Gå til innhold
Hundesonen.no

Korthårscollievalper..


LBL

Recommended Posts

Oss stakkarer som ikke skal ha valp på evig lenge får jo kose oss med bilder vi da..

Mine hunders beste lekebuddy korthårscollien Sanni har blitt bestemor! Jeg er helt svak for de tricolor valpene, de ser ut som små mini-Lunaer! :)

apups10.jpg

apups11.jpg

Mini-Luna!

apups12.jpg

Enda så små de er så kan man allerede se at de får laaange neser!

apups13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toya: Jeg så bilder av "ditt" kull, grattis! De ser ganske like ut kort og langhår i den alderen.. :)

Marianne: Jeg er ondest med meg selv, skulle gjerne hatt en kortis selv jeg, men det er mange år til jeg skal ha valp igjen (tror jeg..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser, jeg seeeer! *sukke* Hilste på en på NKK i helgen :) Hva mener man man skal gjøre da, huh?

Løp og kjøp! helledussen...sitter på fingrene mine selv her jeg..bestemoren er jo så herlig...

Og flink til å klapre med tennene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige valper :) Kanskje dumt spørsmål, men kan det bli født langhårede collier i et slikt kull? Og omvendt? Tenkte bare på at det kan jo bli født maller i tervuren kull og omvendt :rolleyes: (Kanskje et dårlig eksempel) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige valper :) Kanskje dumt spørsmål, men kan det bli født langhårede collier i et slikt kull? Og omvendt? Tenkte bare på at det kan jo bli født maller i tervuren kull og omvendt :rolleyes: (Kanskje et dårlig eksempel) ;)

Ikke så dumt eksempel det nei, kryssparringer er lov mellom kort og langhårs collie i noen land fortsatt (husker ikke hvilke, men ikke Norge og Finland). Noen land blir de registrert som den hårlagsvarianten de er, andre som korthår selv om de er langhår, dvs korthår med "utstillingsfeil". Langhår født i korthårskull har mindre pels enn langhår, som denne (som forresten er en bror av Sanni)

http://users.kymp.net/p303496a/leksauusi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp og kjøp! helledussen...sitter på fingrene mine selv her jeg..bestemoren er jo så herlig...

Og flink til å klapre med tennene :)

Nydelige ;) Og bestemoren er faktisk veldig flink å klapre med tennene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde, vet du om noen fra dette kullet skal ut som forhund?

Jeg skylder på Annette her altså.... :)

He-He! ..og Annette kan nok lett skylde på meg.. ;)

Det vet jeg ikke, men det kan jeg sjekke opp! Oppdretteren har ihvertfall satt ut hunder på "breedingterms" før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den langhårede fra korthårskull så jo mer ut som en langhårscollie (den gode gamle typen) enn de små stubbete hårdottene som valser rundt nå!Lignet på Goldie som vi hadde når jeg bodde hjemme..Fin jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-He! ..og Annette kan nok lett skylde på meg.. :)

Det vet jeg ikke, men det kan jeg sjekke opp! Oppdretteren har ihvertfall satt ut hunder på "breedingterms" før..

Tusen hjertelig... Dvs, slemt å fortelle Annette så jeg snører meg inn i valpedrømmer her men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den langhårede fra korthårskull så jo mer ut som en langhårscollie (den gode gamle typen) enn de små stubbete hårdottene som valser rundt nå!Lignet på Goldie som vi hadde når jeg bodde hjemme..Fin jo!

Enig!! :) Han var kjempe fin!!! ;) En sånn en du skulle hatt vet du Maria! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig... Dvs, slemt å fortelle Annette så jeg snører meg inn i valpedrømmer her men...

Snakket nettopp med Berit, forhund er helt sikkert aktuelt det.. Det er bare å ringe eller maile Berit da, man binder seg jo ikke til noe ved å slå av en kortisprat, vet du.. :)

(Også vet jeg hvordan du har det.. Annette har snakket om valpeplaner på en rase med svart pels og.. Pling! sa det i hjernen min *vil ha, vil ha* ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Jeg får skylda for alt! Hilde, du må jo få deg gronnis. Du er en naturbegavelse i alt som har med belgerkrapyl å gjøre...spør Loke! ;)

Og Maria, du har ingen gode unnskyldninger for å ikke få deg et lite nurk..Margrete har ikke stemmerett for hun liker ikke Cattledogen heller ;) Tenk som du vil angre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Maria, du har ingen gode unnskyldninger for å ikke få deg et lite nurk..Margrete har ikke stemmerett for hun liker ikke Cattledogen heller :) Tenk som du vil angre ;)

Cattledogen er...spesiell da... *hoste* Sist jeg sjekka var jeg gammel nok til å bestemme over meg selv ass ;) Men, oppdretter til vipsen skal ha to kull til sommeren også, hardt dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så dumt eksempel det nei, kryssparringer er lov mellom kort og langhårs collie i noen land fortsatt (husker ikke hvilke, men ikke Norge og Finland). Noen land blir de registrert som den hårlagsvarianten de er, andre som korthår selv om de er langhår, dvs korthår med "utstillingsfeil". Langhår født i korthårskull har mindre pels enn langhår, som denne (som forresten er en bror av Sanni)

http://users.kymp.net/p303496a/leksauusi.jpg

Takk for svar :) Da lærte jeg noe i dag også ;) Synes den hunden på bilde var vel så fin som langhåret collie ;)

Vipsen: Hvor er din tervuren fra? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...