Gå til innhold
Hundesonen.no

Varmedekken over Back on Track? Hvilket dekken?


VicPod
 Share

Recommended Posts

Hei!

På dogs4all tenker jeg å kjøpe et dekken til sheltietispen min på 7 mnd slik at jeg har det om det trengs til vinteren, har lenge tenk å kjøpe hurtta varme dekken men har funnet ut at jeg vil ha back on Track. Men går det ann å kjøpe vanlig tynt back on Track dekken og ha varmedekken over om det er nødvendig? Eller må jeg isåfall kjøpe foret BoT? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

På dogs4all tenker jeg å kjøpe et dekken til sheltietispen min på 7 mnd slik at jeg har det om det trengs til vinteren, har lenge tenk å kjøpe hurtta varme dekken men har funnet ut at jeg vil ha back on Track. Men går det ann å kjøpe vanlig tynt back on Track dekken og ha varmedekken over om det er nødvendig? Eller må jeg isåfall kjøpe foret BoT? :)

du får også tykt bot dekken, samt bot dekken i fleece :)

Jeg har ett i netting jeg bruker inne/i bil ol, samt et tykt ett jeg bruker ute og i kaldere haller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får også tykt bot dekken, samt bot dekken i fleece :)

Jeg har ett i netting jeg bruker inne/i bil ol, samt et tykt ett jeg bruker ute og i kaldere haller.

Formulerte meg litt dårlig i posten lengre oppe, har nemlig lyst til å kjøpe tykt og tynt bot dekken, men har ikke råd til mere en et nå (i den prisklassen), og er derfor usikker på hva som er lurt å kjøpe. For kan man gå på tur med bot? Eller har kanskje ikke det noe å si? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Følger!*

Tips til vanntett varmedekken til å bruke over BOT-dekken som ikke kommer i konflikt med utstyret til hannhunden? :flowers:

Hurtta sine er vanntette og varme, men vet ikke noe om det egner seg til hannhund :/ Tror jeg går for å kjøpe tynt bot dekken, og et varmere dekken til å ha over om det er nødvendig. Eneste er at jeg vil så veeldig gjerne ha hurtta dekken, det som er varmt og vanntett, men er jo så himla dyrt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurtta sine er vanntette og varme, men vet ikke noe om det egner seg til hannhund :/ Tror jeg går for å kjøpe tynt bot dekken, og et varmere dekken til å ha over om det er nødvendig. Eneste er at jeg vil så veeldig gjerne ha hurtta dekken, det som er varmt og vanntett, men er jo så himla dyrt.. :(

Vi hadde Hurtta-dekken vi akkurat solgte. Det er ikke direkte vanntett vil jeg si, men holdt varmen veldig godt, men utstyr kom selvfølgelig i veien. Tror den hunden er feil kontruert! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde Hurtta-dekken vi akkurat solgte. Det er ikke direkte vanntett vil jeg si, men holdt varmen veldig godt, men utstyr kom selvfølgelig i veien. Tror den hunden er feil kontruert! :lol:

Hmm, har alltid trodd de er helt vantette :o Men vet du om det hjelper med impregnering? Da vi hadde hannhund hadde vi et dekken jeg tror var fra Kennel (?), det var varmt og vanntett. Er sikkert 15 år siden mamma kjøpte det, men de selger sikkert noe lignende fortsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har alltid trodd de er helt vantette :o Men vet du om det hjelper med impregnering? Da vi hadde hannhund hadde vi et dekken jeg tror var fra Kennel (?), det var varmt og vanntett. Er sikkert 15 år siden mamma kjøpte det, men de selger sikkert noe lignende fortsatt :)

Jeg har et sånt et, laget i sånn god gammeldags regnstoff og foret med teddy fleece. Dette bruker jeg oppå nettingdekken fra BOT om det er veldig kaldt.

Noe ala dette: http://www.hundepoter.no/products/svart-regntett-hundedekken-kennel

481_Dogman_Svart_hundedekken__Kennel_1.j

Den jeg har er dog et annet merke og har tykkere flapp rundt buken (ca 20cm bred som du surrer rundt hele hunden om det var forståelig). Samt noe tykkere, skal se om jeg finner noe merke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sånt et, laget i sånn god gammeldags regnstoff og foret med teddy fleece. Dette bruker jeg oppå nettingdekken fra BOT om det er veldig kaldt.

Noe ala dette: http://www.hundepoter.no/products/svart-regntett-hundedekken-kennel

481_Dogman_Svart_hundedekken__Kennel_1.j

Den jeg har er dog et annet merke og har tykkere flapp rundt buken (ca 20cm bred som du surrer rundt hele hunden om det var forståelig). Samt noe tykkere, skal se om jeg finner noe merke på det.

Å, det så fint ut!

Etter litt tenking har jeg funnet ut at jeg egentlig ikke trenger vanntett dekken.. Skal bare bruke det når det er veldig kaldt og da regner det vel ikke.. Men må selv om finne et dekken som har god passform, passe varmt og overlev bar pris. Fint det snart er d4a så jeg kan prøve mange :P:D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, har alltid trodd de er helt vantette :o Men vet du om det hjelper med impregnering? Da vi hadde hannhund hadde vi et dekken jeg tror var fra Kennel (?), det var varmt og vanntett. Er sikkert 15 år siden mamma kjøpte det, men de selger sikkert noe lignende fortsatt :)

Jeg impregnerte alle mine tre Hurtta-dekken og de funket om enda bedre da. De er vanntette i den forstand at de ikke trekker til seg vann/er vannavstøtende, er min erfaring :)

Vi får starte jakten etter nytt dekken!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...