Gå til innhold
Hundesonen.no

sunndalsøra 30 april


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Back in town! :icon_redface:

Tross vind som førte til at telt fløy rundt i ringene, og tydeligvis snøras, som jeg selfølgelig gikk glipp av ble det jo en strålende søndag :o

Vår kritikk:

mask. hode, bra bitt, fine ører, bra hals og o.linje, velkrommet hale ( :P ) kunne vært bedre vinklet, ikke i pels, rører seg med noe korte steg, går og står understilt bak. velvist. trenger mer tid.

1AUK,1AUKK.

Da det gikk opp for meg hva resultatet ar måtte jeg nermest gå tilbake til ringsekretæren. Dommeren hadde skrevet trenger mer tid på godt grunnlag, Ask hadde ingen ambisjoner om å øa et villt fremmed menneske ta på hans edlere deler. :rolleyes: og mens vi travet rundt i ringen ville han mye heller stopp opp og snuse, hvilket førte til de korter trippende stegene. enten lå han bak meg og snuste, eller så lå han forran meg og dro. han stilte seg hvertfall perfekt opp :P :P så..vi trener en del mer før neste utstilling vi, men nå skal vi hvertfall ikke slutte å stille.

Ingvild: tro meg, han vil få mer tillitt og tiltro fra min side fra nå av ja! ;):P

EDIT: må vell nevne at det var 3 av 4 buhunder som stilte, og ask var eneste i sin klasse.

Skrevet

Back in town! :P

Tross vind som førte til at telt fløy rundt i ringene, og tydeligvis snøras, som jeg selfølgelig gikk glipp av ble det jo en strålende søndag :P

Vår kritikk:

mask. hode, bra bitt, fine ører, bra hals og o.linje, velkrommet hale ( :P ) kunne vært bedre vinklet, ikke i pels, rører seg med noe korte steg, går og står understilt bak. velvist. trenger mer tid.

1AUK,1AUKK.

Da det gikk opp for meg hva resultatet ar måtte jeg nermest gå tilbake til ringsekretæren. Dommeren hadde skrevet trenger mer tid på godt grunnlag, Ask hadde ingen ambisjoner om å øa et villt fremmed menneske ta på hans edlere deler. :rolleyes: og mens vi travet rundt i ringen ville han mye heller stopp opp og snuse, hvilket førte til de korter trippende stegene. enten lå han bak meg og snuste, eller så lå han forran meg og dro. han stilte seg hvertfall perfekt opp :P:D så..vi trener en del mer før neste utstilling vi, men nå skal vi hvertfall ikke slutte å stille.

Ingvild: tro meg, han vil få mer tillitt og tiltro fra min side fra nå av ja! :P :P

EDIT: må vell nevne at det var 3 av 4 buhunder som stilte, og ask var eneste i sin klasse.

Flottings Marie og Ask er så stolte av dere. Men tenk vellvist på kritikken det var jo veldig bra.

Klem

Kristin

Skrevet

Flottings Marie og Ask er så stolte av dere. Men tenk vellvist på kritikken det var jo veldig bra.

Klem

Kristin

Gjorde ikke du det ganske bra Kristin? Ble plassert i BIG eller BIS?

Jeg så deg i alle fall, blant annet i BIS oppdretter :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...