Gå til innhold
Hundesonen.no

Langhåret Schæferhund stjålet


Marthe

Recommended Posts

I dag 8 mars er det 2 år siden Kripo ble stjålet. Jeg vil derfor legge ut en ny etterlysning.

---

(Kopiert fra min hjemmeside)

kripo4sb.jpg

Mandags kveld 8 mars-04 forsvant Kripo fra tunet kl 21 om kvelden.

Alt er helt merkelig, han henger etter meg som en skygge overalt og går ingen

steder. Han er 10 år, frisk som en fisk, nesten 50 kg, langhåret og snill nok til å gå

med hvem som helst.

Han var sulten og skulle straks bli foret. Han går aldri i skogen alene, og om

så var tilfelle er han lokalkjedt.

Vi har lett i elver og myrer. Politi, en del veterinærer og alle medier er

kontaktet.

"Alle" kjenner ham, han går løs på tunet som "formann" og velkomstkomite.

Ingen har sett snurten av ham. Vi er helt rådløse.

Han har hvitt på forpotene, og har grønn tatto i øret.

Håper dere kan kikke etter "Lille Lulle."

Jeg er lettest og nå på tunge@hund.as eller 53 76 99 90.

---

Vi har enda ikke gitt opp å finne han. Hvis det er noen som har opplysninger eller har sett denne hunden etter 8 mars 2004, gi beskjed !

Dere kan også kontakte meg: Marthe_14s@hotmail.com eller PM :)

Vi tar i mot all den hjelpen vi kan få.

Edit: Tattoo nummer: T24248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det virka noe kjent med den voffen, men det er for langt unna meg til at det kan stemme

Samma her, men kan ikke legge fingeren på HVOR og når, jeg har sett en hund som likner..

Mulig det er en sånn ca lik Schæfer jeg har sett.. Men det er noe kjent ja.. Rart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkelig med dere ! HVOR blir det av stjålne hunder ? Fra oktober 2005 til januar 2006, er det blitt borte 4 hunder i Sandefjord distriktet...... 1 kom til rette etter 18 dager !

Har du kontaktet eth.no ? Hun er synsk. Gå inn på siden hennes :) Håper dere finner ham !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forsvant fra Tunge Hundepensjonat, og det er vel sannsynlig at det er en kriminell som har tatt ham med seg til Østlandet - stemmer ikke det Crizpo? Det er det Torill tror i alle fall.

Så at noen kanskje ser ham på andre kanter av landet er ikke så langt vekkistan tanke det nei. hold øynene åpne folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forsvant fra Tunge Hundepensjonat, og det er vel sannsynlig at det er en kriminell som har tatt ham med seg til Østlandet - stemmer ikke det Crizpo? Det er det Torill tror i alle fall.

Så at noen kanskje ser ham på andre kanter av landet er ikke så langt vekkistan tanke det nei. hold øynene åpne folkens!

Det er rett :D Det er lite sannsynlig at han er i haugesund området hvertfall :P

Litt OT men: Jeg har på min hjemmeside "etterlysninger". Hvis det er andre som har det, og har mulighet til å legge ut tekst og/eller bilde av Kripo, hadde det vært kjempe fint :P

Gi gjerne beskjed hvis du gjør det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett :D Det er lite sannsynlig at han er i haugesund området hvertfall :P

Litt OT men: Jeg har på min hjemmeside "etterlysninger". Hvis det er andre som har det, og har mulighet til å legge ut tekst og/eller bilde av Kripo, hadde det vært kjempe fint :P

Gi gjerne beskjed hvis du gjør det :P

Hei.

trist og høre dette..

Men,kan vi/jeg få vite hva som står i tattooeringa hans? Kan være enklere da.

Jeg som ikke kjenner hunden vet jeg har sett en/fler som ligner,og det blir jo mye lettere og si at det er han hvis vi bare kan ta en titt i øret og se om merkene er de samme?

Da jeg får hjemmesida mi opp og gå,skal jeg legge ut hans etterlysning der:)

Får håpe dere finner han snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

trist og høre dette..

Men,kan vi/jeg få vite hva som står i tattooeringa hans? Kan være enklere da.

Jeg som ikke kjenner hunden vet jeg har sett en/fler som ligner,og det blir jo mye lettere og si at det er han hvis vi bare kan ta en titt i øret og se om merkene er de samme?

Da jeg får hjemmesida mi opp og gå,skal jeg legge ut hans etterlysning der:)

Får håpe dere finner han snart!

Jeg har ikke tattoonummere hans her. Men skal se om jeg kan skrive det inn i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...