Gå til innhold
Hundesonen.no

Sotra Brukshund Klubb

Stine Pernille

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte eg bare skulle informere om den nye hundeklubben på Sotra. De har treninger innen lydighet, RIK og brukshundarbeid. Etterhvert vil det komme agility treninger.

Mandag og torsdager på Kårtveit skole, kl 18.

De har også sosiale turer og treff for alle hunderaser!

Se mer på www.sotrabrukshundklubb.com

• 3 weeks later...
Skrevet

Lurer på noe, det står atte det er lydighet innføring i agility eller noe sånt.

Torsdag klokken 20.00.

Hva betyr det? Skal man lære lydighet som er viktig for å være med i agility?

Og kan man bare komme uten å være meldt på noe liksom?

Skrevet

Det er på en måte egentrening... hjelper hverandre. Trenger ikke påmelding da...

Tror d lydighet ag er bare litt grunnleggende før de kjøper seg utstyr... har eg forstått

• 5 months later...
Skrevet

koster det noe å være med på egentreningen? Eller må man være medlem i klubben for å få være med? Vi hadde hatt veldig godt av å trent LP fast med andre skjønner du..

Skrevet

de har treningstider for lp på tordager kl 18, men det har ikke lys der.. og det bir fort mørkt for tiden. men eg har tipset de om annet treningssted, så får se om de får fatt i noe annet sted å trene. vi har vært ute på torsdagstreningene, og det er veldig greit, men er egentrening. med mindre vi kan legge opp til at vi har slags "ansvar" fordelt utover treningene.

og ja treningene er gratis, men det er jo støtte for klubben om du melder deg inn :)

på lørdag skal belgerklubben hordaland på befaring av ag banen, så meg og ace kommer da! :)

Skrevet

Jøss, dette må jeg sjekke ut en dag. Det skader ikke min vims å forsøke seg på andre baner heller..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
    • Skal jeg bare la kattene gå løse mens hundene bjeffer konstant i burene? Blir helt døv av det. Tenkte jeg skulle gi hundene noe å tygge på i burene mens kattene går rundt hvis det er lurt?
    • Hvis de ser hverandre et kvarter daglig og hundene da er i bur tror jeg ikke det vil være tilstrekkelig for å få de til å gå overens, men skape mer frustrasjon og jaktlyst hos hundene. De bør være sammen over tid, men uten mulighet for fysisk kontakt. Sannsynligvis bør du også jobbe aktivt med ro hos hundene når kattene er i nærheten. Om det i det hele tatt er mulig tror jeg du har ganske mye arbeid foran deg hvis du skal få dette til å gå greit over tid.  Gjeterhunder har en god del jaktinstinkt, og når de er to sammen vil de også dra opp hverandre mye mer. Hvis det er mulig så ville jeg jobbet mer med dem én og én. Kanskje låne bort den ene hunden noen uker mens du jobber intensivt med den andre sammen med kattene, og så bytte? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...