Gå til innhold
Hundesonen.no

Når en blondine skal starte bruks, fra påmelding til gjennomføring av prøve.

Recommended Posts

Tar opp igjen denne tråden, og spør ang rundering klasse D!

Skal debutere til helgen og har noen spørsmål.

Når vi har gjort funn i runderingen, er det da lov å belønne? Og er de veldig streng på hvor lange slag hunden tar? (Har en hund som går meeeget lange runderingsslag..🙄😅)

*Gleder meg til deby!*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så gøy at du skal debutere lykke til👍

Det er ikke lov til å belønne før alle figurantene er funnet. Du må spørre dommeren først når du kommer inn på midtlinja etter at siste figurant er funnet om du får lov til å belønne. 

Viktigeste er jo at alle figuranter blir funnet og dype slag er jo veldig bra bare en ikke drar seg for mye fremover. Samt viktig å vite at en har en tidsfrist på seg til å finne figurantene 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så gøy at du skal debutere lykke til
Det er ikke lov til å belønne før alle figurantene er funnet. Du må spørre dommeren først når du kommer inn på midtlinja etter at siste figurant er funnet om du får lov til å belønne. 
Viktigeste er jo at alle figuranter blir funnet og dype slag er jo veldig bra bare en ikke drar seg for mye fremover. Samt viktig å vite at en har en tidsfrist på seg til å finne figurantene 

Ok, takk for svar!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 22.10.2017 at 2:54 PM, SiljeSM skrev:

Tar opp igjen denne tråden, og spør ang rundering klasse D!

Skal debutere til helgen og har noen spørsmål.

Når vi har gjort funn i runderingen, er det da lov å belønne? Og er de veldig streng på hvor lange slag hunden tar? (Har en hund som går meeeget lange runderingsslag..🙄😅)

*Gleder meg til deby!*

Hvilke dommer skal du gå for? Har gått for 2 forskjellige i Hordaland og den ene var noe mer "rund i kantene" enn den andre ;) 

Lykke til! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvilke dommer skal du gå for? Har gått for 2 forskjellige i Hordaland og den ene var noe mer "rund i kantene" enn den andre  
Lykke til! 

Alf Skaar skal dømme Satser på at det går veldig greit
Takk for det

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, SiljeSM skrev:

Alf Skaar skal dømme emoji5.png Satser på at det går veldig greit emoji16.png
Takk for det emoji5.png

Det går nok veldig fint ja, hyggelig fyr :)

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt spørsmål fra en nybegynner. :P Kanskje 2018 blir året vi endelig kommer oss til start? :lol: I feltsøk i klasse D, så står det at man må finne to av fire gjenstander for å ha mulighet til å få toppkarakter. Betyr det at man skal stoppe etter å ha funnet to gjenstander? Eller skal man fortsette søket i håp om å finne alle? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hunden søker til tiden er ute eller alle er funnet :) I alle fall har de gjort det sånn på de konkurransene jeg har sett. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3.2.2018 at 7:20 PM, Artemis skrev:

Nytt spørsmål fra en nybegynner. :P Kanskje 2018 blir året vi endelig kommer oss til start? :lol: I feltsøk i klasse D, så står det at man må finne to av fire gjenstander for å ha mulighet til å få toppkarakter. Betyr det at man skal stoppe etter å ha funnet to gjenstander? Eller skal man fortsette søket i håp om å finne alle? 

I klasse D er det helt riktig som du skriver, du skal finne to av fire. Om hunden din finner to gjenstander før tiden er ute, så stopper du. Det er vi som må ha kontroll på hvor mange hunden har funnet ( jeg sier som regel, da har vi vel funnet det vi skal, eller så har dommer og feltansvarlig sagt noe).
Du får ikke ekstra poeng av  finne flere, du får heller kommentar på dette fra dommer, at det er din jobb å ha kontroll på hvor mange gjenstander hunden har funnet. 
Er jeg usikker, stikker jeg hånda i vesten og teller når hunden er ute å søker ( jeg drar ikke fram gjenstandene da dette kan forstyrre hunden i søket).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3.2.2018 at 7:23 PM, MarieR skrev:

Hunden søker til tiden er ute eller alle er funnet :) I alle fall har de gjort det sånn på de konkurransene jeg har sett. 

Ikke i klasse D.
I klasse A gjøres dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 hours ago, Carpediem said:

Ikke i klasse D.
I klasse A gjøres dette.

Lettere å si da, til alle de du skal finne er funnet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive