Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretteren din

Anne

Recommended Posts

Skrevet

Jeg lurer litt på hvor god kontakt du har med oppdretteren din?

Vi går på dressurkurs en gang i uka hos oppdretteren. Veldig greitt, da er det bare å spørre om det en lurer på :wink: Vi har vært med henne på tur et par ganger også, og så har vi lånt med oss mammaen og mormor til Aro på tur engang :D Synes vi har god kontakt... Både om Aro og sånn privat også :mrgreen:

Skrevet

Enda vi fikk Ozzy gjennom omplassering har vi hatt god kontakt med oppdretter.

Kjempekoselig dame.

Vi har vert der på besøk og omvendt.

Jeg kan ringe henne å spørre om hva som helst når som helst og hun ringer hit å hører hvordan vi har det.

Skrevet

Vi får ikke sett oppdretter så ofte for hun bor langt unna i sverige.Men vi sender mail og skal treffes på oes spesialen. Hun er veldig koselig! :D Og selvfølgelig kan vi ringe når som helst og spørre om hva som helst :wink: Det syns jeg er viktig!

Skrevet

Jeg har veldig god kontakt med oppdretteren min!

Hun svarer på mailer fra meg, og sender mailer. hun sender til og med påskekort og slike ting.

Jeg kan spørre om hva det måtte være, og jeg kan komme på besøk om jeg føler for det. Hun skal ha webcam.visning av valpene en gang i uken fra de er født :D hehe.

Oppdretter er veldig flink til å følge opp alle valpekjøpere, og er viktig på å få vite hvordan det går med alle. Jeg snakker også en del med henne på messenger og bare skravler om alt mulig.

Ogs¨å har jeg litt kontakt med datteren hennes :D

Skrevet

Nja jeg vet ikke hva jeg skal si!

Vi sener jo mail med henne innimellom! Men nå i det siste har vi ikke fått tak i henne!

Snakket med en av de som eier ene søsteren til Tini vi har prøvd alt men hun er UMULIG og få tak i! Hun har enda ikke reg valpene så den cipen funker jo ikke! Begynner og bli veldig drøyt synes jeg!

Skrevet

har prøvd og sende brev til dem men har ike fått noe svar. skulle ønske vi hadde mer kontakt med dem. heldigvis har vi god kontakt med eieren av broren til ask, de får treffes en gang iblant.

Skrevet

Vi har veldig god kontakt med begge oppdrettere!

Jasper sin bor ikke så langt unna Oslo, så der har vi vært på besøk flere ganger, og dratt på utstillinger med dem! Ellers så holder vi kontakt via telefon og mail!

Oliver sin oppdretter bor i Sandnes, så henne får vi ikke møtt. Men vi holder kontakt, og har kontakt så og si hver dag vi mail og msn!

Kjekt med oppdrettere man kan spørre om alt, og ha god kontakt med!

Skrevet
Vi har veldig god kontakt med begge oppdrettere!

Jasper sin bor ikke så langt unna Oslo, så der har vi vært på besøk flere ganger, og dratt på utstillinger med dem! Ellers så holder vi kontakt via telefon og mail!

Oliver sin oppdretter bor i Sandnes, så henne får vi ikke møtt. Men vi holder kontakt, og har kontakt så og si hver dag vi mail og msn!

Kjekt med oppdrettere man kan spørre om alt, og ha god kontakt med!

Ja du har jo fått erfare hvordan det er og ikke bli kjent med oppdretteren :D

Skrevet

Jeg er hos oppdretter en gang i uken i tilvalgstimene :D Så vi har jo dritgod kontakt, da.. Bor her på Leknes :D Og så møtes vi jo hver lørdag på hundetreninga, og ellers så er hun alltid på den utstillingen vi er på :D

Skrevet

Vi har god kontakt med oppdretteren vår. Men så har vi Goshi på foravtale så det er jo i deres egen interesse å få følge med hvordan det går med henne. :D

Skal vi på utstilling så har han alltid handler til oss, og det er supert.

Ellers så mailer vi til kvarandre, mannen min har laget hjemmesiden til kennelen og drifter den og.

Og så snakkes vi pr tlf og sender meldinger til kvarandre.

Skrevet

hun jeg fik athene dra har jeg vel okei kontakt med kan ringe og sende mail til og få savr på det jeg vil.

men jeg bor langt unna så treffes er vanskelig. :D

hun jeg fikk volpinoene i fra

har jeg faktisk ikke hatt noe med og gjøre etter at jeg fikk dem.

siste hund fikk jeg kjempe store problemer med henne.

jeg fikk ikke stammtavlen og nkk hadde sendt dem til henne flere ganger uten at hun hadde tatt dem ut så jeg måtte få nkk til og sende den til meg så fikk jeg hans stamm tavle.

nå har hun avlivet mammaen deres .

og heller begynt med papillion.

:D

Skrevet

selv har vi liten kontakt med oppdretterene til hundene vi har kjøpt, men de som vi selv har solgt prøver jeg så godt jeg kan å følge opp.

har god kontakt med dem som bor nærmt og litt mindre med dem som bor langt borte men får mail og meldinger på tlf av og til av dem når de lurer på noe. greit å kunne være til hjelp . :wink:

Skrevet

Har rimelig god kontakt med oppdretter, med tanke på at det er rundt 86 mil mellom oss. Sender henne mail innimellom om hvordan det går med oss, og hun sender mail om åssen kullsøsknene har det. I tillegg følger jeg med en del på hjemmesiden hennes, og vet også at hun kikker på Tinka sin ganske ofte.

Skrevet

oppdretteren min bor et par minutter unna, så henne ser jeg nesten hver dag.... :) Vi er på tur sammen ofte, også er hun min private lydighets trener+ at jeg holder kurs med henne. Kjempe flink oppdretter. Kennel Sol`s amazing anbefales! Det følger med gratis kurs og oppfølgning med hver eneste valp! De som har kennelen har over 40 års erfaring. :D Er så fornøyd med at jeg valgte aussie derfra. Dette er ikke sofahunder hvertfall ;)

Skrevet

Jeg har ikke god kontakt med oppdretter :)

Hun bor jo i Australia og jeg har sendt et par mailer med henne og virker jo veldig koselig men..

Spurte om å få se bilder av moren til Pito men da fikk jeg beskjed om at hun var "shavet" ed pga varmen så hun hadde ikke bilder av henne. Ja vel det bryr ikke jeg meg om! Jeg ville bare se et bilde for å se om Pito lignet på henne jeg :D

Og hun hadde bare tatt ett eneste bilde av Pito når hun var valp for hun pleide ikke å ta så masse bilder av valpene sine :? *snufs*

Nei tror ikke at jeg ville kjøpt valp av henne flere ganger

Skrevet

Sendte mail til henne i går og spurte en gang til om hun hadde bilde av moren men da sa hun også at hun hadde så masse hunder at hun hadde ikke bilder av alle..Hva er dette for noe!?

Skrevet

Jeg har ikke kontakt med Chickas opdretter, hun er jo omplassert og de viste ikke noe om dem når jeg fikk hun... :)

Men når jeg var liten så vokste jeg opp med Welsh Corgier og da hadde vi god kontakt med oppdretter.

Var på masse utstillinger med dem og han brukte den ene hannen vår mye på sine egne tisper.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...