Gå til innhold
Hundesonen.no

Sosialkontoret


Djervekvinnen

Recommended Posts

Ja grøss og gru. Sosialkontoret... None som har erfaring med det? Hvilke kriterier må man oppfylle hvis man i det hele tatt skal få hjelp der? Selge huset, bilen, bikkja, oppvaskmaskinen og tven og så flytte hjem til mor og far?

Jeg får ikke dagpenger etter endt utdanning og hva skjer da hvis jeg plutselig skulle stå stuck i en arbeidledighetskø? Er da sosialkontoret egentlig vits i å prøve seg på?? Jeg er litt fortvilet her, og sosialkontoret har ikke såå godt rykte på seg heller.. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med sosialkontoret, men du får penger av Aetat hvis du melder deg opp som arbidssøkende, eller så kan du ta deg en liten prat med trygdekontoret. Tror de er litt lettere og ha med å gjøre enn sosialkontoret. (Innbiller jeg meg da ihvertfall :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosialkontoret er fyllt opp med de mest udugelige i kommunen. Har ikke noen personlig erfaring med dem. Men har arbeidet med dem, og makan til udugelige sosialistiske fjolls skal man lete lenge etter. #-o

Du må nok selge det meste du har får du har rett på noe som helst der ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente og...

de kan spørre deg " har du hund?" hvis du svarer ja...

kan de si " så kvitt deg med hunden da"

nei, i norge skal man ikke ha noen ting for å få hjelp nei...

ikke tv en gang, og vertfall ikke bil...

Fy fy er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har no aldri bedt meg omå kvitte meg med hunden, men siden jostein jobber så får jeg kun til akutt tannlege behandling og ikke noe annet.

hadde ikke han tjent så mye så hadde jeg fått noe men men..(man skulle jo tro at de må ta av egen lomme for å hjelp folk).

det jeg synes er det værste er at de mener at barnetrygden er en inntekt(noe de faktisk ikke har lov til, det bare hjelper ikke å klage) og at hvis du har barn med penger på konto såskal du jo helst bruke de pengen før du får hjelp(hvis du da ikke kan bevise at pengene er gaver) og sånn som jeg som prøvde å spare litt av barnetrygden hver mnd til ungene fikk jo beskjed om å slutte å spare til ungene for de pengene måtte jeg heller bruke selv på mat og slikt.

nei spør du meg så er de totalt idioter.

beste hjelpen vi har noen gang fått er fra barnevernet.

skal du be omsosial hjelp så må du samtidig melde deg arbeidledig og du må søke på kommunal bostøtte for at de i det hele tatt skal gidde å se på søknaden din, sånn opperer de ihvertfall her på askøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er opptatt med og drikke kaffe og sånn.

Sjefen for sosialkontoret sto alltid utenfor og røyket der jeg jobbet.

Han sto der ca 20 minutter, mens han drakk kaffe. Dette gjorde han ca 4-5 ganger om dagen. Altså nesten 2 timer av sin arbeidsdag på 7,5 time.

Skjønner ikke at han ikke ble sparket jeg. Nå som de rød/grønne som er ekstrem kommunevennlige tok over så blir det vel ansatt flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bil.?

Selg den, trenger ikke bil.!

-----

Har du hund.?

Kvitt deg med den, det er en unødig utgift & en ting, regnes ikke som utgift i det magiske regnestykket...

-----

Har du ADSL/internett.?

avslutt abonemanget.!

-----

Tror den gyldne regelen er noe sånt som får du inntekt på over 3500kr eller noe sånt så blir man hivd på dør, gjerne med noen blanketter som er umulig å fylle ut, å lovnad om at du kan få penger når du er blitt uteligger......

-----

Aetat gir bare penger om man har tjent over en viss sum over tid, å det man får er ca 50% mindre en man tjente, ergo selge bil, hus, hund, flytt inn i en pappeske å lev av søppla til fru hansen....................... Da, da kan sosialkontoret komme til unsetning å skaffe deg både det ene & det andre helt gratis... Nesten...

Er et idiotisk sjikte hvor man ikke får hjelp... Må nermest dø av sult eller noe sånt før man får hjelp igjen..

Har du INGEN penger å holder på å sulte igjel, ja da trenger man bare skatteoppgjør for 3år tilbake, kontoutskrifter fra banken for å bevise at man er blakk, aller helst bevise at hele familien er blakk så man ikke kan låne penger, å så får man fylle ut en blankett, å så tar det bare 2dager så får du en nødsum på noen hundre kroner til mat......

:P:D:P:P:P:P

( slik jeg oppfattet systemet når jeg hade et møte med dem, (fikk såklart ikke noe hjelp, han sa faktisk at jeg måtte vurdere å omplasere eller sette bort Buster til familie....)) :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Scorpioen 84 beskriver er ganske treffende. Har måttet kontaktet sosialkontoret i min pure ungdom, og det er så nedverdigende og du føler deg som en dritt når du sitter der. og ja, det virker som om de betaler fra sin egen lommebok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Scorpioen 84 beskriver er ganske treffende. Har måttet kontaktet sosialkontoret i min pure ungdom' date=' og det er så nedverdigende og du føler deg som en dritt når du sitter der. og ja, det virker som om de betaler fra sin egen lommebok...[/quote']

Helt enig! Jeg var i kontakt med de i august i år. Og det var helt ******, dritsure var de, virker som de betaler fra sin egen lommebok.. Når jeg endelig fikk litt penger, så var jeg rask med å forlate kontoret, før de beit hodet av meg vettu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er utrolig trist å lese historiene deres... :D

Kan jo fortelle at jeg kjenner en som jobbet på sosialkontoret, hun ble rasist av å jobbe der! :-o Våre nye landsmenn får nesten alt de peker på, mens vi "innfødte" får ikke en dritt... Fordi de flotte reglene våre er sånn..... #-o

Gratulerer Norge......... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du si at du har bikkje da? Kan du ikke 'late som' om du værken har hund eller bil?   :)

smart...

de kan finne på å kontrollere...

og du kommer ikke unna bil, med mindre den står på andre enn deg...

det finnes registre for alt...

de kan finne ut det utroligste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snufs.. Nå ble ikke håpet mitt noe større.. At det går an at det er sånn i Norge!!  Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg.. :)  *grue seg til nyttår*

ikke jobb eller skole etter nyttår?

får ikke hjelp jeg heller...

lars tjente visst for godt... sa jeg bodde alene jeg.. men noen hadde visst kvittra at jeg hadde samboer... det dummaste jeg har hørt...

lurer på hva jeg skal ta meg til mens han er i militæret jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du si at du har bikkje da? Kan du ikke 'late som' om du værken har hund eller bil?   :P

Det første du må, er å gjøre rede for er dine inntekter & utgifter, å man skal ha med kontoutskrifter for langt tilbake...

Så klarer du i gjeme, bil lån, forsikring, bensinutgifter å reperasjoner så er man go...

Hunden trenger man vel ikke å nevne, men det er uanz en utgift som tar rundt 600kr + i mnd å har man ikke dekning for hvor de 600kr går så betyr det at man har 600kroner ekstra å rutte med.... #-o Å siden hunden er en ubetydlig TING så er den en unødig utgift...............

Norge i et nøtteskall............... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo sagt det før og sier det igjen..

ska man leve godt i norge, så må man nesten gifte seg rik eller komme fra en rik familie hvis man er norsk

ellers så kan man være kriminell eller innvandrer.. da får man hjelp skjønner du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er utrolig trist å lese historiene deres... :P  

Kan jo fortelle at jeg kjenner en som jobbet på sosialkontoret, hun ble rasist av å jobbe der! :-o Våre nye landsmenn får nesten alt de peker på, mens vi "innfødte" får ikke en dritt... Fordi de flotte reglene våre er sånn..... #-o  

Gratulerer Norge......... :roll:

Ja du det kan jeg love deg at jeg har merket...

Veldig rart at ungene våres alltid ønsker seg klær når det er jul og når de har bursdager(har jo ikke råd til å kjøpe selv) men nå har jo de gangsk mye leker også da for det er jo alltid noen i familien som kjøper til dem også har jo de alltid fått litt av oss.

det irriterer meg så j.... at utlendinger kan få det meste gjennom sossen menst vi får ikke noe(male meg svart og gå på sossen og si... jeg lappen på bil må ha, lurer på om jeg hadde fått det da???)

Nei jeg er ikke rasist men det er blodig urettferdig å se utenlandske borgere få mere hjelp enn oss som er født og oppvokst her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jo sagt det før og sier det igjen..

ska man leve godt i norge, så må man nesten gifte seg rik eller komme fra en rik familie hvis man er norsk

ellers så kan man være kriminell eller innvandrer.. da får man hjelp skjønner du

Er nok ikke helt enig i dette Toya... Synes det blir et alt for firkanta syn på ting. :P

Man kan leve godt i Norge uten det du beskriver...

Kommer mer ann på hvilke krav man selv setter til levestandard.

Det går faktisk ann å slå litt av på krava og likevel leve godt. :P

Snakker av egen erfaring, ikke har jeg rik familie og ikke er jeg gift med en som er rik. (er bare samboer da men) Og vi har alt vi trenger og litt til. Med andre ord så lever vi meget godt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt lite, og kommer fra en familie under normal standaren, og hatt det veldig bra. Så det er ikke det det kommer an på. MEN hva skal jeg gjør da hvis jeg ikke får jobb på flere måneder, med lån og regningene? Det er en selvfølge at nordmenn skal ha plass å bo, tv, data, bil, osv, så det er noe da som ikke stemmer når man må bo på gata for å få hjelp i dette landet! Man trenger jo bil feks, for ellers må vi sitte inne og sture siden bussen er like dyr som bensinen (50 kr t/rt ned til byen, blir 250 kr i ukedagene) En plass må vi få pengene fra.. Og hvis ikke jobber er tilgjengelige, så hva da?

Jeg er fornøyd jeg bare at jeg klarer å få betalt regningene og kjøpt meg mat. Men å få hjelp til dette er visste veldig vanskelig, hvis det ikke skulle gå den rette veien.

Ps. de finner ut at du har hund ved å se forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få legen din til å skrive at du trenger hun pgs psykiske plager eller andre plager så du må mye ut i naturen og derfor er hunden nødvendig??

(sier ikke at du har psykiske plager, men du kan jo høre med legen om du kan få en attest på det...)

Jeg vet at en bekjent av meg fikk det.

Selv har jeg klart å holse meg unna sosialkontoret, men blir skremt når jeg leser hvor strenge de er når det gjelder hjelp. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke helt enig i dette Toya... Synes det blir et alt for firkanta syn på ting. :P

Man kan leve godt i Norge uten det du beskriver...

Kommer mer ann på hvilke krav man selv setter til levestandard.

Det går faktisk ann å slå litt av på krava og likevel leve godt. :P

Snakker av egen erfaring, ikke har jeg rik familie og ikke er jeg gift med en som er rik. (er bare samboer da men) Og vi har alt vi trenger og litt til. Med andre ord så lever vi meget godt. :P

vet det var firkanta ricco... men jeg var litt lei av alt da jeg skrev det..

jeg har ikke så mye jeg heller, men trives da :P

man trenger jo ikke være rik for åvære lykelig :P jeg er og fornøyd som jeg har det...

kan ikke klage...

men tenkte på at hvis jeg var aleine.. så... hadde jeg sliti ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...