Jump to content
Hundesonen.no

Den store baby(og barne)tråden <3 2.0

Recommended Posts

Øy! Ny tråd jo! *stolt*

Med fare for å virke som ei bitter old hag, jeg gleder meg til den dagen Fotballfrue har gulp i håret.... Hun har fått Dior smokk i posten hun, wtf?!?!!!

• Like 1

Øy! Ny tråd jo! *stolt*

Med fare for å virke som ei bitter old hag, jeg gleder meg til den dagen Fotballfrue har gulp i håret.... Hun har fått Dior smokk i posten hun, wtf?!?!!

:lol: :lol: Jeg må inn noen ganger og snike der jeg også. Hoho.

Forumet fortsetter under annonsen

aaaah så slitsomt. Jeg og Jaran er smådårlige, og Sophia har feber så hjemme fra barnehagen. Problemet er jo bare at hun er jo ikke syk i det hele tatt og blir en marekatt av at hun kjeder seg :(

:lol: :lol: Jeg må inn noen ganger og snike der jeg også. Hoho.

Lov meg at det blir mellom oss, men jeg leser den hver dag -jeg ANER ikke hvorfor.... Det er min guilty pleasure og jeg elsker å føle meg som en person med beina plantet på jorda... Dog med en liten bismak etter hun ble gravid, hun lever jo i en fantasiverden.

God bedring til deg og Jaran! Noen ganger skulle man hatt et spennende barnerom a la lekeland til små friske Sophiaer..

• Like 1

Øy! Ny tråd jo! *stolt*

Med fare for å virke som ei bitter old hag, jeg gleder meg til den dagen Fotballfrue har gulp i håret.... Hun har fått Dior smokk i posten hun, wtf?!?!!

Døh, alle babyer med respekt for seg selv har ihvertfall minst 1 dior smokk, og fancy etui til å oppbevare dem i :aww:

:lol: :lol: :lol:

• Like 1

Oi! Ny tråd! Nå må jeg skrive her for å få den opp med sånn fin stjerne på :innocent:

I går fikk jeg høre om ei annen, som er ca like langt på vei som meg, som allerede har kjøpt inn barnevogn, hauger med klær, vippestoler, leker +++. Jeg fikk litt småangst merket jeg. Er det virkelig vanlig å være SÅ tidlig ute med alt? Jeg er jo ikke 4 måneder engang, men har sålangt ikke kjøpt inn en eneste ting (annet enn nye bher i større størrelse, og flere bukser med stretch i livet) :icon_confused:

Oi! Ny tråd! Nå må jeg skrive her for å få den opp med sånn fin stjerne på :innocent:

I går fikk jeg høre om ei annen, som er ca like langt på vei som meg, som allerede har kjøpt inn barnevogn, hauger med klær, vippestoler, leker +++. Jeg fikk litt småangst merket jeg. Er det virkelig vanlig å være SÅ tidlig ute med alt? Jeg er jo ikke 4 måneder engang, men har sålangt ikke kjøpt inn en eneste ting (annet enn nye bher i større størrelse, og flere bukser med stretch i livet) :icon_confused:

:lol: Tror det er utrolig individuelt. Ikke kjøp noe før romjul og januarsalg er mitt råd :lol:

Hvilken vinterposer har dere til ungene? Jeg må ha en til Jaran, og lurer på om Sophia også må ha en i barnehagen siden hun sover ute der. Jaran sin vil jo bli adskillig mye mer brukt siden han sover 4-5 timer ute på dagen... God plass i sportsdelen til edge duo i det minste. Så var det dette med at jeg vil den skal være fin også :aww:

Døh, alle babyer med respekt for seg selv har ihvertfall minst 1 dior smokk, og fancy etui til å oppbevare dem i :aww:

:lol: :lol: :lol:

For guds skyld ikke glem å henge opp alle de dyre designer klærne på perlehengere :aww:

Jepp, må innom der å lese jeg å... Helt greit å ville ha ting fint og sånn, men det finnes vel noen grenser :lol:

• Like 1

Lov meg at det blir mellom oss, men jeg leser den hver dag

Jeg er sikker på at Lill ikke sier det til noen. :ahappy:

Jeg gjorde iallfall ikke det. Men det er jo forskjellig hva man legger i det tenker jeg, og man forbereder seg på hver sin måte. :)

• Like 1

:lol: Tror det er utrolig individuelt. Ikke kjøp noe før romjul og januarsalg er mitt råd :lol:

Det var vel egentlig det som var planen her og. Termin er jo i MARS, det er jo hauger og år til omtrent. Nesten? Litt hvertfall. Vi har hvertfall en lang liste med potensielle julegaveønsker OG januarsalg foran oss. Jeg liker å tro det er en fin ting :baby:

Hvilken vinterposer har dere til ungene? Jeg må ha en til Jaran, og lurer på om Sophia også må ha en i barnehagen siden hun sover ute der. Jaran sin vil jo bli adskillig mye mer brukt siden han sover 4-5 timer ute på dagen... God plass i sportsdelen til edge duo i det minste. Så var det dette med at jeg vil den skal være fin også :aww:

Voksi urban. Jeg elsker den! Å bli født i februar i østerdalen er ingen spøk, men posen der holdt unna og er god som gull! Med forlengelsesdel også så den holder lenge :)

Det var vel egentlig det som var planen her og. Termin er jo i MARS, det er jo hauger og år til omtrent. Nesten? Litt hvertfall. Vi har hvertfall en lang liste med potensielle julegaveønsker OG januarsalg foran oss. Jeg liker å tro det er en fin ting :baby:

Alt ordner seg. :) Gjør akkurat det du selv ønsker. T ble født i februar, vi fikset alt rett etter jul. :)

Voksi urban. Jeg elsker den! Å bli født i februar i østerdalen er ingen spøk, men posen der holdt unna og er god som gull! Med forlengelsesdel også så den holder lenge :)

Hmmm skal sjekkes ut.

Men den var jo ikke noe fiiin jo. Sukk. Fisk til meg selv. :fish::fish:

Er det virkelig vanlig å være SÅ tidlig ute med alt? Jeg er jo ikke 4 måneder engang, men har sålangt ikke kjøpt inn en eneste ting (annet enn nye bher i større størrelse, og flere bukser med stretch i livet) :icon_confused:

Det er helt opp til hver enkelt :) Noen gjør det, andre ikke. Noen kjøper litt ting tidlig, andre kjøper ikke noe. Føler du ikke for å kjøpe noe ennå, så er det opp til deg! :)

Selv kjøpte jeg ting jeg fant på salg veldig tidlig. Når det først var salg, kunne jeg jo benytte meg av det og spare penger liksom.

Jeg var også så skråsikker på at feelingen min var rett, at jeg valgte å kjøpe en del lyseblått tøy... jeg var nemlig bombesikker på å få gutt (det fikk jeg også). Så kom vi over barnevogn på salg da jeg bare var 3 mnd på vei og kjøpte den også i mørkeblått...:)

Andre ting, som senger og stellebord og alt mulig, det kjøpte jeg ikke før helt på slutten.

Hehe, jeg synes den ER fin jeg? :) Eller vil du kanskje ha slik fancypancy dyr slik en kanskje? :lol:

Er jo ikke noe galt med den, men fryktelig kjedelig for meg :aww: Jeg skal hviske veldig veldig veldig stille at Sophia hadde en sånn pose, men den fungerte ikke når hun ble +3mnd og aktiv :P Og ihvertfall ikke i sportsvogn :aww::icon_redface::icon_redface:

Ok. Tantebarn har bursdag. Kvalitetsplagg 1-2 per av ungene (bursdag likt) eller hm tøy som jeg da får en god del mer plagg for samme prisen?

Med kvalitet tenkte jeg da på noe fra lillelam/lilleba/nøstebarn eller noe sånt. De er nå 2 og 4 år, så vokser ikke sååå fort lenger.

Ok. Tantebarn har bursdag. Kvalitetsplagg 1-2 per av ungene (bursdag likt) eller hm tøy som jeg da får en god del mer plagg for samme prisen?

Med kvalitet tenkte jeg da på noe fra lillelam/lilleba/nøstebarn eller noe sånt. De er nå 2 og 4 år, så vokser ikke sååå fort lenger.

Først av alt, omg til den usynlige setningen i innlegget ovenfor dette. :lol:

Så må jeg være ærlig å si at jeg investerte i dyr-ulla da han var mindre. Jeg tenkte at det var viktigst når han var bitteliten at ulla skulle være så ubehandlet som mulig. Nå kjøper jeg Nøstebarn kun til spesifikke ting hvor jeg synes kvaliteten er suveren (tynn-ulla deres synes jeg ikke er noe å skryte av, med unntak av ull/silke). Så jeg kjøper ullfleece kun derfra, og jeg har lyst på skinnlua deres. Jeg kjøper ullfrotté derfra når de har salg. Ellers kjøper jeg andre plasser må jeg innrømme, og sparer heller de pengene. H sliter ut ulla før han vokser ut av den dessverre.

Så jeg hadde satt pris på flere plagg kontra merke. Så lenge det er merino og kløfritt så står ull ofte øverst på ønskelista. :)

Jeg endte opp med å bestile fra UglyCC som bursdagsgave. Ser dem så sjeldent, og de har de "vanlig" hm, cubus, kaphal osv der oppe så aner ikke hva de har at slikt tøy. Så får vi se hva som blir til jul :P

• Like 1

Jeg endte opp med å bestile fra UglyCC som bursdagsgave. Ser dem så sjeldent, og de har de "vanlig" hm, cubus, kaphal osv der oppe så aner ikke hva de har at slikt tøy. Så får vi se hva som blir til jul :P

Jeg hadde blitt kjempeglad. :) Slikt tar jeg meg veldig sjeldent råd til, da er det superkult å få i gave.

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Syns det er kult at hundene lærer av det vi sier, selv om de nødvendigvis ikke forstår selve ordene. Når jeg sier: Forsiktig! til minien, fryser han helt, og beveger seg i slow motion etterpå. Jeg må ha sagt det mange ganger når han nesten har fått problemer;)
    • Minien her, en godt voksen hanhund, er flink til å si fra når han må ut. Men det betyr at jeg må ta han på alvor. Han må oftest ut ca 2 timer etter morgenturen, samme skjer om ettermiddagen, en time halvannen etter lang tur, må han ut igjen. Midt på dagen kan han lett holde seg i 5 timer, om natten gjerne i 12. Men i begynnelsen måtte han ofte sjekke ut om han kunne komme seg ut når han trengte, Nå er han trygg på det, så når han vil ut  setter han seg oftest ved beina mine og glor... og glor... Tenker at det er med hunder som med mennesker; vi går ikke på do etter klokken, men når vi må (helt uavhengig av om tiden er der)
    • Edith fikk nærbesøk av Elgå-ulven som var over hele gården: – Ikke redd, bare mektig forbannet
      ROVDYR
      MÅ TAS UT: Blir ikke Elgå-ulven tatt raskt ut vil den komme tilbake, frykter Edith Øvergård.
      NÆRKONTAKT: Småbruket er fullt av spor etter ulven; de nærmeste helt inn til huset til Edith Øvergård i Flendalen i Trysil.
      SULTEN PÅ MAT: Ulven har gjort flere forsøk på å komme inn til de tre sauene i småfehallen. – Heldigvis lyktes ikke ulven, sier Edith Øvergård.
      SPOR: Dype fæler etter ulven på småbruket Øvergårs i Flendalen.
      – Jeg er ikke redd ulven; jeg er bare mektig forbannet, sier Edith Øvergård fra Flendalen i Trysil. Natt til tirsdag fikk hun nærbesøk av den genetisk viktige Elgå-ulven på småbruket. Ulven har gjort flere forsøk på å komme seg inn til sauene. Den har tatt fuglemat, vært ved hundegården og lusket tett inn til huset. – Ingen skal få meg til å tro at dette er en vill ulv. Atferden tyder på at den er vant med mennesker. Denne ulven bør felles så raskt som mulig, sier Øvergård. Hun viser oss rundt på småbruket Øvergård, vel to mil nord for Innbygda, sent tirsdag ettermiddag før snøbygene dekker til ulvesporene. – Jeg har hatt besøk av viltnemnda i Trysil. Her ble det slått fast at jeg har hatt nattlig besøk av en ulv, sier Edith Øvergård. SULTEN PÅ MAT: Ulven har gjort flere forsøk på å komme inn til de tre sauene i småfehallen. – Heldigvis lyktes ikke ulven, sier Edith Øvergård. Foto: Rune Hagen Tips om ulven
      Allerede tirsdag morgen fikk Østlendingen tips om at Elgå-ulven som ble bedøvd og fraktet til Kongsvinger for snart en måned siden, var på veg inn i Engerdal igjen. Ledelsen i Miljødirektoratet som har det øverste ansvaret for ulvens skjebne, ville verken bekrefte eller benekte våre opplysninger. Tirsdag ettermiddag fikk vi kontakt med Edith Øvergård som bekreftet at hun hadde hatt besøk av en ulv som hadde gått på kryss og tvers over hele småbruket; rundt huset, rundt småfehallen, fjøset og låven og helt inn til husveggen. SNO-kontakt Bjørnar Johnsen i Engerdal bekreftet tirsdag at det høyst trolig er Elgå-ulven som har vært på besøk ut fra GPS-opplysninger om hvor ulven oppholdt seg natt til tirsdag. En rekke ulvefæler
      Edith Øvergård merket en rekke ulvefæler da hun ved 10-tiden gikk ut for å mate de tre sauene hun fortsatt beholder for å holde graset nede. Det gikk fort opp for henne at sporene måtte være fra en ulv. Hun ble mer og mer overrasket da hun fulgte sporene og så hvor nærgående ulven har vært. De nærmeste sporene er knapt en meter fra inngangen. I tillegg har ulven flere ganger prøvd å ta seg inn i småfehallen – uten å lykkes. Den har også vært på taket på hallen for å komme inn til sauene. – Dessverre har jeg ikke hørt noen lyder fra sauene på natta. Men de var oppskakede og redde da jeg kom. Det tok tid før de klarte å roe seg ned. Øvergård har tidligere hatt besøk av ulv, men den kom aldri inn på selve gården. Den fulgte gjerdet på utsiden. Hun understreker at hun ikke er redd en enslig ulv, men kommer flere vil hun føle frykt. Nå gnistrer øynene; hun er opprørt og forbannet, til tross for at Trysil er en del av den vedtatte ulvesonen. Ingen tiltro til Elvestuen
      – Jeg har ingen tiltro til Elvestuen og dagens ulvepolitikk. Ekstra ille blir det når dette blir omtalt som en genetisk viktig ulv som skal ha utvandret fra Finland eller Russland. Dette er ingen vill ulv, da kan den ikke oppføre seg på den måten den har gjort på bruket mitt. I mitt hode virker det som den har vært utsatt av mennesker. Ingen vill og sky ulv oppfører seg slik, sier Edit Øvergård. Nå håper hun at det blir tatt affære når ulven synes å ha retning mot Engerdal og Elgå igjen. – Mitt klare ønske er at myndighetene feller ulven før den gjør skade i tamreinflokken. Det er meningsløst at samfunnet skal bruke så mye penger på en ulv, sier Edith Øvergård. Sto over radiobingoen
      Hun hadde gledet seg til en ny kveld med radiobingo tirsdag, men tiden forsvant mens hun viste oss rundt på småbruket. – Det viktigste er at politikerne og myndighetene nå får øynene opp for at denne ulven felles og at den ikke gjør skade. Blir det ikke felt, kommer den tilbake, sier hun.
    • Vi er veldig fornøyd med Xdog vesten, og bruker den jevnt. Håper det vil synes på neste måling:) Var deilig å være ute idag, helt til det begynte å regne...brrr. Utrolig nok var det lite som var ødelagt eller blåst ned etter en heller stormfull aften. Det var nesten så jeg begynte å lure på om jeg fikk besøk av The julekalender:) Prima har tatt julevasken, det var lite digg...jeg skal lage pepperkaker.
  • Nylig opprettede emner