Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor flasser ho sånn?


Recommended Posts

Nemi har plutselig begynt å flasse, og jeg aner ikke hvorfor. Ho har ikke skifta fôr eller noe, og ho klør ikke noe. Bikkjene ble behandla med Stronghold, mot lus, for litt over en mnd siden, og de har ikke klødd etter dette. Men litt etter at de fikk Stronghold, så begynte Nemi å flasse. Ho er dusja med flasshampo, men det hjelper ikke. Det er ikke den shampoen ho er blitt vaska med før, så jeg tenkte kanskje ho ikke tåler den? Jeg tenkte også på pelsmidd, men det hadde jo klødd noe fryktelig, samt blitt knerta da ho fikk Strongholden? Ingen av de andre hundene her har det samme problemet, og ingen av de klør. Da de hadde lus, så sparka Nemi med bakbeina da jeg strøyk pekefingeren over magen og ribbeina hennes (hardt, ikke sånn at det kilte), og ho klarte nesten ikke å stå på beina da vi klødde ho på sidene av ryggen, men nå klør ho ikke sånn i det hele tatt. :lol:

Noen som kan ha noen idèer om hvorfor ho plutselig flasser sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nemi har plutselig begynt å flasse, og jeg aner ikke hvorfor. Ho har ikke skifta fôr eller noe, og ho klør ikke noe. Bikkjene ble behandla med Stronghold, mot lus, for litt over en mnd siden, og de har ikke klødd etter dette. Men litt etter at de fikk Stronghold, så begynte Nemi å flasse. Ho er dusja med flasshampo, men det hjelper ikke. Det er ikke den shampoen ho er blitt vaska med før, så jeg tenkte kanskje ho ikke tåler den? Jeg tenkte også på pelsmidd, men det hadde jo klødd noe fryktelig, samt blitt knerta da ho fikk Strongholden? Ingen av de andre hundene her har det samme problemet, og ingen av de klør. Da de hadde lus, så sparka Nemi med bakbeina da jeg strøyk pekefingeren over magen og ribbeina hennes (hardt, ikke sånn at det kilte), og ho klarte nesten ikke å stå på beina da vi klødde ho på sidene av ryggen, men nå klør ho ikke sånn i det hele tatt. :P

Noen som kan ha noen idèer om hvorfor ho plutselig flasser sånn?

Pelsmidd behøver ikke klø - og det du ser er ikke flass men pelsmiddbæsj og død pelsmidd etter stronghold - kjør en runde til med stronghold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pelsmidd behøver ikke klø - og det du ser er ikke flass men pelsmiddbæsj og død pelsmidd etter stronghold - kjør en runde til med stronghold.

Allrighty then. Men er det noen grunn til at de andre hundene her ikke har det? Ingen av de andre klør eller "flasser", må de behandles selvom? Og må veterinæren sjekke ho, eller kan jeg bare masjere inn og be om å få Stronghold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemi har plutselig begynt å flasse, og jeg aner ikke hvorfor. Ho har ikke skifta fôr eller noe, og ho klør ikke noe. Bikkjene ble behandla med Stronghold, mot lus, for litt over en mnd siden, og de har ikke klødd etter dette. Men litt etter at de fikk Stronghold, så begynte Nemi å flasse. Ho er dusja med flasshampo, men det hjelper ikke. Det er ikke den shampoen ho er blitt vaska med før, så jeg tenkte kanskje ho ikke tåler den? Jeg tenkte også på pelsmidd, men det hadde jo klødd noe fryktelig, samt blitt knerta da ho fikk Strongholden? Ingen av de andre hundene her har det samme problemet, og ingen av de klør. Da de hadde lus, så sparka Nemi med bakbeina da jeg strøyk pekefingeren over magen og ribbeina hennes (hardt, ikke sånn at det kilte), og ho klarte nesten ikke å stå på beina da vi klødde ho på sidene av ryggen, men nå klør ho ikke sånn i det hele tatt. :)

Noen som kan ha noen idèer om hvorfor ho plutselig flasser sånn?

Altså; hun reagerer ikke på Stronghold da?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tok jeg en telefon til veterinæren, og det var veldig deilig å kunne bare snakke med de på telefonen, uten at det blir blåst ut av proposjoner, og jeg må komme ned med en gang, men 40 000 i lomma. :blink: Ho trodde ihvertfall IKKE det var midd, siden ingen av de fire hundene ho har bodd sammen med har reagert noe. Det KUNNE være Strongholden, men ho var litt usikker, siden de pleier å reagere med rødhet og kløe dersom de reagerer på det. Det kunne også være det at ho har fått E-vitaminer som tilskudd i det siste, og at ho har reagert på det. Så vi får bytte ut E-vitaminene med fiskeolje, og kjøpe en shampoo som er snill mot huden, også skulle vi la det gå noen uker. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...