Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær på hunder


Anettex

Recommended Posts

Hadde jeg kunne gjort det så skulle jeg tatt på Mona en søt rosa drakt eller noe. Tenker folk hadde ledd godt! Se for dere en schæfer med kjole, liksom.

Men hvorfor ler de ikke av små hunder.....? :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kunne gjort det så skulle jeg tatt på Mona en søt rosa drakt eller noe. Tenker folk hadde ledd godt! Se for dere en schæfer med kjole, liksom.

Men hvorfor ler de ikke av små hunder.....? :huh:

Det er klart de ler av små hunder. Hadde en gang noen stripete hjemmesnekrede dekken av diverse restegarn (man tar hva man har). Mange som måtte flire da (inkludert meg selv :( ). Og det finnes t.o.m folk som flirer av små hunder selv om de ikke har klær på seg :mellow: .

Kan du ikke sy rosa drakt til Mona, da? Finn noe rosa stoff, bruk dekkenoppskriften vår (hundedekken.tk) og sy blondekanter på hele stasen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er ute med hunden så er jeg i aktivitet,og det er hunden og..Jeg har kun hatt spisshunder og Chowmix..så kortpelser er jeg ikke vandt til før nå,men jeg tenker ikke tanken på hverken solbriller,caps,sjorte ,genser eller sånt...Tror ikke hunden trenger det.

Kanskje fordi det ikke er så kaldt her borte at det er nødvendig..

Kunne godt tenkt meg et regndekken da,men vet ikke om det finnes store nok??

Dette er praktisk da våt hund lukter vondt,og lager flekker i sofaen,som tørker sent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Syns jeg ser Mona stakkar. Har forresten hørt om folk som har kledd på "kamphundene" sine søte ting og stæsj for å dempe reaksjonene fra folk rundt og ufarliggjøre bikkja (og også eieren kanskje). :huh:

Vi bruker klær. Vil putte de innunder "nytte" kategorien da. :( Har aldri klær for morro skyld. Vaske ned-markerte hundeklær er igrunnen ikke det morsomste jeg gjør :P

Store nakenvoffen bruker dekken etter Havanas oppskrift, og spesialsydd fleecedress (fantes ingen i butikkene i riktig størrelse. Kun type engelsksetter/pointer-kondomdressen som ble for liten. Heldigvis. :( :mellow: ) med lange ben på det aller kaldeste. Nå f.eks... brrr.. 20 minus her. ;) Og potesokker når det er skaresnø eller når han er lenge ute på vinteren. Han tåler en del kulde tross nakenheten, men kombinert med snøvær og vind blir det jo ekkelt.

Lille nakenvoffen bruker fleecedress i vintermånedene og foret regn/vindtett dekken på høst og vår når det blåser eller regner, evt strikket dress i skogen eller på hundeslette o.l. for økt bevegelighet. Og potesokker på vinteren. Å la han gå uten klær ville vært dyreplageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har strikket genser til Hera. Hun har nå 3 stykker. Denne er den fineste :)

genser2.gif

genser.gif

Så fin! B) Sånn har fjortisen min lyst på. Hvor fant du oppskrift på den? :) Kan strikke, men matteferdighetene (mønster) er det vel så som så med :rolleyes: Var det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et tips fra ei jente som strikket, og jeg spurte fremgangsmåten på det. Så målte jeg på hunden rundt omkring og så lot jeg mamma finne det ut hvordan det skulle gjøres. Det gikk veldig fint. Hun sa det ikke var noe vanskelig. Men så er nå hun også veldig flink til å strikke til vanlig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsen min, som ja er ekstremt bortsjemt, har en Dekn/jakke. Grunnen til jeg kjøpte denne er av jeg prøvde det på Dora og donny ble pen i det, pluss han blir stolt når han får det på.

kjøpte det som er foret og rengntett... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst bruker vi dekken. :) Hva andre mener om det, bryr meg vel der solen skjelden skinner..hihih..jeg syns det er praktisk å bruke f.eks når det høljer ned her, eller de gangene gradestokken sier minus 8-10 og nedover...det er også veldig greit å ha dyret liggende i iskald bil med et dekken på, de gangene det har vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på en fin dekken til vofsen selv men har ikke kjøpt enda. Ser nytten med dekken og lignende til vofsen som har så lite pels og vi er på langtur på fjellet og det er så kaldt som det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ihvertfall dekken på Box når det er skikkelig kaldt ute, men ellers ikke for han er så i farta at han ikke rekker å fryse :) Men det er også greit å ta det på ham når han skal ligge i bilen en liten stund. Han blir ihvertfall ikke hindret i å leke når han har dekkenet på, og det er også greit å bruke det når det høljer ned her. Og det skjer jo sjelden her i Bergen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi!! skulle selv likt å sett en svær maskulin hund i rosa kjole! ville ledd om den var liten eller stor! men se for dere da! en innbuddstyv som kkommer inn i huset og det kommer en dobbermann eller rottis eller annen stor hund f.eks. grand nois? (vet ikke hvordan det skrives) kommer bjeffende og knurrende i rosa kjole!!!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...