Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bø 22.-23.feb 2014


mokken
 Share

Recommended Posts

Hihi, synes litt synd på alle som fikk kritikker fra den ringen.. Jeg var elev på sheltie for samme dommer, og skriveren hadde seriøst ikke holdt i en penn siden han gikk på skolen (han var sikkert i 50-årene). Han skulle bare skrive to ganger for å bli ringsekretær, nemlig... Tror det ble mange som måtte gjette seg gjennom kritikkene i den ringen.

Det forklarer en del, for det var HELT sanseløst grusom skrift. Et helt seriøst forslag til kritikktolkning fra meg var feks "bra potethund". :D

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesper ble beste juniorhannhund med excellent (sin første excellent på NKK-utstilling!) med en god kritikk for en dommer som på ingen måte var raus med CKene, og vi er veldig fornøyde med dagen begge to :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lørdag stilte jeg Zoe, Maja og Bliss.

Zoe fikk vg, med kommentar om at hun fremdeles var veldig valpete og trengte og utvikles mer. det er jeg forsåvidt enig i.

Maja fikk sin første good! jeg hadde litt lyst til og dø på flekken. det var IKKE kult i det hele tatt.

Bliss skulle gå for samme dommer og fikk vg. aldeles ikke ille med tanke på at de fleste bruksborderene fikk gult. kritikkene kan jeg dessverre ikke skrive her, for de var ganske enkelt uleselige. eneste jeg har forstått er at Bliss "er en stor tik".

I dag gikk vi agility med litt varierende resultater, men

Maja slo til med seier i både ag 1 liten og hopp 2 liten!:D gjett om jeg er stolt av prinsessa mi! post-5804-1393187307,4391_thumb.jpg

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Killi gikk et av våre beste hoppløp og endte på 5.plass i kl.1 :D Det ble dessverre en dum vegring på slalomen, ellers hadde vi fått vårt første napp. Så nære!

Det var en småbråkete belger som viste sin iver oppe i hjørnet der, var det dere? :lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en småbråkete belger som viste sin iver oppe i hjørnet der, var det dere? :lol:

Hahaha, SMÅbråkete? :P Xanti er min samboers terv som har en av-på-knapp jeg aldri har sett maken til. Det er som å slå på en lysbryter! Og det går like kjapt av, heldigvis... Litt mye uønsket stress og han er en liten håndfull, men er ellers en veldig god gutt :)

Et ord, KATASTROFE :lol: :lol:

Kort oppsummert; Bikkje som var altfor altfor høy på meg, men også altfor altfor høy på allt annet også, SPESIELT bjeffende agilityhunder i ringen ved siden av. Grumpy ville gå agility han, tok seg en tur innom iallefall. Flaut! Neste gang starter jeg IKKE på et stevne med agility ved siden av iallefall. :lol:

Da har jeg sett nok en sonis uten å vite at det var en sonis! :) Han var nå litt søt da han tok seg en snarvisitt innom AG-ringen! Full i **** og SÅ glad! Men skjønner godt at det var flaut! Hvordan gikk resten av programmet?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en excellent og 2. I klassen, ingen rød tråd i bedømmingen så jeg ble ikke klok heller :) Men det var en veldig koselig tur med oppdretterkollega og mange kjente rundt ringen som man ikke ser på småutstillingene her på østlandet ^^ Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempeflott helg. Bodde på Lifjelltunet, og bortsett fra tåke og ENORMT mye snø der oppe, så var hytta helt flott (om enn veldig dyr og det var superdårlige senger).

Var innom hallen på fredag kveld og fikk rigget opp bur, trimmebord og stoler - DET var rimelig deilig å få unna.

Reiste ned fra fjelltoppen på lørdag morgen i gooood tid (parkeringen der er ikke bra hvis man kommer sent). Inne i hallen rundt 8 tiden, så god tid å børste istand beardisene.

Stilte juniorhannen til reisefølget - cert og beste hann! Stilte min Messi i unghund, hvor hun ble slått av en nydelig tispe (ergo; helt greit), men hun endte opp med 3 beste tispe, res cert og res cacib. Så tok jeg inn min veterantispe Milla - som simpelthen bare strålte hele veien igjennom og tok beste tispe og BIR! Uplassert i en stor og imponerende gruppe (helt greit når man er 9,5 år gammel) - men viste seg akkurat like strålende blid i veteranfinalen og ble BIS veteran!

Kjempe, kjempemoro!

Opp igjen på fjelltoppen, feire litt, sove på harde senger, pakke bil - og reise hjemover på søndagen. Greide å sette igjen både BIS-premien og blomsterbuketten, men, men..

Lille Harley skulle ha debutert der, men det hadde ikke vært mulig å la rasene mine kollidere noe bedre, så han slapp. Kanskje like greit - hørte det var ganske fargerikt i den ringen også... Hunder som ble disket for slappe lepper, og sånn - så...

Men uansett en veldig hyggelig helg og er fremdeles sånn passe sliten og litt støl.

:-)

Susanne

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...