Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility og hund m/c-hofte - forholdsregler


Wentakeri

Recommended Posts

Min yngste hund, en 2 år gammel tervuerentispe,har fått påvist C på venstre hofte og A på høgre. Ser ikke ut som dette plager henne - iallefall ikke ennå. Før jeg røntget henne har jeg trent henne i agility, og hittil startet i 2 hoppkonkurranser.

Hun trives virkelig godt på agilitybanen. ER det tilrådelig å fortsette med det, i tilfelle hvilke forholdsregler bør taes? Eller bør jeg velge andre aktiviteter - f.eks spor og lydighet - for å aktivisere henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Min yngste hund, en 2 år gammel tervuerentispe,har fått påvist C på venstre hofte og A på høgre. Ser ikke ut som dette plager henne - iallefall ikke ennå. Før jeg røntget henne har jeg trent henne i agility, og hittil startet i 2 hoppkonkurranser.

Hun trives virkelig godt på agilitybanen. ER det tilrådelig å fortsette med det, i tilfelle hvilke forholdsregler bør taes? Eller bør jeg velge andre aktiviteter - f.eks spor og lydighet - for å aktivisere henne?

Hvis hunden og du koser dere på agilitybanen så er det ingen grunn til å ikke fortsette med det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden og du koser dere på agilitybanen så er det ingen grunn til å ikke fortsette med det. Lykke til!

Jeg sier meg enig med Gråtass. Heller kort, men lykkelig enn langt og mindre innholdsrikt :banana: Husk god oppvarming av hunden før og etter at den løper ute på banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är väldigt olika huruvida hunden har ont av C-höfter. Så länge som hunden inte visar tecken på smärta och man är noga med uppvärmning och klok träning, så tycker jag att man ska köra på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...