Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen i familien min vil avlive hunden sin :o(

Nenya

Recommended Posts

Skrevet

Tidligere i dag fikk jeg telefon fra min mor som fortalte at puddelen hun passer for noen i familen mens de er i syden skulle avlives. Josefine som hunden heter skulle egentlig avlives i morgen men jeg sa til mamma at hun skulle avbestille timen og at jeg skulle avertere etter nye eiere. Hun har nå fått klarsignal fra eierene om at vi kan prøve og omplassere hunden. Jeg blir så sint på disse folkene for jeg hørt fra min mor at de ikke har vært noe flinke til å stelle pelsen hennes. Mamma har flere ganger hentet hunden og klippet henne ned fordi hun har vært så full av floker. Mye kjeft har hun også fått. De spurte også mamma om jeg kunne finne frem til noen som hadde siameserkatter siden jag er så mye på diverse hunde/dyreforum. NEI sa jeg da :) Kommer aldri til å hjelpe de med å få seg noe dyr, sa at da måtte de lære seg å ta vare på den hunden de allerede har.

Jeg har nå satt inn annonse her, på dyrenett og på finn.no så jeg håper noen ringer.

Skrevet

sånne folk blir jeg KVALM av å høre om...

håper stakkaren får seg ett godt hjem...

hold oss oppdatert da :)

Skrevet

Josefine har fått seg et nytt hjem og flytter allerede på onsdag. Hun får et nytt flott liv på et lite småbruk :mellow:

Det som er litt morsomt er at den nye eieren er en dame som mamma kjøpte sin første puddel av for mange år siden så de ble sittende å prate sammen lenge.

Jeg er så glad for at det endte godt og tenker med gru på at hun skulle vært avlivet tildligere i dag.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...