Gå til innhold
Hundesonen.no

Ord du ikke tåler høre.

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

ok et ord MENSEN :) jeg bare hater det ordet..får helt noia av det så viss vennina mi vil snakke om d vet hu at jeg klikker om hun sier hele m ordet. så hun sier bare jeg har fått M.. :)

vi har en fast avtale der..vet ikke hvorfor jeg ikke klarer ordet men d må være at jeg forbinder meg med en guttejente B) noen ord du ikke klarer?

rams gjerne opp flere.

Skrevet

Bilulykke

Får hetta, før måtte jeg forsikre meg om at alle jeg kjente og var glad i fremdeles var i live, fikk angst om jeg ikke fikk tak i noen. Gråter fremdeles av ordet og gjenopplever det som skjedde. Blir som oftest noen stille minutter og å sende mange tanker til dem som har mistet en av dem som betyr alt for dem, som jeg gjorde.

Skrevet

Liksom (når det uttales med dobbel s, og uten k, går ikke å skrive det her, blir automatisk rettet :) ). Tåler det ikke. Å så hater jeg når folk ikke uttaler kj lydene ordentlig : sjæreste, sjøkken osv osv. Får angst av sånt. Ellers så kommer jeg ikke på noen andre ord som gir meg helt noia.

Guest Vicky
Skrevet

Liksom (når det uttales med dobbel s, og uten k, går ikke å skrive det her, blir automatisk rettet :) ). Tåler det ikke. Å så hater jeg når folk ikke uttaler kj lydene ordentlig : sjæreste, sjøkken osv osv. Får angst av sånt. Ellers så kommer jeg ikke på noen andre ord som gir meg helt noia.

ja, samme her :) begynner å lure litt på inteligensen til den andre personen... vet ikke hvorfor...

Skrevet

ja, samme her :) begynner å lure litt på inteligensen til den andre personen... vet ikke hvorfor...

Ja hehe. Samme med "assa" men det reagerer jeg ikke så fryktelig på. Men sj lyder istede for kj irriterer meg grønn å jeg blir rett å slett a025.gif hehe. Husker på barneskolen at et par i klassen hadde et lite kj-uttalelseskurs hos klasseforstanderen vår.

Skrevet

Jeg takler ikke ordet Jesus - hvertfall ikke i andre sammenhenger enn i Statskirken. Litt ironisk egentlig, siden jeg er prestedatter, men ..

Ellers er det mer dialekter enn ord som irriterer meg, særlig oslo vest irriterer her. Også blir jeg dårlig av unge gutters lite oppfinnsomme ord på trekantområdet...

Skrevet

"da" - vet ikke når det skjedde, men plutselig en dag hadde da dette ordet seg inn overalt i enkeltes skriftlige språk, da. Dette er da det ordet jeg får noia av, da, ettersom jeg da synes det ikke har noen funksjon, da, og skjønner da ikke hvorfor folk da skal bruke det hele tida, da.

Skrevet

I dialekten her har de ett ord jeg hater: Heise. (Uttales med trykk på e) Det betyr noe sånt som

mye/veldig. Hatet toppet seg i minnestunden for farfar da onkel skulle takke folket som hadde

kommet. (unnskyld dialekten her nå) "Me e heise glad for at alle her kunne komma" Det skurret

sånn i ørene mine at jeg fikk vondt inni meg.

Skrevet

Jeg TAKLER IKKE folk som sier shæreste, skjylling, skjipt osv. Argh-grrr

Skrevet

"da" - vet ikke når det skjedde, men plutselig en dag hadde da dette ordet seg inn overalt i enkeltes skriftlige språk, da. Dette er da det ordet jeg får noia av, da, ettersom jeg da synes det ikke har noen funksjon, da, og skjønner da ikke hvorfor folk da skal bruke det hele tida, da.

Jeg er helt enig! Noen dialekter sier "da". Som haugesunds dialekten. Ja, jeg sier "da". Har prøvd å ikke gjøre det, men det går ikke.

Det blir: Ka ska du i dag da? Det er skrevet på vår dialekt. Synes det er kjempe stygt! De som ser på "Fredag" på TV2. Han som er program leder er fra Haugesund. Synes den dialekten høres helt grusom ut på tv og radio <_<

Skrevet

klem og kos med Z (hvorfor i all verden får jeg ikke til å skrive ordene MED Z ???) må være noe av det verste jeg ser skrevet ! Hva pokker er poenget liksom ? Det er ikke engang rasjonelt å skrive det på sms... *gremmes* :)

Skrevet

Hei

Først. Som gammel mann (her inne) gleder det meg å se at så mange av dere reagerer på "kj" uttalt som "sch" :)

Dersom noen kommer på jobbintervju her hos oss, og ikke har lært å snakke rent, og uttale "kj".........

Ellers er jeg trøtt på misbruket av ordet sjokk. Som i f.eks: "Hærregud...... blei helt sjåkka jei"

mh

cl

Skrevet

Takler ikke ordet "Vulva"

Kompisen forteller at de har vært hos dyrelegen og skjekket vulvaen til lady fordi det kom noe gult gørr osv..

Ellers så takler eg ikke de østlandske ordene som bergensensere har begynt å bruke. F.eks "ass" etter en setning eller "hva skjer a"

Så var det standard jeg, ikke og sånt når det kommer fra bergenseres munn. :)

Skrevet

Helt enig i at kj som uttales som sj er forferdelig. Jeg liker heller ikke at alle har begynt å bruke ordet elske som et så hverdagslig ord - fjortisene er ekstreme på det, og elsker venninnene sine 2 timer etter at de har møttes. Liker heller ikke alle de andre fjortisutrykkene venner bruker seg imellom - nusse på, jenta min osv. Kombiner det med en piczoside med masse blinkende rosa animasjoner så har du mitt mareritt!

Skrevet

Gamle religionslæreren min sa "da" etter hver eneste setning, uansett hva hun sa :)

Hvis hun ikke sa det satt vi og ventet spent, og etter noen sekunder, kanskje 6-7, så kom det... :)

"Da kan dere åpne bøkene på side 67..............................................da" :)

Rare damen.... :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...