Gå til innhold
Hundesonen.no

kul/svuls


Lise

Recommended Posts

Zita er under utredning pga betennelse på kroppen. venter på blodprøver for og se om det er alergi. Hun går på kortison og antibiotika og må bruke skjerm i 2-3 uker.

Men nå har jeg funnet en kul på høyre bakbein og skal til vetten i dag også. Spurte vetten når jeg ringte ned om det kan ha noe forbindelse med betennelsen men det trodde hun ikke. Det jeg er mest redd for at det er kreft da. Ja hun er bare 15 mnd og har så mye problemer. Er det flere her inne som har vært borti et sant til felle? Hilsen en oppgitt schæfer eier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zita er under utredning pga betennelse på kroppen. venter på blodprøver for og se om det er alergi. Hun går på kortison og antibiotika og må bruke skjerm i 2-3 uker.

Men nå har jeg funnet en kul på høyre bakbein og skal til vetten i dag også. Spurte vetten når jeg ringte ned om det kan ha noe forbindelse med betennelsen men det trodde hun ikke. Det jeg er mest redd for at det er kreft da. Ja hun er bare 15 mnd og har så mye problemer. Er det flere her inne som har vært borti et sant til felle? Hilsen en oppgitt schæfer eier...

Du skriver at hun må bruke skjerm, er det sår hun har som har gått bettennelse i? Den kulen på foten kan jo være et insektsbitt som har hovnet opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har betennelse på kroppen som dyrlegen trodde var våteksem. Men har vært hos dyrlegen 4 ganger pga det og blir ikke kvitt det så derfor har de tatt full utredning på henne nå. Hun må gå med skjerm pga hun klør og slikker på det. Håper at det bare er en fille ting med den kulen, skal ditt halv 3 så vi venter spent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun har blitt barbert en del på ryggen, jeg vasker henne med en spesial shampo en dag i uken for og rense hunden hennes. Jeg smører henne med apolar 2 ganger om dagen og da er det greit og få en sikkelig vask en dag i uka. Hun er mye bedre nå og det har ikke kommet mere betennelse på kroppen etter at hun begynte på medisiner og går nå på et spesial hundefor som er for hunder med hudproblemer. Skal skrive hvordan det går etter at jeg har vært hos dyrlegen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede i 10 minutter hos vetten, fikk time til opperasjon i morgen klokka 9. De vil sende den inn og sjekke den om den er ondartet eller ikke. Godt jeg har forsikring...

Ja det er nå bra da! Skal krysse fingrene for dere! Må få vite hvordan alt går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si jeg er uheldig med hun, bare problemer. Hun er jo bare så snill og lett lært så må hun selvfølgelig ha masse problemer med sykdommer. Men skal nok få hun frisk se.

Må si det er utrolig flott forum her, får svar med engang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si jeg er uheldig med hun, bare problemer. Hun er jo bare så snill og lett lært så må hun selvfølgelig ha masse problemer med sykdommer. Men skal nok få hun frisk se.

Må si det er utrolig flott forum her, får svar med engang :D

Kan jeg spørre hvilken kennel hun kommer fra og hvem er foreldrene...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte hun i hønefoss, hun jeg kjøpte hun av hadde hun på for men satt valper på henne uten hannes samtykke etter som jeg fikk greie på etterpå. Faren er Fabuzonas`bilbao etter klokkarssteinen s k-nando/Alva. og mora heter bar-baras carmen v morris etter tyler von der noriswand/jana vom rader park.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Zita opperert bort kulen i beinet sitt og er kjempe slakk, gikk bra da så nå er det bare og vente på svar hva det var for noe kul.

Bra at hun er ferdig da. Sa vet. noe om lenge du må vente for å få svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zita skal ta stinga om 14 dager så hun håpet hun har fått svar på både blodprøver og kulen. Ja nå er zita fin med skjerm og bandasjert bein og med barbert rygg..stakkars. Vennina mi skal komme til helgen og ta noen syke bilder for meg med digitalt kamera, litt greit og se resultatet når hun blir frisk igen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zita skal ta stinga om 14 dager så hun håpet hun har fått svar på både blodprøver og kulen. Ja nå er zita fin med skjerm og bandasjert bein og med barbert rygg..stakkars. Vennina mi skal komme til helgen og ta noen syke bilder for meg med digitalt kamera, litt greit og se resultatet når hun blir frisk igen.

Stakkars Zita som må gå med skjerm!

Her er Goshi då ho måtte ha det...

011.jpg

Du må legge ut bilder av henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg får tatt noen nye bilder skal jeg legge ut de. De bildene jeg har er på hjemmesiden hennes.

Bytta bandasjen på hun i dag, som hun pep stakkars. Var nok øm kan jeg tenke meg. Kjøpte sann sokk i dag så ikke bandasjen blir bløt i regnet og det var ikke helt populært og ha på men hun er utrolig tolmodig må jeg si.

Hunden din er utrolig fin Ricco :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg får tatt noen nye bilder skal jeg legge ut de. De bildene jeg har er på hjemmesiden hennes.  

Bytta bandasjen på hun i dag, som hun pep stakkars. Var nok øm kan jeg tenke meg. Kjøpte sann sokk i dag så ikke bandasjen blir bløt i regnet  og det var ikke helt populært og ha på men hun er utrolig tolmodig må jeg si.  

Hunden din er utrolig fin Ricco  :)

Takk for det! Ja jeg er veldig stolt av henne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetten ringte i stad og sa at svulsen var godarta...hurra. Hun har ikke fått svar på blodprøvene enda da for og se om hun er alergisk mot noe...stinga skal tas til tirsdag så da håper jeg de har kommet. Er kjedelig og vente på sant. Det er tross alt 3 uker siden nå...zita er så hyper om dagen at jeg blir gal.

Ringte ned til vetten om mandagen og spurte om jeg kunne ta hun med i skogen for det var 6 dager siden hun oppererte, men det fikk jeg da ikke. Hun var redd stinga gikk opp...ikke lett og være hunde eier når man ikke får trena de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vetten ringte i stad og sa at svulsen var godarta...hurra. Hun har ikke fått svar på blodprøvene enda da for og se om hun er alergisk mot noe...stinga skal tas til  tirsdag så da håper jeg de har kommet. Er kjedelig og vente på sant. Det er tross alt 3 uker siden nå...zita er så hyper om dagen at jeg blir gal.  

Ringte ned til vetten om mandagen og spurte om jeg kunne ta hun med i skogen for det var 6 dager siden hun oppererte, men det fikk jeg da ikke. Hun var redd stinga gikk opp...ikke lett og være hunde eier når man ikke får trena de.

Så flott da! da er det bare å vente på svaret på blodprøvene da. Skal krysse fingrene for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag halv 1 skal Zita ta stinga og endelig få svar på blodprøvene (tatt lang tid) Men hva er det verste alergien man kan ha på en hund. Har lest om mange shæfere som måtte bli avlivd pga det i tidelig alder. Er det bare foralergi er vel ikke det værste...er det noen som har en mening om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag halv 1 skal Zita ta stinga og endelig få svar på blodprøvene (tatt lang tid) Men hva er det verste alergien man kan ha på en hund. Har lest om mange shæfere som måtte bli avlivd pga det i tidelig alder. Er det bare foralergi er vel ikke det værste...er det noen som har en mening om det ?

det verste er vel våteksem tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...