Gå til innhold
Hundesonen.no

freestyle


Iner

Recommended Posts

Jeg har virkelig lyst til å melde meg på til Lindkjøping. Men har ikke lyst til å komme dit alene. Jeg trenger også hjelp med hundene under konkurransen. Merlin må passes mens Lillan er i ringen. Hun kommer ikke til å kunne yte max om han ikke er med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har virkelig lyst til å melde meg på til Lindkjøping. Men har ikke lyst til å komme dit alene. Jeg trenger også hjelp med hundene under konkurransen. Merlin må passes mens Lillan er i ringen. Hun kommer ikke til å kunne yte max om han ikke er med.

Ha han i et bur mens du konkurerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt forslag, men om han piper bare en gang, betyr det for henne at han roper på henne. Så dette hadde jeg nok tenkt på selv.

Men nå er det dessverre slik at de fleste svenske konkurranser er på ukedager eller for langt unna.

Jeg har alikevell bestemt meg for å melde meg på denne:

Officiell Freestyle tävling & inofficiell godisklass (lørdag)

Tomtens bhk bjuder in till Freestyle tävling & godisklass! välkomna!

Tävlingsplats: Torbjörntorp, Falköping

Domare: vakant

Tävlingsledare: Maria Odh

Arrangerande klubb: Tomtens Brukshundklubb

Kontaktperson

Maria Odh

maria.snobben@gmail.com

0733721426 Sista anmälningsdag: 2011-05-01

Betalning till pg: 668803-0 Märk FS+ditt namn

Klubbens webbplats: http://www.tomtensbhk.se

Inbjudan:

PM:

Officiell freestyleklass I 2011-05-21

officiell freestyle klass I

Underlag: gräs,Storlek: 20 X 20 Anmälningsavgift: 120.00

Det ville vert hyggelig om noen flere herfra meldte seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det ser ut til at dette kan være det eneste kurset i nærheten av oslo denne våren. Jeg vil ikke at det skal bli avlyst pga for få deltakere. Det er utrolig mye morsommere å trene freestyle enn bare lydighet. Så meld dere på.

Kurs i Freestyle/ Heelwork to Music.

Kreativ lydighet. Kurset er for nybegynnere, men også for dem som er kommet i gang med treningen.

Vårkurset 2011 er nå satt opp. Det blir tre tirsdagskvelder i mars, 15 + 22 + 29 mars fra kl 18.30 til ca 20.00. Pluss helga 9 og 10 april, fra kl 11.00 til ca kl 14.00.

Kurset koster kr. 2.000,-

Påmelding til Hilde, tlf 95 90 10 11

mail: jarhundeskole@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nå informere om at stall svartdal har helt greit underlag. Det er ikke sagflis, men en slags jord. Det var ikke no problem med hunder med fotsi pels. Litt mange gode lukter og noen klumper med hestemøkk som kunne være fristene, men jeg tror dette kan gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til linnogamy det er ikke hver søndag. Man må følge med på Carolas blogg for å finne ut av det. Du finner bloggen hennes fra freestyle forbundets sider. Det er hun som vanligvis trener i råde.

Men fantastisk nok ser det ut som om hun har hallen igjen på søndag, nå denne uken 15.30

det er bare å dukke opp, men man må sende henne en mail om at man kommer på forhånd.

Jeg skal dit, det er den innerste banen i mossehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nå informere om at stall svartdal har helt greit underlag. Det er ikke sagflis, men en slags jord. Det var ikke no problem med hunder med fotsi pels. Litt mange gode lukter og noen klumper med hestemøkk som kunne være fristene, men jeg tror dette kan gå greit.

Dessverre er påmeldingsfristen gått ut for lengst, og når det er så dårlig med informasjon fra foreningens side, så blir det sånn :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg ville jeg sendt inn en påmelding og beklaget at den kom sent men si at du håper de kan ta den med allikevell. Erfaringsvis er de ikke for strenge med frister, det så jeg på forrige konkurranse i moss. Hvor de tok med folk til siste sekund selv om de hadde satt en frist.

Prøv å bli med da vell :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg ville jeg sendt inn en påmelding og beklaget at den kom sent men si at du håper de kan ta den med allikevell. Erfaringsvis er de ikke for strenge med frister, det så jeg på forrige konkurranse i moss. Hvor de tok med folk til siste sekund selv om de hadde satt en frist.

Prøv å bli med da vell :-)

Da støtter jeg jo bare dårlig informasjon. Nei, de får lære av sine feil :hmm:

Jeg beklager ihvertfall ikke til dem med en sen påmelding, de har kun seg selv å skylde på, hadde de gitt ordentlig informasjon fra dag 1 hadde ting vært fint, men det virker på meg som at ting er litt kaotisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke invitasjon med påmeldings info på mail?

Selv meldte jeg meg på ved å sende mail til adresse fra den siden på nkk som du hjalp meg med å finne. Jeg meldte meg på nesten med en gang jeg fant siden. Infoen var der. Det er værre å melde seg på i sverige. De har nytt websystem som ikke tillot påmelding, det var noe feil der. Men jeg kontaktet dem og jobber fremdeles med å melde meg på bro-hobro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anja meldte seg på i går, det beviser bare at fristen ikke er absolutt og at de blir glade om noen melder seg på. Dere kunne sikkert tatt samme program som sist. Det ville vert hyggelig om dere ble med.

Forresten Siri, nå er det sikkert forsent, fordi nå først er påmeldingsbekreftelsen med antall deltakere sendt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du ikke invitasjon med påmeldings info på mail?

Selv meldte jeg meg på ved å sende mail til adresse fra den siden på nkk som du hjalp meg med å finne. Jeg meldte meg på nesten med en gang jeg fant siden. Infoen var der. Det er værre å melde seg på i sverige. De har nytt websystem som ikke tillot påmelding, det var noe feil der. Men jeg kontaktet dem og jobber fremdeles med å melde meg på bro-hobro.

Du skjønte hvilken informasjon jeg syntes var dårlig? Og jeg regnet med at du faktis hadde fått med deg at jeg har spurt gjentatte ganger ang. underlaget.

Den eneste som har kommet med et fornuftig svar der var deg, og det 11. mars. Dette burde arrangørene selv klart å gjøre.

Dette og masse annet trøbbel rundt sporten, har gjort at jeg har tatt en liten pause, for å unngå å miste motivasjonen innen trening. Dessuten trenger vi litt mer strukturtrening, og det får vi ved å trene LP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja:-)

Vi trenger også veldig, struktur trening :-)

Jeg dro nå selv å sjekket underlaget, det tok meg ca 5 timer og var ikke lett :-)

Men jeg er fornøyd med egen insats.

Må finne en fast løsing for egentrening som folk kan komme å bli med på. Der må strukturen også bli bedre. Hundene kan ikke bryte ut av trening å løpe sammen, det blir katastrofalt under konkurranser om de vender seg til det.

Kanskje vi prøver ved agility ringen på torsdag, får høre med folk på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Helgen 2. og 3. juli er det freestylekurs på Darbu:

Vi var der i fjord og overnattet i telt. Jeg anbefaler kurset på det sterkeste. Jeg ble selv anbefalt kurset av noen jeg kjenner. Det er virkelig koselig og verdt å prioritere.

Dette kurset var mitt første møte med freestyle.

http://www.hundifokus.no/index.php?pageid=1511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lever denne tråden?? :)

Jeg er litt nysgjerrig på denne sporten jeg, lurer litt på hvordan jeg begynner, hvor mange momenter det bør være i en rutine o.l :) Hehe! Hvordan trener dere? Jeg er med andre ord blank, men ganske nyrgjerrig...

Kaaanskje jeg tørr å konkurrere freestyle også etterhvert? (jeg trener LP og har begynt å konkurrert der).

Men konkurransene er vell bare langt sør i norge? Jeg bor i møre og romsdal nemlig! :)

All info tas imot med takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fordel med et kurs. Hund i fokus, som holder til i Buskerud har et helgekurs helgen 2. og 3. juli. Det er veldig bra. Ellers kan hundeklubber hvor som helst leie instruktør og holde kurs. Hvor konkurransene blir avholdt er avhengig av hvilke hundklubber som arrangerer. Du finner oversikt over kurs og konkurranser og reglement på norsk freestyleforbund sine sider. Et klasse en program kan vare mellom ca et min og 2 og et halvt min. Det er vist ikke noe krav lenger men det bør inneholde minst tre ulike triks, og man får vel neppe fylt tiden med noe mindere.

Man prøver å velge musikk som passer hundenspotebevegelser, som man ikke blir lei av og hvor man kan se for seg øvelsene som passer med musikken. Jo flere som vil konkurrere jo beder. Om ingen melder seg på de konkurransene som arrangeres kommer det etter hvert ikke til å være noen som gidder å arrangere. Det ville vert trist fordi det er så gøy for hund og fører og så mye mer variert og kreativt enn så mye annet man kan gjøre med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg bor i møre og romsdal! Molde hovedsaklig smile.gif Er ikke noe kurs i nærheten vell? Eller i Trondheimsområdet?

På norsk freestyleforbunds sider finner du oversikt over instruktører som kan leies inn for kurs, og hundeskoler som har kurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...