Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær på hunder

Anettex

Recommended Posts

Skrevet

jupp!! men det er jo grenser på å menneskelig-gjøre hundene da med konstant genser inne og slikt! hehe! fins vell noen av de også! :huh: Gizmo er rå kul med capsen på!! :mellow:

Skrevet

Jeg bruker dekken på min hund når det er kaldt ute.

Også har jeg noen klær jeg har kjøpt bare for morro skyld. Syns ikke noe om at folk kler kjoler og sånt på hundene sine.

Skrevet

Hadde jeg kunne gjort det så skulle jeg tatt på Mona en søt rosa drakt eller noe. Tenker folk hadde ledd godt! Se for dere en schæfer med kjole, liksom.

Men hvorfor ler de ikke av små hunder.....? :mellow:

Skrevet

Du kan jo sy en kjole eller no til henne da! :mellow:

Det tror jeg hadde blitt pent, gitt. Gedigne Mona med rosa kjole. Nesten så jeg vurderer å sy og sende nedover, bare for å få sett synet.

Skrevet

Hadde jeg kunne gjort det så skulle jeg tatt på Mona en søt rosa drakt eller noe. Tenker folk hadde ledd godt! Se for dere en schæfer med kjole, liksom.

Men hvorfor ler de ikke av små hunder.....? :huh:

Det er klart de ler av små hunder. Hadde en gang noen stripete hjemmesnekrede dekken av diverse restegarn (man tar hva man har). Mange som måtte flire da (inkludert meg selv :( ). Og det finnes t.o.m folk som flirer av små hunder selv om de ikke har klær på seg :mellow: .

Kan du ikke sy rosa drakt til Mona, da? Finn noe rosa stoff, bruk dekkenoppskriften vår (hundedekken.tk) og sy blondekanter på hele stasen. :(

Skrevet

Bruker dekken fordi de fryser, sånn er det med den saken.

Jeg har regndekken (dresser), varmedekken og gensre kun for nyttens skyld. :mellow:

Skrevet

Når jeg er ute med hunden så er jeg i aktivitet,og det er hunden og..Jeg har kun hatt spisshunder og Chowmix..så kortpelser er jeg ikke vandt til før nå,men jeg tenker ikke tanken på hverken solbriller,caps,sjorte ,genser eller sånt...Tror ikke hunden trenger det.

Kanskje fordi det ikke er så kaldt her borte at det er nødvendig..

Kunne godt tenkt meg et regndekken da,men vet ikke om det finnes store nok??

Dette er praktisk da våt hund lukter vondt,og lager flekker i sofaen,som tørker sent...

Skrevet

Hehe Syns jeg ser Mona stakkar. Har forresten hørt om folk som har kledd på "kamphundene" sine søte ting og stæsj for å dempe reaksjonene fra folk rundt og ufarliggjøre bikkja (og også eieren kanskje). :huh:

Vi bruker klær. Vil putte de innunder "nytte" kategorien da. :( Har aldri klær for morro skyld. Vaske ned-markerte hundeklær er igrunnen ikke det morsomste jeg gjør :P

Store nakenvoffen bruker dekken etter Havanas oppskrift, og spesialsydd fleecedress (fantes ingen i butikkene i riktig størrelse. Kun type engelsksetter/pointer-kondomdressen som ble for liten. Heldigvis. :( :mellow: ) med lange ben på det aller kaldeste. Nå f.eks... brrr.. 20 minus her. ;) Og potesokker når det er skaresnø eller når han er lenge ute på vinteren. Han tåler en del kulde tross nakenheten, men kombinert med snøvær og vind blir det jo ekkelt.

Lille nakenvoffen bruker fleecedress i vintermånedene og foret regn/vindtett dekken på høst og vår når det blåser eller regner, evt strikket dress i skogen eller på hundeslette o.l. for økt bevegelighet. Og potesokker på vinteren. Å la han gå uten klær ville vært dyreplageri.

Skrevet

Mamma har strikket genser til Hera. Hun har nå 3 stykker. Denne er den fineste :)

genser2.gif

genser.gif

Så fin! B) Sånn har fjortisen min lyst på. Hvor fant du oppskrift på den? :) Kan strikke, men matteferdighetene (mønster) er det vel så som så med :rolleyes: Var det vanskelig?

Skrevet

Jeg fikk et tips fra ei jente som strikket, og jeg spurte fremgangsmåten på det. Så målte jeg på hunden rundt omkring og så lot jeg mamma finne det ut hvordan det skulle gjøres. Det gikk veldig fint. Hun sa det ikke var noe vanskelig. Men så er nå hun også veldig flink til å strikke til vanlig da :)

Skrevet

Prinsen min, som ja er ekstremt bortsjemt, har en Dekn/jakke. Grunnen til jeg kjøpte denne er av jeg prøvde det på Dora og donny ble pen i det, pluss han blir stolt når han får det på.

kjøpte det som er foret og rengntett... :)

Skrevet

Visst bruker vi dekken. :) Hva andre mener om det, bryr meg vel der solen skjelden skinner..hihih..jeg syns det er praktisk å bruke f.eks når det høljer ned her, eller de gangene gradestokken sier minus 8-10 og nedover...det er også veldig greit å ha dyret liggende i iskald bil med et dekken på, de gangene det har vært nødvendig.

Skrevet

Har lyst på en fin dekken til vofsen selv men har ikke kjøpt enda. Ser nytten med dekken og lignende til vofsen som har så lite pels og vi er på langtur på fjellet og det er så kaldt som det er nå.

Skrevet

Jeg bruker ihvertfall dekken på Box når det er skikkelig kaldt ute, men ellers ikke for han er så i farta at han ikke rekker å fryse :) Men det er også greit å ta det på ham når han skal ligge i bilen en liten stund. Han blir ihvertfall ikke hindret i å leke når han har dekkenet på, og det er også greit å bruke det når det høljer ned her. Og det skjer jo sjelden her i Bergen.. :)

Skrevet

hihihi!! skulle selv likt å sett en svær maskulin hund i rosa kjole! ville ledd om den var liten eller stor! men se for dere da! en innbuddstyv som kkommer inn i huset og det kommer en dobbermann eller rottis eller annen stor hund f.eks. grand nois? (vet ikke hvordan det skrives) kommer bjeffende og knurrende i rosa kjole!!!! :):)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...