Gå til innhold
Hundesonen.no

8måneder og begynt å tisse inne igjen...

meg123

Recommended Posts

Skrevet

Emma, 8 måneder i dag,en liten engel av en golden retriever. ;)

Hun ble stueren når hun var ca 5 mnd(ikke lett å få stueren :) )

Har ikke vært noe problem siden siste dagen hun tisset inne,altså for ca 3 mnd siden,men i går startet det...

Plutselig satt hun seg ned på teppet å begynte å tisse. Hun fikk et nei, det bar ut, og hun tisset ferdig ute.

Okei,tenkte jeg en liten glipp bare det. Et par timer senere skjedde det igjen(ikke på samme stedet), å det gjenntok seg med noen timers mellomrom 3-4 ganger. jeg tok henne med ut flere ganger imellom, men det hjalp liksom ikke.

Da jeg våknet i dag hadde hun tisset i buret,ennå jeg var ute m henne kl 5 i natt(jeg fikk ikk sove ;) )

Hva kan dette være da???

Var hos dyrlegen med henne for et par dager siden for sånn rutinesjekk,og ikke noe i vegen med henne da.

Hun virker ikke syk, og leker og herjer med hannhunden min som vanlig.

Det eneste jeg synes jeg har merket er at hun er litt mer pesete og vil kose så intenst - hele dagen ;):P

Så jeg må innrømme at jeg lurer litt nå. Har jo tenkt på løpetid da, men hun er ei veldig tynn og lita tispe, så har vel ikke trodd at den skulle komme ennå.

Noen som har opplevd dette???

El, som kan komme med noen gode råd??

Skrevet

det var rart...

toya har gjort det hjemme hos mamma noen ganger da hu var mindre, men aner ikke hvorfor hu gjorde det..

Skrevet

Drikker hun unormalt mye? Min første tanke er urinveisinfeksjon. Alle de hundene og kattene jeg har hørt om som plutselig har begynnt å gjøre fra seg inne har vist seg å ha det.

Skrevet

Drikker hun unormalt mye? Min første tanke er urinveisinfeksjon. Alle de hundene og kattene jeg har hørt om som plutselig har begynnt å gjøre fra seg inne har vist seg å ha det.

Nei hun gjør ikke det. hun virker helt frisk og fin.så detta skjønner jeg ikke noe av :)

Skrevet

Men de virker stort sett fine og friske, at de urinerer inne er symptomet..Det er derfor man må ta en urinprøve av de for å finne ut av det.Mange skjønner ikke at dyret faktisk er sykt før de urinerer blod. (desverre blir noen katter avlivet før det når så langt fodi eieren tror det har klikka for katta) Jeg ville ha sjekket om hun hadde urinveisinfeksjon først og heller spekulert i andre ting senere.

Skrevet

Men de virker stort sett fine og friske, at de urinerer inne er symptomet..Det er derfor man må ta en urinprøve av de for å finne ut av det.Mange skjønner ikke at dyret faktisk er sykt før de urinerer blod. (desverre blir noen katter avlivet før det når så langt fodi eieren tror det har klikka for katta) Jeg ville ha sjekket om hun hadde urinveisinfeksjon først og heller spekulert i andre ting senere.

Har ringt dyrlegen,skal se det ann et par dager å så ta kontakt fikk jeg beskjed om

Skrevet

Hei!

Ung tispe + vinter + småtissing inne = blærekatarr. Særlig hvis hun småtisser (sånne femmer-store flekker), det lukter også litt spesielt av det (amoniakk-aktig)..

Kan nesten garantere deg at det er dette - så hvis hun ikke er merkbart bedre til i morgen, få tak i tabletter imot dette - så er hun bra på en dag!

Det svir og klør sikkert for henne, så gjør henne tjenesten å få dette ordnet så raskt som mulig.

Lykke til!

Susanne

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...