Bærbar PC og tilbehør / Vanlig Laptop-hjemmepc-kontor og velg Lenovo som produsent så kommer den opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig oppdatert på pc'er i den prisklassen men sjekk ut denne: http://www.dinside.no/929875/de-beste-pc-tilbudene-august-2014

Av de som er anbefalt her ville jeg personlig valgt asus eller lenovo, men acer hadde jeg også tittet på. De andre har jeg lite og dårlig erfaring med. HP er ikke ett merke jeg vurderer før i prisklassen fra 8000++.

Ellers er det vel på denne tiden det kommer en del nytt, og da vil prisene på eldre modeller gå nedover. Så gjelder å gjøre seg opp en mening om hva som passer og følge med på tilbud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...