Jump to content
Hundesonen.no

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Hundetreff! =)

Recommended Posts

Siden det har vore stor int for treff etter vi var en liten gjeng på treff, så tenkte eg at vi må få til noe.

Var veldig greit på gamlehaugen, så hva sier dere?

Visst eg sier lørdag 23 eller søndag 24 januar. Hva sier dere da? Er gjerne best i en helg om vi skal få flest mulig med.

Forumet fortsetter under annonsen

Jeg sier at jeg kan begge dager, men at lørdag er best for min del, da det allerede er svært hundetreff oppi her på søndager + utstillingstrening for dalmiser... :icon_redface:

Hvordan er det med folk på Gamlehaugen i helgene? Mange som går tur og ikke vil ha løse hunder?

Varierer veldig, når det er finvær er det en del folk som aker og sånn akkurat nedenfor slottet, men litt borti der som vi var pleier det å være ganske stille. Er det kanonvær, kan det komme noen i ny og ne på den stien nedenfor, men noe stor trafikk kan jeg ikke se for meg at det er snakk om.

Vi er med igjen, ingen spesielle problemer med noen dager vanligvis. Så her henger vi oss på når dere andre kan :icon_redface:

Prikkedusten roper høyt og tydelig at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlige klær.. :icon_redface: Euro er jo en frysepinne uten like, men jeg kan love at krekene finner måter å holde varmen på! Haha... :angry:

Kaldt? Det er ikke kaldt for denne gutten før det er -30 og storm.

(Eller, jeg tror han glemmer det er kaldt uansett, med en gang han får øye på Aila... :icon_redface: )

Pff, kan ikke la seg stoppe av litt "kulde". Nå for tiden er det jo nesten plussgrader jo! Og hva er vel bedre enn å løpe rundt å holde varmen! :wub:

Aila sukket tungt, men innerst inne syns hun det var morro med masse oppmerksomhet.. :lol:

Var ikke mye respons gitt! Hvor ble alle av? Jeg vet mer imorgen, vært snakk om at vi reiser vekk for helgen.

Vi er bortreist og har heller ikke mulighet. God bedring til Akita!

Satser på vi klarer noe om ikke aaaaltfor lengst da :wub:

Vi ogsååå! Vi kan stortsett nesten alltid omtrent - haha :blink: Formiddager som ettermiddager, men neste uke begynner kjøret. Da kan jeg bare ettermiddager :lol:

Hvis ikke alle her skal i morsdag osv, kan vi jo møtes søndag formiddag når resten av befolkningen er i besøk? Er du i landet for tiden charpi?

Forumet fortsetter under annonsen

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Første jeg kom på er å sjekke med forsvarets overskuddsmateriell for utstyr og klær! Her har de utsalg noen ganger i året, men etter litt googling ser det ut som man kan handle på nett også. Ofte mulig å få tak i veldig billig ullundertøy, ullgensere og ullsokker der, og helt sikkert andre ting som man kan få bruk for på telttur!
    • Jeg har overnattet ute en hel del fra jeg knapt kunne gå og opp igjennom som voksen, både sommer og vinter. Ikke fullt så mye på vinter og de vinterovernattingene jeg har, var kalde og ikke særlig koselige opplevelser. Jeg har lyst å få mer taket på vintertelting og trenger noen tips Samt tips til det å overnatte ute alene, det har jeg aldri gjort før. Et problem er også at jeg ikke har lappen, så jeg kommer meg ikke så langt av sted, må i så fall ta buss og det gjør det litt skummelt med tanke på det å være alene og om noe skulle skje, så kan jeg ikke bare pakke i bilen og dra hjem igjen sånn typ klokken fire på natta. Jeg bor rett ved marka, men det er så bynært her at jeg føler det er skummelt med tanke på andre mennesker som plutselig bare kan stå der.  Men vinterovernatting! Jeg har ganske godt med utstyr, men mangler en vintersovepose og evt. et dununderlag (har reinskinn og vanlig underlag, men det kan jo bli litt tungt å bære). Mulig jeg trenger litt varmere klær... duger ytterklær fra Stormberg? Jeg er nødt å holde det økomiske ganske lavt. Har dere noen tips, både generelt om overnatting ute på vinteren, spesifikt i forhold til utstyr og klær eller andre ting? Jeg har både telt og hengekøye + tarp. Så det med å overnatte alene. Jeg vil jo ha Eine med meg, så er ikke alene-alene, men alene menneske... det har jeg som sagt ikke gjort før. Jeg er ikke spesielt mørkeredd, men tror det jeg vil engste meg mest for er at det skal komme noen andre til leiren. Hvordan holder man varmen best mulig? Jeg fryser lett og når jeg først blir kald, er det vanskelig å bli varm igjen. Har lest at det kan være lurt å ha med varmeflaske. Hva med sånn varmepack? Andre tips?
    • Mine mål for 2020 var:  Få meg valp i februar:
      - Yes. Lapras kom i hus 22.feb
      Gå valpekurs 
      - Oh yes. Valpekurset var et av fire kurs i år. 
      Gå trenerutviklingskurs del 1
      - Ja. Kurs nr. 4
      Prøve meg på en utstilling 
      - Nope. Fikk aldri trent på det eller gått på en. 
      Klare sparemålene hver måned 
      - Nja. Ble jo plutselig enslig i juli, slik at da måtte jeg forandre alt🤣
      Drite litt mer i hva min far sier om meg, og motbevise han i alt (han har ikke troen i meg) 
      - JA! Det har jeg faktisk klart, haha. 
      Finne noe jeg vil bli, og faktisk fullføre et semester😂
      - Går sykepleien, og er snart i boks med første semester💪 Mine mål for 2021:  - Gå enda flere kurs innenfor alt som er åpent og ledig og greit for lommeboka
      - Klare meg gjennom semester nummer to. 
      - Kose meg på jobb 
      - Kose meg mer i hverdagen, og roe ned stresset. 
    • Kanskje det er en sheltie-ting? Hos min rase, tibetansk terrier, er det veldig vanlig med småspiste hunder som fint kan droppe mat i flere dager eller være veldig kresen på hva de vil spise. Så for tibbe-eiere er det nok flere som satser på råfor eller kjøper forskjellige småposer tørrfôr for å kunne variere, mens andre raser er mer matglade og fint kan spise samme tørrforet i månedsvis uten å gå lei. Kanskje spørre i en rasegruppe på fb eller spørre oppdretter? Så lenge hunden ikke er tynn eller virker slapp er det nok ikke noe å bekymre seg over🙂
    • Husker ikke måla mine fra i fjor- men ingen av de ble klart pga en viss pandemi og motivasjonsbrist. 2021 - Starte i NM rally, og være blant de 30 beste -hundekroppen skal være frisk -bestå NW test i alle lukter, og være med i konkurranse -trene på hobbybasis mot FCI 3 - gå et smeller/nosework, el kurs -   så får vi se
  • Nylig opprettede emner