Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilsyketabletter til hund


Kahlua

Recommended Posts

Min samboer har i dag vært og hentet ut resept på bilsyketabletter til vår lille valp på 5 mnd.

Disse koster 1000,- for en pakke på 8 tabletter. Dvs at det koster oss over 100 kr å ta en kjøretur.

Er det noen som har erfaring med bruk av bilsyketabletter til hund og kanskje kan anbefalle noen litt rimeligere?

Jeg er usikker på hva disse rådyre tablettene het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett ord: "hæ?!?"

Postafen til mennesker funker sikkert minst like bra.. Og de koster vel ikke så mange 10'erne.

Men kanskje disse pillene dere har fått er nærmest magiske, da! Jeg synes ikke sånne piller funker noe særlig verken på folk eller dyr - og jeg har prøvd mange på meg selv opp gjennom årene.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sjokket var ganske stort da vi fikk høre prisen. I tillegg anbefalte dyrlegen et fermon som skulle beroligge hunden, dette kostet ca 400,- Med andre ord har vi brukt 1400,- denne uka på dette. Det er litt vel mye.

Er Postafen reseptbelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått anbefalt postafen selv tidligere når jeg hadde en hund som ble bilsyk (men husker ikke doseringen jeg brukte). Men det hjalp om jeg var flink å gi det i god tid :whistle:

Å betale 1000 kr for sånne tabletter, det hadde jeg aldri gjort. Hva slags merke er dette?

Er det DAP dere har kjøpt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd ingefær?

http://www.roanoke.com/news/nrv/wb/80980

"I have used ginger with good effect in both dogs and humans. The root of the ginger plant is a tasty way to prevent motion sickness. Most dogs appear to like ginger, so you should have no trouble getting your dog to eat it. Ginger cookies are probably the most palatable form as far as your Labrador is concerned. Ginger also comes in a crystalline form and in capsules; however, chopping up a small piece of the root may not be as appetizing.

No one seems to be sure how ginger works in controlling travel sickness. The active ingredients are volatile oils and pungent compounds that work directly on the gastro-intestinal tract rather than the central nervous system, as the travel sickness drugs do. Therefore ginger does not have any sedative effects other than on the stomach and intestines."

...

Dr. Jill Bowen has practiced veterinary medicine in England and Texas and has taught at Texas A&M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket var ikke Postafen reseptbelagt, nei. Og jeg vet med sikkerhet at det er ingen fare å gi voksen-persondose til en middelsstor (20-30 kg) hund i alle fall.

Men de blir trøtte av det, da..

DAP sies å være bra. Men jeg har hørt at det holder ikke å dusje litt her og der, og vips så virker det. Man må ha det under lang tid, inne, ute, spray her og der..

Jeg har vel ikke allverdens tiltro til det, men håper jeg har feil (ellers har mange sløst bort myyyye penger på det! :whistle: )

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at valper blir bilsyke er pga balanse nærven ikke er fullt utviklet før valpen er fyllt 7 mnd. Hunder som er mye bilsyke som valper assosierer ofte biler med noe negativt og dette kan ødlegge for hunden når den blir eldre. Jeg ville prøvd å unngå en periode å la den være med i bil og heller fokusere på at hunden kan være med på små, jeg mener virkelig små turer feks når man bare skal snu bilen i gårdsplassen også la den komme seg ut igjen og heller fortsette lang trenings turene når hunden er eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket var ikke Postafen reseptbelagt, nei. Og jeg vet med sikkerhet at det er ingen fare å gi voksen-persondose til en middelsstor (20-30 kg) hund i alle fall. Men de blir trøtte av det, da.. DAP sies å være bra. Men jeg har hørt at det holder ikke å dusje litt her og der, og vips så virker det. Man må ha det under lang tid, inne, ute, spray her og der.. Jeg har vel ikke allverdens tiltro til det, men håper jeg har feil (ellers har mange sløst bort myyyye penger på det! :) )Susanne

Det går fint med voksendose på stor hund. Men dette var snakk om en valp og da er det greit å følge barnedose. Brukte Postafen på Zaira etter hun spydde i første biltur med henne, sånn at hun ikke spydde på de neste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...