Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har endelig funnet en valp =D


Drømme valpen
 Share

Recommended Posts

Og hun skal hjem til oss om 1 uke :w00t:

Vi gleder oss kjempemasse. Jeg har allerede handlet smått. Det meste har vi frafør :D

Jeg gruer meg litt til "potte" treninga. Men det skal vel gå bra :mellow: :thumbs:

Det er maaange år siden sist jeg hadde valp i hus, så jeg er nok rusten.

Kom med ditt beste valpetips, jeg tar imot med glede :D

Det er altså bichon blanding, Den har 3 typer bichon i seg, hehe.

Noen erfaring om bichon rasene?

hvilket type för bør jeg velge til hunden?

Jeg har lest at de skal være enkle å trene, jeg håper det.... Jeg håper at seperasjons treninga blir vellykket slik at det ikke blir klaging fra nabo :o <---- mitt største frykt.

Utstyr liste:

*Klosaks

*bur

*Ligge underlag

*pledd

*mat/drikkeskåler

*tyggeleke/tyggeben

*Halsbånd med lenke

*Børste

*Refleks

*All værs dekken

*Shampo

*reise bag

Mangler:

Klippemaskin

Kanskje seng

Fòr

Eddik

Tisselaken

Hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grund til at du vil ha blanding? :)

Gleder oss til bilder og masse lykke til! :D

Hvorfor ikke? :D Vi skal bare ha en hund for kos og tur. Vi skal ikke bruke den til noe annet sånn sett. Og prisene på rene har blitt latterlig høye og det følger med mye sykdommer. Spesielt de rasene som passer meg/oss. Nå vil jeg prøve å gi en blanding en sjanse :D

Vi har besøkt henne, og hun er så nydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe bilder*

De ser ganske like ut alle sammen. Skikkelig hår dott blir det hvert fall.

Jeg har tenkt å kjøpe klippe maskin etterhvert. Noen som vet hvilket som er bra?

Bichon rasene er nydelige og valpen din er sikkert helskjønn, men jeg håper du er innstilt på en god mengde pelsstell med tanke på opphav. Valpen din kan få en utfordrende pels, da spes Bolognese (og Coton) ikke er av de letteste å holde flokefri. Siden utstilling er utelukket er det jo ingenting i veien for å holde pelsen kort og til det vil jeg anbefale Andis klipper. Den får du kjøpt hos http://dogstuff.no/ om du ringer får du god veiledning til å kjøpe en klipper og skjær som passer ditt bruk. Dogstuff har forresten et kjempetilbud på Andis 2 speed klipper inkl skjær. ;) Min Andis 2 speed har jeg hatt i snart 9 år og den er brukt flittig på en storpuddel og en dvergpuddel + div andre pudler. Den blir ikke varm slik som Oster maskinene.

Om du ikke allerede har kjøpt karde og kam, shampo og balsam, gjør det nå slik at du er klar til å trene på og starte med pelsstellet med en gang valpen kommer, det er alfa og omega å begynne med håndteringen tidlig slik at valpen din blir vant til og lærer seg å like pelsstellet som må gjøres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips for valpetiden : kjøp inn mange pakker med tørkeruller :P og en spray som fjerner tisselukt ordentlig!

Det gjør ikke vanlige såper og rengjøringssprayer, så her må man ha noe som løser opp enzymer og urinkrystaller for å få vekk lukten, slik at hunden heller ikke kjenner duften etterpå. Henger det lukt igjen er det fare for at den vil gjøre fra seg på samme sted igjen.

Finnes mange sprayer til å fjerne dyreurin-lukt. Kjøpes på zoobutikken, eller på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bichon rasene er nydelige og valpen din er sikkert helskjønn, men jeg håper du er innstilt på en god mengde pelsstell med tanke på opphav. Valpen din kan få en utfordrende pels, da spes Bolognese (og Coton) ikke er av de letteste å holde flokefri. Siden utstilling er utelukket er det jo ingenting i veien for å holde pelsen kort og til det vil jeg anbefale Andis klipper. Den får du kjøpt hos http://dogstuff.no/ om du ringer får du god veiledning til å kjøpe en klipper og skjær som passer ditt bruk. Dogstuff har forresten et kjempetilbud på Andis 2 speed klipper inkl skjær. ;) Min Andis 2 speed har jeg hatt i snart 9 år og den er brukt flittig på en storpuddel og en dvergpuddel + div andre pudler. Den blir ikke varm slik som Oster maskinene.

Om du ikke allerede har kjøpt karde og kam, shampo og balsam, gjør det nå slik at du er klar til å trene på og starte med pelsstellet med en gang valpen kommer, det er alfa og omega å begynne med håndteringen tidlig slik at valpen din blir vant til og lærer seg å like pelsstellet som må gjøres. :)

Tusen takk for svar, dette skal jeg ta med meg videre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...