Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge på valpefór?


Mirai

Recommended Posts

DEt er litt forskjellig fra hund til hund. :wink:

Zico fikk halvt med valpefor og halvt med høyenergifor, men det var fordi han var så tynn da. Han var da 13 mnd gammel.

På Oscar driver jeg å venner av han valpeforet nå. skal bruke opp den sekken jeg har igjenn. Det er fordi han har så lett for å legge på seg. :wink:

Om neste hund er mer "normal", ikke tynn og ikke tykk kommer jeg nok til å bytte i 10 mndrs alderen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foret buster med valpefor til han var litt over året. Dette fordi han er en ganske stor type og jeg har lært at jo lengre man bruker valpefor jo bedre. Jeg syns det fungerte veldig bra for han å bli foret med valpefor så lenge. Han var i godt hold, vokste bra, å holdt seg frisk og rask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt redd for å la de vokse for fort så jeg tok Pan av valpefòr når han var rundt 8mnd.Ikke at det hjalp,han hadde allerede OCD fant jeg ut senere.

Loke gikk på valpefòr når han kom til meg en lørdagskveld,det var bare et måltid igjenn i sekken så han fikk en brå overgang til voksenfòret jeg hadde stående fra Pan :D

Han var ca 14 1/2 mnd når han kom og det synes jeg er for lenge å la de gå på valpefòr når de er av mellomstor rase med lett beinbyggning.

Etter hva jeg har hørt så er det jo større og tyngre beinbyggning,jo fortere av valpefòret.

Men det der er det delte meninger om ;)

Mvh Annette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...