Gå til innhold
Hundesonen.no

Måltider pr. dag


Mirai

Recommended Posts

Jeg gir Mona 3 måltider pr. dag nå, hun er snart 4 mnd. Er dette for tidlig? Hun spiser opp omtrent alt, noen ganger er det igjen litt. Vi bruker Eukanuba. Jeg lurer på om den litt dårlige matlysten kommer av foret? Dersom noen har noen tips og triks tas de gjerne imot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at hun får nok mat når ho ikke spiser opp alt noen ganger. Kommer an på hvor mye du gir ho i hvert måltid. kanskje kutte ned på mengden i hvert måltid. Det er nok lurt å fortsette å gi hunden 3-4 måltider om dagen når den er så ung, så da må man bare se hvor mye man gir. Ang. matlyst, så ser du om hunden liker foret eller ikke når du gir den det. Så hvis hunden spiser foret, men ikke alltid, så er det nok at den er litt matlei. Mange valper kan fort bli det. Ikke vits i å prøve å blande ut med masse ting for å få hunden til å spise. Da kan du få problemer med en kresen hund. Ikke bli urolig om den hopper over et måltid eller to. Den spiser nåe den er sulten . (hvis det ikke er noe som feiler den, syk osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lili liker ikke Eukanuba spesielt godt, og det er ganske vanlig. Tror ikke det er et spesielt smakelig fôr, selv om det er bra. Royal Canin funker mye bedre for oss, det elsker hun. Jeg fôrer henne som regel bare to ganger hver dag, for ellers spiser hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Normale voksene hunder trenger ikke mat mer enn en gang om dagen.

Hva har det med saken å gjøre? Dette er en irsk ulvehund på fire måneder. Altså ikke en vanlig hund, men en av de aller største rasene, og en liten valp. Dessuten er denne tråden eldgammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...