Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen et "fjortis" forum?

Renate A

Recommended Posts

Lurer litt hva deres syn på Hundesonen er? Er det er "fjortis" forum?

Beklager bruken av ordet "fjortis" vet ikke helt hvilket annet ord jeg skal bruke som betegner det anderledes, ikke kick på meg nå..det er ikke ment som uthenging av spesielle personer.

Er som mange vet i utdanning som hundemassør og når jeg drar rundt til praksishunder så blir vi pratende mye hund.

Noen ganger kommer vi innpå forumer og da hender det jeg prøver å "verve" noen inn hit, men da får jeg ofte høre at det har de prøvd, men de syntes det er for mye "fjortis/ungdomfakter" her inne.

Dette er ofte voksene mennesker med god erfaring innen hund som jeg syntes hadde vært morro å fått inn her.

Hva syntes dere er det for mye dill dall her inne?

Jeg trives godt, men syntes det er så synd hvis dyktige folk med bred erfaring kommer innom og som ikke blir pga litt lavt "nivå" her inne. :P

De har jo tydeligvis vært innom her og det er utrolig synd at de har "stukket" av igjen, det er snakk om både vetrinærer (som kunne hjulpet oss mye anng spørsmål på helse), oppdrettere og instruktører.

Man må jo tåle litt dill dall også, syntes jeg, må ikke blir for allvorlig heller, men vi burde kanskje holdt janteloven litt borte når det kommer nye folk inn som tydelig kan endel, vi har jo alltid mye å lære, mener jeg da.

Vi burde iallefall gi dem en sjanse, da vil også hundesonen få flere bruker fordi disse har mange kontakt personer som de igjen kan anbefale hundesonen til.

Litt alvor før helgen fra meg... :(:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bare si til dem at dersom de synes nivået er lavt, blir det ihvertfall ikke bedre av at de holder seg ute :P De får bidra til å dra nivået opp om det er det de er ute etter :(

Selv trives jeg godt med at det er folk i alle aldre her, noen med lite og andre med mye erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig spredt både i alder og erfaring, og dette er jo flott!! :(

Hadde alle kunne alt, ja hva skulle vi vel gjort her inne da? :unsure:

Hundesonen er inkluderende for alle, og slik synes jeg det skal få fortsette å være! Synes det blir for dumt å nekte folk under 18 adgang til forumet "bare" fordi vi vil ha folk med mer erfaring... :rolleyes: (Hvis dere skjønner hva jeg mener?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at hundesonen er et fjortis forum.. det er jo derfor jeg er her, det er bilder fra turer , alt mulig av bambus temaer og masse dette synes jeg meninger..

:(

De fjortis behovene jeg har får jeg tilfredstilt her, med smilieys og gode greier.

Så kan man være seriøs både her og andre steder om man vil det...

JA til mangfold! La de tusen hunder løpe.. eller noe sånt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjekt med litt dill og dall. Jeg er jo også på canis. Der føler jeg det er mer seirøst. Det går liksom ikke ann å skrive en vits der inne uten at noen gir negative kommentarer. Jeg synes kanskje hundesonen har litt for mye dill og dall. Men jeg er enda ny her, så det kan jo være at jeg blir lei av det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite både og.. I forhold til canis, kan hundesoenen minne om en barnehage.

Men, grunne til at jeg er her, er:

Jevnaldrende folk, dyktige folk, bilder fra turer, og andre bilder, artige historeier, blogg, Diskusjoner osv osv.

Det er da ike noe gøy å være på et forum det alt er særiøst hele tiden? Man må da få lov til å ha det koslig og gøy innimellom da ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka blir litt for mye OT ja men om de er så pripne at dette ikke blir seriøst nok ja da er det de som har problemer.

En ting kunne være å skille mellom OT trådene fra den seriøse delen slikt som at OT tråder ikke teller på countposts og at det ikke dukker opp OT tråder når man trykker nye innlegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Lurer litt hva deres syn på Hundesonen er? Er det er "fjortis" forum?
Kan umulig være et "fjortisforum". Jeg alene drar opp gjennomsnittsalderen med flerfoldige år :(

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite både og.. I forhold til canis, kan hundesoenen minne om en barnehage.

Men, grunne til at jeg er her, er:

Jevnaldrende folk, dyktige folk, bilder fra turer, og andre bilder, artige historeier, blogg, Diskusjoner osv osv.

Det er da ike noe gøy å være på et forum det alt er særiøst hele tiden? Man må da få lov til å ha det koslig og gøy innimellom da ?!

der sa du det jeg skulle si :( helt enig!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig være et "fjortisforum". Jeg alene drar opp gjennomsnittsalderen med flerfoldige år :P

--

Per Olav

Hi hi jeg drar jo opp gjenomsnitts alderen jeg og.. :(

Men dere missforstå meg ikke, JEG syntes dette forumet er BRA!!! Jeg bare er ute etter deres oppfatning av forumet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis er et bra forum med mange dyktige hundefolk, men sonen er på måte en plass hvor man føler seg "hjemme" pga man "kjenner" liksom alle :( Og det syns jeg er koselig!

Canis er et flott forum, ingenting stygt å si om det, men hundesonen er mitt "fristed" iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig være et "fjortisforum". Jeg alene drar opp gjennomsnittsalderen med flerfoldige år :(

--

Per Olav

Hehe, du er nok ikke alene om det... :P

og om de "voksne, erfarne" hundeeierene du snakker om ikke liker forumet av en eller annen grunn, så får de vel bare være borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel kanskje litt fjortisforum til tider. :unsure:

Jeg kan ofte synes det blir litt mye "å så søt bissevov" o.l innlegg i. Hyggelig nok det altså, men det tar ofte veldig myyyye lenger tid å lese igjennom en kanskje spennende tråd, når det er så mye OT. (Må jo innom og sjekke i arbeidstiden og må vite)

Men jeg må og si at jeg mer enn en gang har blitt overrasket når jeg har sjekket profilen til bra innlegg jeg har lest, og sett at det faktisk er en "fjortis" som har skrevet det. Mye bra kompetanse her, selv om det antakelig er en ung gjennomsnittsalder. (Jeg drar det og litt opp :( )

Men jeg liker forumet, helt sant, men kunne kanskje ønsket meg at hund og annet ble litt delt på en måte, at de ikke kom inn på samme "nye innlegg" siden eller noe....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette forumet appelerer godt til meg. :( Tror nok dette forumet får flere til å føle seg hjemme enn feks. på canis. Her er det alle erfaringsnivå og aldersnivå. hadde det bare vært fjortisser her som kun har skrevet sms språk og lagt inn bilde av hunden sin og sagt Åhhhhhh sååå søøøøt azz! hele tiden, Ja DA kanskje man kan kalle det fjortissforum. Nå er det mer smak og behag egentlig, eller rett og slett litt tillvenning.. . Blir en litt annerledes overgang fra triste gråe canis kan man si.. Ingen dør av litt farger og uttrykksikoner! :P Og syns de et forum virker useriøst pga det, ja da er de bare sære! huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å høre hva brukerne har å si! Nå snakker jeg både som moderator og meg selv som privatperson (enkelte som sliter med å skille de to, haha).

Jeg liker Hundesonen veldig godt. Trodde det skulle være et kjedelig forum da jeg registrerte meg, var ikke så mye innom i begynnelsen. Men så fant jeg ut at det bare var å kaste seg frempå, og jeg har hatt mange oppturer, nedturer, latteranfall og annet her inne sammen med de andre brukerne.

Om det er fjortisforum eller ikke kommer vel helt an på hva man sammenligner med. Det KAN bli en overdreven bruk av smilyer en del ganger, det syns jeg.. Når innholdet i innlegget drukner i gule ansikter har det på en måte tatt litt av. Men så driver ikke mesteparten av brukerne på sånn, heldigvis.

Ellers er jeg strålende fornøyd med utviklingen i det siste, det har kommet mange fler "voksne" her, og jeg håper vi har klart å ta dem imot med åpne armer og null fordommer, hehe.. Ellers, hvis dere sjekker den alderstråden på Alt Mulig så er det faktisk like mange over 20 som det er under (selv om antakelig ikke alle har svart).

Det med å skille "pjatt" fra seriøst hundesnakk... Det er egentlig bare opp til oss allesammen til å bli flinkere til å plassere tråder der de hører hjemme. Det er blitt litt bedre, men kan fremdeles forbedres.

Jeg er glad jeg har et forum der jeg har sjansen til å skryte litt av Mona, eller få et klapp på skulderen om vi har en tung periode. Alt trenger heldigvis ikke å være dødsseriøst hele tiden! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig som jeg syns det er hyggelig å se bilder og hjemmesider o.l., syns jeg det blir litt langt mellom de gode diskusjonene. Dette begynner kanskje å bli litt mer koseforum enn debattforum? Man må liksom lete litt mellom trådene med leker og diverse off topics for å finne frem til mer "seriøse" temaer. Men nå må jeg jo ta med i beregningen at jeg ligger litt over gjennomsnittsalderen her.

Det burde jo heller ikke være umulig å ha rom for både debatt og kos. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havana: Vi prøver å rydde slik at alt av leker og slikt havner under Alt Mulig. Og etter hva jeg kan se klarer vi det relativt greit, hehe.. Men jeg er enig i at det kan bli litt mye utenomsnakk på Hundesnakk.. Det er bare vanskelig å vite noen ganger.. Både for brukere og moderatorer!

Vi prøver også å få folk til å skrive mer riktige titler på trådene sine slik at folk ikke trenger å gå inn for å sjekke hva tråden virkelig handler om fordi det ikke står i navnet på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...... og der var vi igang med å kritisere canis igjen.. huff da.. :wub: :glare:

Jeg mener ikke å kritisere canis. Er og har lenge vært aktiv på canis. Men jeg synes at det er gøy med litt dill og dall også. Det er hundesonen bedre på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er et litt "fjortis-forum", men noe bra må det da være her siden jeg støtt og stadig er innom og titter? Men helt ærlig er det ikke så mye av stor interesse her inne, litt mye dill og dall... Men, men - koselig er det da! Helt ok at man kan prate tulleball også, men hvis jeg virkelig lurer på noe spør jeg nok andre steder. Men så er det ikke så mange her inne som trener fuglehund til jakt, heller da... :rolleyes:

Skal jeg virkelig sette fingeren på noe, må det være at det til tider er en del gjentagelser (oppgulp :wub: ) her! Slik som hvis noen legger ut litt for store bilder så er det ikke en person som sier i fra, men gjerne ti... Men, men - litt pirk fra min side (sier kanskje mer om meg som kan sitte og irritere seg grønn over dette?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg synes hundesonen til en viss grad er et "fjortisforum",men jeg trives. Det er en hyggelig tone her og en del greie folk. (kan være litt "fjortis jeg og da jeg har lyst. :wub::D ).

Samtidig er nok ikke hundesonen det første stedet jeg går hvis jeg trenger hjelpe til noe,jeg spør gjerne her også,men jeg bruker nok "hurtigsvareren" canis litt mer.

Noe av grunnen er vel også at jeg ikke er kjent med folka her inne,men har vært en stund på canis og finner ihvertfall kjente navn der.

HAr litt vanskeligheter for og huske alle her,mulig det har noe med min hukommelse og gjøre. :unsure:

Ellers er hundesonen et flott sted,hyggelige mennesker,admin og mod jobber for og gjøre det bedre og det blir stadig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hundesonen er noe fjortisforum, da det er flere ting jeg anser som fjortis enn en hunderelatert historie fra hverdagen, og smilyes i et innlegg. De fleste seriøse fora har mulighet for smileys i innlegg, bare så det er sagt. :)

Jeg er her inne på hundesonen, fordi det jeg er interessert i, og det ønsker å få ut av å være her, er å se hvordan andre hundemennesker lever med hundene sine, utveksle erfaringer på hobbynivå, se bilder av forskjellige raser, diskutere, osv osv. Jeg er ikke her inne for å være verken barnslig eller seriøs, og det tror jeg ikke noen av oss er. Vi er jo her inne fordi det finnes litt av hvert her? Noen dager har man lyst til å se bilder, mens andre dager vil man ha en heftig diskusjon. Hvis noen synes hundesonen er for barnslig, er det deres eget valg. Det er tross alt derfor forumet er tilgjelgelig for alle som vil være her.

Jeg har merket på mine egne innlegg at jeg skriver litt "fjortiss" til tider, men så lenge jeg vet at jeg også kan skrive vanlig, og uttrykke meg seriøst, som sikkert de fleste andre her inne også kan, går jeg ut i fra at dette forumet er et forum der man kan velge selv hvordan men vil uttrykke seg. :wub:

I tillegg har jeg merket at "hundeverden" kan være tøff på det seriøse stadiet. Derfor liker jeg med sonen at det er en generelt god tone her inne, og at man fort blir kjent med nye brukere, fordi alle er så imøtekommende.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...