Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretteren din

Anne

Recommended Posts

Jeg lurer litt på hvor god kontakt du har med oppdretteren din?

Vi går på dressurkurs en gang i uka hos oppdretteren. Veldig greitt, da er det bare å spørre om det en lurer på :wink: Vi har vært med henne på tur et par ganger også, og så har vi lånt med oss mammaen og mormor til Aro på tur engang :D Synes vi har god kontakt... Både om Aro og sånn privat også :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda vi fikk Ozzy gjennom omplassering har vi hatt god kontakt med oppdretter.

Kjempekoselig dame.

Vi har vert der på besøk og omvendt.

Jeg kan ringe henne å spørre om hva som helst når som helst og hun ringer hit å hører hvordan vi har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god kontakt med oppdretteren min!

Hun svarer på mailer fra meg, og sender mailer. hun sender til og med påskekort og slike ting.

Jeg kan spørre om hva det måtte være, og jeg kan komme på besøk om jeg føler for det. Hun skal ha webcam.visning av valpene en gang i uken fra de er født :D hehe.

Oppdretter er veldig flink til å følge opp alle valpekjøpere, og er viktig på å få vite hvordan det går med alle. Jeg snakker også en del med henne på messenger og bare skravler om alt mulig.

Ogs¨å har jeg litt kontakt med datteren hennes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja jeg vet ikke hva jeg skal si!

Vi sener jo mail med henne innimellom! Men nå i det siste har vi ikke fått tak i henne!

Snakket med en av de som eier ene søsteren til Tini vi har prøvd alt men hun er UMULIG og få tak i! Hun har enda ikke reg valpene så den cipen funker jo ikke! Begynner og bli veldig drøyt synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig god kontakt med begge oppdrettere!

Jasper sin bor ikke så langt unna Oslo, så der har vi vært på besøk flere ganger, og dratt på utstillinger med dem! Ellers så holder vi kontakt via telefon og mail!

Oliver sin oppdretter bor i Sandnes, så henne får vi ikke møtt. Men vi holder kontakt, og har kontakt så og si hver dag vi mail og msn!

Kjekt med oppdrettere man kan spørre om alt, og ha god kontakt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig god kontakt med begge oppdrettere!

Jasper sin bor ikke så langt unna Oslo, så der har vi vært på besøk flere ganger, og dratt på utstillinger med dem! Ellers så holder vi kontakt via telefon og mail!

Oliver sin oppdretter bor i Sandnes, så henne får vi ikke møtt. Men vi holder kontakt, og har kontakt så og si hver dag vi mail og msn!

Kjekt med oppdrettere man kan spørre om alt, og ha god kontakt med!

Ja du har jo fått erfare hvordan det er og ikke bli kjent med oppdretteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god kontakt med oppdretteren vår. Men så har vi Goshi på foravtale så det er jo i deres egen interesse å få følge med hvordan det går med henne. :D

Skal vi på utstilling så har han alltid handler til oss, og det er supert.

Ellers så mailer vi til kvarandre, mannen min har laget hjemmesiden til kennelen og drifter den og.

Og så snakkes vi pr tlf og sender meldinger til kvarandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun jeg fik athene dra har jeg vel okei kontakt med kan ringe og sende mail til og få savr på det jeg vil.

men jeg bor langt unna så treffes er vanskelig. :D

hun jeg fikk volpinoene i fra

har jeg faktisk ikke hatt noe med og gjøre etter at jeg fikk dem.

siste hund fikk jeg kjempe store problemer med henne.

jeg fikk ikke stammtavlen og nkk hadde sendt dem til henne flere ganger uten at hun hadde tatt dem ut så jeg måtte få nkk til og sende den til meg så fikk jeg hans stamm tavle.

nå har hun avlivet mammaen deres .

og heller begynt med papillion.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har vi liten kontakt med oppdretterene til hundene vi har kjøpt, men de som vi selv har solgt prøver jeg så godt jeg kan å følge opp.

har god kontakt med dem som bor nærmt og litt mindre med dem som bor langt borte men får mail og meldinger på tlf av og til av dem når de lurer på noe. greit å kunne være til hjelp . :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rimelig god kontakt med oppdretter, med tanke på at det er rundt 86 mil mellom oss. Sender henne mail innimellom om hvordan det går med oss, og hun sender mail om åssen kullsøsknene har det. I tillegg følger jeg med en del på hjemmesiden hennes, og vet også at hun kikker på Tinka sin ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdretteren min bor et par minutter unna, så henne ser jeg nesten hver dag.... :) Vi er på tur sammen ofte, også er hun min private lydighets trener+ at jeg holder kurs med henne. Kjempe flink oppdretter. Kennel Sol`s amazing anbefales! Det følger med gratis kurs og oppfølgning med hver eneste valp! De som har kennelen har over 40 års erfaring. :D Er så fornøyd med at jeg valgte aussie derfra. Dette er ikke sofahunder hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke god kontakt med oppdretter :)

Hun bor jo i Australia og jeg har sendt et par mailer med henne og virker jo veldig koselig men..

Spurte om å få se bilder av moren til Pito men da fikk jeg beskjed om at hun var "shavet" ed pga varmen så hun hadde ikke bilder av henne. Ja vel det bryr ikke jeg meg om! Jeg ville bare se et bilde for å se om Pito lignet på henne jeg :D

Og hun hadde bare tatt ett eneste bilde av Pito når hun var valp for hun pleide ikke å ta så masse bilder av valpene sine :? *snufs*

Nei tror ikke at jeg ville kjøpt valp av henne flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontakt med Chickas opdretter, hun er jo omplassert og de viste ikke noe om dem når jeg fikk hun... :)

Men når jeg var liten så vokste jeg opp med Welsh Corgier og da hadde vi god kontakt med oppdretter.

Var på masse utstillinger med dem og han brukte den ene hannen vår mye på sine egne tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei, Etter noen år uten egen hund begynner vi å kjenne på savnet etter et firbeint familiemedlem. Det er noe opp og fram enda, men vi prøver å bestemme oss for hvilken rase vi skal velge neste gang og det hadde vært veldig hjelpsomt å få litt innspill til rasene vi tenker på og kanskje noen vi ikke har hatt på radaren enda? Vi er en familie på 4 med barn i barneskolealder. Vi har god erfaring med hund, men har aldri drevet med noen form for hundesport eller jakt osv, og kommer sannsynligvis ikke til å starte med det heller, så vi ser først og fremst etter et familiemedlem.   Hva vi ser etter: * Vi foretrekker begge hunder med tæl, men akkurat i den livsfasen vi er i nå lener vi mer mot et mildere gemytt. Veldig usikker på dette punktet * Førerorientert og samarbeidsvillig * Lite jakt - ønsker muligheten til å slippe hunden løs og oppnå stødig innkalling * Ingen vokt * Lett å motivere og lærevillig (husk: dette er en ønskeliste 😇) * Så lite sikling som mulig * Minst mulig hundelukt (sorry goldens 🫠) * Må tåle at det er mye som skjer hjemme hos oss. Barna leker, har med seg venner, vi får besøk, ungene kan bråke osv. Må tåle fremmede i eget hus uten at det er krise eller blir skummelt. Dette er selvfølgelig noe vi vil legge til rette for at hunden takler fra dag 1, men det er et så viktig punkt at vi ønsker best mulig utgangspunkt * Går greit overens med andre hunder * Minst mulig røyting - har ikke helt bestemt meg for hvor viktig dette punktet er for meg, men det ser så deilig ut å ha en røytefri rase. Kan gjerne stelle pels hver dag, men ikke mer enn 10-20 min i det daglige * Jeg ønsker meg en stor hund, samboer har mest lyst på en liten hund, så jeg tenker en plass midt i mellom.    Vi kan tilby: * Ca 1,5 time tur hver dag. Noen dager mer, noen dager mindre, men jeg tenker gjennomsnittet vil ligge rundt der * Hundevante eiere som liker å trene lydighet og legge til rette for et ukomplisert hundehold * Masse kjærlighet og oppmerksomhet   Raser vi har tenkt på: * Puddel - Jeg føler egentlig at jeg beskriver en puddel, men... Samboer syns storpuddel blir for stort, mens jeg syns de minste variantene blir for små. Har inntrykk av at mellompuddel har en del rusk på linjene? At hunden er mentalt stødig er pri 1 * Wheaton Terrier - Virker som veldig kule hunder, men litt redd for at terrier-gemyttet kan bli litt mye? Har veldig lite erfaring med rasen bortsett fra det jeg har lest meg til * Toller - virker som veldig trivelige hunder som har mange av de kvalitetene vi ser etter, men har inntrykk av at de kan være litt nervøse? * Schipperke - denne rasen har vi hatt før og det er veldig kule hunder. Men kunne tenkt meg en litt større hund i neste omgang   Så, har dere noen tanker eller forslag til oss?    Disclaimer: Ja, jeg vet at jeg har skrevet en smørbrødliste over ønsker og at selv om en rase på papiret kan huke av på alle boksene, kan individet vi får i hus være helt annerledes. Vi er ikke ute etter en robot, men vi er fortsatt i drømmefasen og ønsker best mulig utgangspunkt for vårt neste hundehold.  
    • Stoffbur var jo en idé! Det tror jeg ikke hun har noe forhold til fra før, så da er det kanskje mulig å begynne helt fra start med positive assosiasjoner. Det skal jeg prøve!
    • Det høres jo ut som du må jobbe med å gjøre bil til noe mer positivt som et separat prosjekt. Det fikser du! Kan du ha med bur på trening og sette ut et annet sted for pause/hvile? Eller teppe et sted du kan binde henne? Vil et stoffbur funke og være annerledes nok til å senke terskelen litt? Kompostgrinder?
    • Det viser seg nå at hun rett og slett har traumer relatert til bilkjøring og spesielt det å bli forlatt alene i bil. Det er såpass alvorlig at jeg ikke har lyst til å gå nærmere inn på det ettersom tidligere eier ikke er her og kan forsvare seg, men dette gjør det ekstremt vanskelig både å gå på kurs og delta på treninger, ettersom jeg ikke kan "pause" henne i bil (da blir hun så stressa at det ikke er mulig å få kontakt med henne i det hele tatt). Hun har rett og slett ingen steder å slappe av på kurs/trening. Dette er utrolig fortvilende og jeg kjenner meg litt motløs akkurat nå... Hun er veldig trenbar og en kjempesøt hund innafor de rammene der hun føler seg trygg, men skal jeg ha sjans til å få gjort noe med øvrig problematferd (som det viser seg å være mye av) må vi gå på kurs og trene...
    • Takk, er veldig trist men vi fikk over 12 år sammen så litt trøst i de gode dagene.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...