Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Bergen snart?


Benedicte

Recommended Posts

Støpeskjeen er et bygg på danmarksplass. De har et middels stort lokale som blir brukt til småhundsosialisering. Ble det før i hvertfall. :lol:

Miniatyrhundklubben har/hadde treff/utstillingstrening der relativt ofte (med avispapir oppover alle stolper så hannhundene kunne markere litt) Vet ikke om det leies ut til flere? Relativt lite da, så man må nesten ha en plan for hva man skal gjøre der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Ja, det var det da. Om vi blir mange med mellomstore/store hunder, så kan det bli vanskelig med støpeskjeen.

Men det kunne jo selvsagt ha vært greit å finne et lokale.

Jeg kan snakke med noen bekjente om vi kan få låne ungdomshuset 1880 ved politistasjonen.

Spørs vel mest på om de skal ha styremøte den dagen eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med vipsen, må det være innendørs? Hva med det inngjerede området på Sverresborg, eller hva det heter. Vet folk som har blitt "kastet bort" derfra, men det var når de hadde hatt systematiske hundetreff der. Er alltid tomt der når jeg går forbi! Og veldig tilgjengelig for dem som må ta buss... Evt Koengen?

Nå bor jeg i sentrum, så er ikke så orientert på passende områder utenfor, men for min del kan det egentlig være hvorsomhelst, og ikke nødvendigvis i sentrum altså! Men om været holder, er det vel gøyest ute? Hvertfall for meg med valp som ikke bryr seg så veldig om hun går på do ute eller inne <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverresborg ligger vel i overgangen Sandviken/Sentrum. Det er liksom "bak/ovenfor" Rosenkrantztårnet og Håkonshallen, der er et passe stort inngjerdet område som også inkluderer en ballbinge, men har aldri sett noen der, var på tur der senest i dag. Blir også kalt Festningen. Buss kan taes fra overalt omtrent, så går man av ved Bontelabo, som liksom er fortsettelsen på Bryggen. Det som er greit, er at om det skulle være noen der, eller noen sinte militær-folk som vil jage oss bort, så er det flere småparker rundtomkring. Men som sagt - tviler på vi vil treffe på noen!

Jeg er utrolig dårlig til å forklare... Eh, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske grei plass det der men den er ikke 100% inngjerdet så pass på.

Men Atlanta sier jo at det er en ballbinge der.. Er jo ikke så store de da, men de er i hvertfall vanligvis inngjerdet. Med mindre det er hull i målnettet då..

Men hvem er med på lørdag 2. desember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassen er hvertfall inngjerdet mot veien/gangstien der folk går forbi. Jeg kan tutle ned der i dag på befaring ;) Men uansett hvor vi blir enige om å møtes, så er jeg også klar 2. desember!

Jepp, nå har jeg vært på Sverresborg med dyret. Er virkelig kjempeålreit der, og det må minst være 99% inngjerdet, det eneste er at det kanskje noen steder er litt dårlige fester i gjerdestolpene. Er en port som kan lukkes, og søppelspann med bilde av hund og hundepose på, så det er vel ok at vi er der :D Ballbingen har ok ballnett, så der kan det være fint hvis noen vil trene litt mens andre raser fra seg på plenen utenfor.

*Det som kan få området til å ikke se helt inngjerdet ut, er at det i den ene enden er en skråning der gjerdet ikke er synlig fra oppe på plenen, men jeg gikk meg en runde, og med mindre noen har hunder med alvorlig utbrytertrang skulle det ikke by på noen problemer. Var helt tomt der i dag også, men det kom en herlig krabat på 50 kg som gjerne ville pare seg med min 16 kgs valp (de ble venner til slutt). Eieren hans sa også at det pleide å være tomt der, og de brukte av og til ballbingen til trening.

Men som sagt - jeg for min del blir gjerne med andre steder også!

*Nå prøver jeg meg på å legge inn bilde.... Vi får se hvordan det går :D:D

Dette er tatt fra midt på plenen mot ballbingen. God plass!

*trippelpost. Mod Vala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo litt finere bilder enn mitt - tatt med mobilkamera i høstregn. Men dere vet vel selv hvordan været har vært i dag! Æsj sier jeg. Hurra! sier Dolly som elsker gjørme.

Det jeg tenker er vel at så lenge hundene har hverandre, så vil vel få prøve å finne en vei ut.

Her er et til bilde, tatt fra ene hjørnet. Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes plassen så kjempebra ut jeg! Så jeg kunne godt tenkt meg og ha treffet der :) Hundene er nok så opptatt av hverandre at jeg tviler på at de vil lete etter plasser hvor de kan stikke :)

Så for min del, er Sverresborg 2.desember helt greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten belysning på Sverresborg, slik at vi ikke nødvendigvis behøver å treffes så tidlig på dagen`?

*mumle noe om "dagen derpå" etter julebord med jobben, samt dugnadsplikt på tøtto sin skole*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært der igjen. Selve det området er ikke opplyst, nei. Men hele festningen er opplyst, så det blir ikke stappmørkt. I tillegg er der én vanlig lyktestolpe/gatelys som lyser opp plenen litt. Ikke så mørkt at jeg vil syns det er noe problem hvertfall. Men hvis vi treffes i 2-3-tiden skal det være ok lys noen timer.

Edit: Ja, nå så jeg ikke du skulle på dugnad da. Hva med å ta det søndag 3. i stedet for? Blir jo mørkt så fort nesten over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg og Eplefe som har tenkt oss på det treffet eller?? :o hvis dere andre vil bli med må dere skrive det :P Nærmer seg dagen nå (hvis det blir på lørdag), og jeg må i såfall reise i morgen..

Er jo ikke vits med treff hvis vi bare er to stykker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg og Eplefe som har tenkt oss på det treffet eller?? :o hvis dere andre vil bli med må dere skrive det :P Nærmer seg dagen nå (hvis det blir på lørdag), og jeg må i såfall reise i morgen..

Er jo ikke vits med treff hvis vi bare er to stykker..

Har noen forresten sagt noe om når på lørdagen vi skulle treffes?

Sånn som det ser ut nå, så er det julebord med jobben på fredagen (les: sen lørdagsmorgen), så må jeg på dugnad på skolen til tøtto... SÅ skal vi i middagsselskap..

Så, nei. Beklager, men jeg har ikke sjans på lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...