Gå til innhold
Hundesonen.no

Ball til liten hund


Mini

Recommended Posts

Jeg har brukt vanlig tennisball til tuppa mi. Hun klarer fint å bære den med seg, i og med at den er "hårete".

Ellers finner du små gummiballer og små kong'er i dyrebutikkene :huh:

Mini klarer ikke å få med seg en vanlig tennisball..han har jo så liten munn..hehe..har sjekket i alle dyrebutikkene her i byen og ingen har små baller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Du kan jo også prøve de minste kongene som Lunacop nevnte :huh:

Ja,jeg har den minste kongen til han,men Mini synes baller er mye gøyere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini klarer ikke å få med seg en vanlig tennisball..han har jo så liten munn..hehe..har sjekket i alle dyrebutikkene her i byen og ingen har små baller...

De behøver ikke gape høyt for å få tak i hårene på tennisballen. Foxy var ikke stor da hun fikk tennisballen sin, hun var da ni uker og 1,5kg. Det er vel mer viljen det går på her. Kanskje Mini rett og slett ikke liker tennisballer?

Du kan sjekke hva som finnes på nettet. F.eks har Zoosupply denne ballen. Ellers så kan du jo høre om det er mulig for en av butikkene i Ålesund å bestille en en liten ball for deg ifra sine leverandører. Jeg har svært vanskelig for å tro at de ikke kan få tak i det hvis de vil.

Har du forresten prøvd å smøre litt leverpostei inni kongen? Holder hunden aktivisert leenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De behøver ikke gape høyt for å få tak i hårene på tennisballen. Foxy var ikke stor da hun fikk tennisballen sin, hun var da ni uker og 1,5kg. Det er vel mer viljen det går på her. Kanskje Mini rett og slett ikke liker tennisballer?

Du kan sjekke hva som finnes på nettet. F.eks har Zoosupply denne ballen. Ellers så kan du jo høre om det er mulig for en av butikkene i Ålesund å bestille en en liten ball for deg ifra sine leverandører. Jeg har svært vanskelig for å tro at de ikke kan få tak i det hvis de vil.

Har du forresten prøvd å smøre litt leverpostei inni kongen? Holder hunden aktivisert leenge!

Klart han liker tennisballer!Hehe,han er vill etter baller..blir skikkelig frustrert når han ikke får med seg sånne vanlige tennisballer,eller han får jo de med seg på et vis da,men jeg er redd han skal få i seg for mye av de "trådene"...

http://hundeshop.no/var/hundeshop/storage/...e/phprJb4Q3.gif nr 5 der ser ut som en liten tennisball,bestilte et par av de jeg så får vi se om de er små nok...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser greie ut på bildet, iallefall! Katteballer pleier å ha en noenlunde standard størrelse.

Ja,jeg håper at de er passelig,men de kostet nå bare 10 kroner da,så om de ikke er små nok,så spiller det ikke så stor rolle liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Du kan jo også prøve de minste kongene som Lunacop nevnte :huh:

Hei MJ

Har IKEA begynt å selge disse ballene igjen?

De var ute av produksjon noen år, så jeg hamstret!

...men her i huset kan vi ikke få nok av dem!!

Det er stor favoritter hos "ballidioten" min :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse ballene er ikke så veldig store. Eldstemann her tygger i stykker det meste som er av tennisballer o.l men disse har holdt på merkelig vis.

Du kan jo også prøve de minste kongene som Lunacop nevnte :huh:

Ja, de ballene er helt utrolige :huh: . Fikk noen for noen år siden og de holder ennå. Den ene hunden min har ødelagt ALT vi har hatt av andre baller i løpet av få minutter. De er perfekte i størrelse til (de litt store) havanaisene mine, men kan kanskje være litt store for en pomme? (Uansett er det bedre med litt for stor enn litt for liten ball siden små baller kan lett sette seg fast i halsen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MJ

Har IKEA begynt å selge disse ballene igjen?

De var ute av produksjon noen år, så jeg hamstret!

...men her i huset kan vi ikke få nok av dem!!

Det er stor favoritter hos "ballidioten" min :huh:

Ja, ble overrasket da jeg så de der for noen dager siden.

Vi kjøpte kanskje 3-4 pakker før de sluttet å produsere dem :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprettballer, er det noe særlig da? Nå er det vel nesten 20år siden sist jeg tok i en sprettball, men den gangen var de ihvertfall laget av en gummitype som fort ble hakkete når ballen spratt på småstein. Når de først hadde blitt hakkete så var det fort gjort at det løsnet biter av de. Er de laget av et sikrere materiale i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De finnes i mange forskjellige materialer. Du har helt rett i at det finnes den sorten som ble fort

ødelagt, og de bør nok unngås til hund. Det finnes derimot en del andre gummi-materialer, som

holder veldig lenge. Vi har hatt Alex sin nå i et år, og den holder stand den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en liten ball i hagen idag, på str med en bortennisball. Bare at den er i litt mjuk plast, selvom den er ganske hard ;) også er den hul inni ;) ikke så flink til å forklare nei ;)

Men aner ikke hvor man får kjøpt en sånn en :P

Ja noen sprettballer har en grei "kvalitet". Og noen er av likt materiale som de litt store kompakte gummiballene man får kjøpt til hunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet hvor man kan få kjøpt små tennisballer(evt.andre små baller)?Har prøvd "katteball",men den var så myk at Mini tygde den i stykker med en gang...

Jeg har kjøpt tennisball for katter til min papillon. Eller kjøper jeg det meste av lekene deres i "kattahylla" :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...