Gå til innhold
Hundesonen.no

Sang fra forlover til brud


ipadda
 Share

Recommended Posts

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å være forlover for min beste venn gjennom mange år, og selv om ansvaret er stort, er min største frykt faktisk talen.....
I den forbindelse har jeg funnet ut at jeg heller ønsker å gå gjennom gamle album, lage en video, å spille inn en sang selv (jepp, synge selv) - men jeg sliter fryktelig med å finne en passende sang som ikke er for klissen....

Til nå har jeg funnet én sang som kan passe, primært fordi teksten er ok, og fordi dette er en artist vi felles har hørt på i en årrekke :)

Christina Aguilera - I turn to you.

Men - er den "feil" for en forlover å synge til bruden? Jeg er helt grønn på området.

hjelp meg sonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å være forlover for min beste venn gjennom mange år, og selv om ansvaret er stort, er min største frykt faktisk talen....

I den forbindelse har jeg funnet ut at jeg heller ønsker å gå gjennom gamle album, lage en video, å spille inn en sang selv (jepp, synge selv) - men jeg sliter fryktelig med å finne en passende sang som ikke er for klissen....

Til nå har jeg funnet én sang som kan passe, primært fordi teksten er ok, og fordi dette er en artist vi felles har hørt på i en årrekke :)

Christina Aguilera - I turn to you.

Men - er den "feil" for en forlover å synge til bruden? Jeg er helt grønn på området.

hjelp meg sonen!

Fy søren. Om jeg hadde gifta meg og forloveren hadde gitt meg en sang (kanskje tilogmed samtidig med at den videoen gikk på skjermen bak), så hadde det brista helt for meg. Kjenner jeg blir på gråten bare ved tanken, noe så vanvittig flott. :heart:

Høres ut som en helt fantastisk idé, Tati. :flowers:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Mari, helt helt nydelig! Jeg synes "How long will I love you" er en nydelig bryllupssang, og tenker å synge den i bryllupet til min bestevenninne - men den er mer en sang til brudeparet, om brudeparet, ikke en sang som representerer meg og forlover. I turn to you er kjempefin <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flott idè og at du skal synge selv er jo bare helt fantastisk :)

Jeg hadde også helt skrekk for tale da jeg var forlover så jeg lagde en sang. Brukte "Gøy på landet" og diktet i vei fra vi møtte hverandre, barneårene, ungdomstiden, forelskelse og frem til nåtid da hun skulle forenes med sin kjære. Riktignok sang jeg ikke alene, det var en felles sang for alle gjestene, men presisert at det var forloverens sangtale. Det ble en brak suksess og bruden lå langflat over bordet og hylte av latter over alle detaljer fra vår tid sammen som jeg hadde fått med meg. Gjestene trampeklappet og hujet. Helt klart et bedre, og morsommere, bidrag enn om jeg skulle stått og stotret det frem i en tale. Husker siste verset gikk slik: "det varer ikke lenge nå før Bodil går og vralter, med mage som en diger ball og kroppsfysikk som halter", og både brud og brudgom fikk STORE øyne for de hadde jo ikke fortalt noen at hun faktisk var gravid *fnis*

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...