Gå til innhold
Hundesonen.no

Bekoff: We Don't Need More Purebred Dogs With So Many Dogs in Need


Hermes
 Share

Recommended Posts

Vi har en annen diskusjon gående om urealistiske krav til hunder, hvor så og si alle var enige om samfunnet forventer for mye av hundene i dag. Hvis vi setter de to trådene side ved side, så synes jeg de artiklene du linket til blir i overkant naive.

En hund er ikke bare en hund! Det er ikke sånn at folk bestemmer seg for å kjøpe hund, og så betyr det at de kan ta til seg hva som helst. Hvis jeg hadde valget mellom ingen hund, eller en langhåret rase/blanding, så hadde jeg nok måtte leve uten. Hvis jeg måtte velge mellom en hund med høyt gjeterinnstinkt eller ingen hund, så hadde jeg også valgt å la være. Samme med varslere eller hunder jeg ikke får plass til i bilen. Jeg har begrensninger i livet mitt, og jeg velger rase ut i fra det. Ut i fra hva jeg kan tilby, og hva samfunnet krever av min hund.

Hvis jeg går inn på finn.no nå og leter etter en omplasseringshund som kan passe meg (hvis jeg var uten hund i dag og skulle få meg ny) så kan jeg nesten garantere at jeg ikke finner en eneste jeg ville vurdert. Jeg tror nok ikke jeg er den eneste som har det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...