Gå til innhold
Hundesonen.no

Angrepet på tur


Guest Klematis
 Share

Recommended Posts

Vi ble angrepet i dag. Var ute å gikk som vanlig, og plutselig hører vi et voldsomt leven, så kommer det en Jack Russel Terrier i vill fart, og den er rasende. Den flyr rett på, og prøver å ta min hund.

Heldigvis har den krage rundt hodet, så den får ikke tak.

Min hund (Chihuahua), som er veldig glad i andre hunder, setter i et høyt hyl, og jeg skjønner at her er det best å løfte bikkja i selen, og opp på armen før noen blir skadet. Den gale hunden fortsetter å hoppe opp på meg, jeg snur meg bort og prøver å dytte den bortmed foten, for at den ikke skal få tak i hverken meg eller hunden min.

Eieren er helt hysterisk, og skriker og hyler til hunden, som nå har revet i stykker skjorta mi.

Jeg spør om den hunden pleier å være så sint (For vi har truffet den før, og den har hylt og skreket og virket sint da også, men ikke så ille som nå.)

Eieren sier at hun har valper og har slitt seg, og er helt gal, så jager hun hunden sin hjem.

Jo takk, det merket vi...

Så bare snur hun, og går, uten å spørre hvordan det gikk med oss.

Langt bortover gata hører jeg hun rope og skrike rasende til hunden.

Jeg tenke at det er vel ingen vits i å skrike til hunden når den ikke lenger er i situasjonen, og jeg lurer litt på hvordan det hundeholdet der egentlig foregår..

Det er et eldre par som har JRT'en, og enten står den i bånd ute, eller i en hundegård et stykke fra huset.

Lurer litt på hva man eventuelt kan gjøre med dette, det slår meg at JRT'en neppe får den stimuli, tur og aktivisering en slik rase trenger...Og det er alt annet enn hyggelig å gå forbi der når den er så ustabil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har blitt angrepet før av den samme hunden, den kom løpende på tilsvarende måte løs, før en gang, men da også rakk jeg å ta opp min hund før den fikk tak. Nå virket den enda mer gal enn før.

Andre ganger har den stått i bånd mens den har skreket hysterisk når vi har gått forbi.

Så forklaringen om at den har valper, og at den er derfor den er så gal, stemmer ikke helt med hvordan jeg har opplevd hunden også tidligere.

De bor i et område hvor mye skolebarn går rett forbi når de skal til idrettsplassen, så jeg håper jo ikke at den hunden er løs flere ganger...En dag biter den noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd med oss også. En idiot unten kontroll på amstaffen sin, hadde den løs midt i byen. Plutselig tar kreket rennafart over gata og går til angrep på Jatzy. Heldigvis var samboern rask, og fikk sugd tak i kreket før det gikk for ille.

Det ble 4 sting på haka til Jatz og en politianmeldelse -drittsekk som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en hund angriper andre hunder, er ikke det samme som at den vil gå etter mennesker neste gang. De fleste hunder ser utmerket forskjell på andre hunder og mennesker, selv barn.

Men siden dette er noe som gjentar seg, så ville jeg anmeldt vedkommende og be om dekke av utgifter på evt klær som blir ødelagt og veterinærutgifter om hunden blir skadet. Har selv fått dekket ganske mange månders fysioterapi etter et hundebitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer jo litt på om jeg bør begynne å bære hunden min forbi huset hvor denne hissigproppen bor. Hunden min liker godt andre hunder, og jeg håper ikke disse opplevelsene vil gjøre at han blir redd for andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nabolaget der jeg bodd før (ca 2km fra her jeg bor nå) var det ei dame som hadde hundene sine løse heletiden og de plaget naboer, forbipasserende og ikke minst andre hunder.

De gravde opp blomsterbeddet til naboene, tisset og bæsjet i hagene til naboene, ødela utemøbler, spiste man ute så kom de og tagg mat, fikk de ikke så knurret de, stjal mat fra barn som var ute, hvis de hadde brødskive, bolle osv i hendene...osv osv... :sint_01:

Flere anmeldte hun og tilslutt så måtte hun betale bot, hun ga seg ikke og folk fortsatte å anmelde hun, så fikk hun en bot til.

Nå har hun heldigvis flyttet, så da slipper man de hundene løpende rundt, hun slapp ut de ni små valpene ut, så de løp rundt for seg selv, bitte små, flere holdt på å bli overkjørt mange ganger :(

Jeg ville anmeldt dem hver gang jeg fikk problemer med dem, kanskje dersom det blir mange nok anmeldelser at de i alle fall får en bot,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo for galt at denne villstyringen skal ødelegge din hunds syn på andre hunder, så jeg ville faktisk bare bært den forbi huset til den hunden.

Anmelde det også ja og de burde virkelig erstatte det hunden deres ødelegger..

Kjenner jeg blir litt sint at sånne mennesker har hund, gidder man ikke ta seg tid til å i det minste oppdra dem, burde man ikke ha hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som har denne hunden er et par hvor hun er ca 60 og han er nok en del eldre. De har neppe satt seg inn i hva en Jack Russel krever. Det er i allefall mye som tyder at hundeholdet i den heimen ikke fungerer slik det bør.

Det kan da ikke være så vanskelig å holde ei tispe med valper fra å stikke av, og ut i veien for å plage forbipasserende.

Da må man skaffe seg en grind, ha de på et rom, lukke døra etc. Hunden gikk jo også med skjerm på hodet, og hadde vel ingenting løs i bilveien å gjøre.

Jeg vet jo at den hunden ikke er god uten valper også, så den unnskyldningen eieren kom med der, kjøper jeg bare ikke.

Det er jo neppe hunden sin skyld at den er så gal, den er vel understimulert, tipper jeg.

Og så mye kjeft den hunden fikk etter at den hadde sluttet å angripe, så virker hele greia bare trist.

Det er jo èn ting at bilveien går tvers gjennom tomta til disse menneskene, men denne bikkja kan jo ikke fortsette med å terrorisere alle som skal passere for å komme til husene sine, idrettsplassen eller lysløypa, man må faktisk passere dette huset for å komme noen vei, og da synes jeg jammen de får passe på den ustabile hunden sin.

Og det er mulig hunden ikke angriper mennesker uten hund, men den gjør tilværelsen temmelig utrivelig for oss med hund som ferdes forbi, og det er ganske mange med hund som passerer det huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...