Gå til innhold
Hundesonen.no

Tinka.moo.no

Ingvild

Recommended Posts

Fin hjemmeside :icon_redface:

Enkel og stilren og litt original.'

Noen tips:

* vinduet sidene kommer opp i kunne kanskje vært større?

* Det burde kanskje stått litt klarere mellomrom mellom sidene?

* Du burde opplyse om sist oppdatering, det er greit å vite for folk som følger med siden din :D

Tinka er ei flott jente, gjesteboka er signert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Tinka.tk har fått nytt design, et par nye sider ("eieren" og "våre planer"), og litt små oppdateringer her og der. Vil gjerne ha ris/ros, tips til forbedringer osv. Og gjerne forslag til hva mer jeg kan ha inne på siden - artikler eller hva som helst.

Siden vises litt forskjellig i forskjellige nettlesere, men den skal gå greit å se den både i IE, Firefox og Opera. Har laget designet for skjermoppløsingen 1280x1024, og har testet det i 1024x768, og det skal fungere det også.

Hilsener i gjesteboka mottas med et takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var kjempebra jeg! :( Er som oftest bedre med farge en hvit bakgrunn. Synns jeg da :P

Morro å lese om planene deres, og som jeg skrev i GB, blir vi å treffes på flere steder enn treff hvertfall! :P

om du vil at flere skal møte opp på treff, kan du jo alltids lage en liten sak om det inne på Tinka`s side også, og ikke bare linke. Evt. Skrive at du leder treff i trondheim under "om eieren" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har siden fått nytt design, hva syns dere? Er ikke helt lett å få siden til å se bra ut i både firefox og IE, og nå har jeg ikke engang begynt å se på hvordan den ser ut i andre skjermoppløsinger.

Men jeg vil gjerne høre både positivt og negativt, og om noen har tips til hva mer jeg kan ha på siden blir jeg glad for det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fint design og oversiktelig :angry:

*Midtsentrering er jo et tips

*Kanskje noe som kan pynte opp i nederste del av menyen?

Siden din virket neten litt "tom", kanskje et lite bilde nederst i menyen "fresher mer opp"

* Pass på at du ikke lager bildene dine for store slik at du slipper bortoverscroll :wub:

(har selv problemer med å få bort bortoverscrollen på siden min,

scrollen bortover er kun i IE i FF er det ingen bortoverscroll, irriterer meg grønn :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Da har siden fått nytt design igjen. Fint om jeg får tilbakemeldinger om iframen er for bred for noen. Og går det greit med bakgrunnen i oppdateringsboksen?

Ellers så setter jeg som vanlig veldig pris på en hilsen i gjesteboka. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det nye designet var kjempe stilig. Eneste jeg synes er dumt er at jeg layouten er så lang (på min skjerm) at jeg må scrolle nedover. Men har jo fått ny pc med annen skjermoppløsning som jeg ikke er vant med og som sikkert ikke er vanlig, hehe ;) Så det blir veldig personlig ment ;)

Meen likte layouten kjempe godt, du er flink. Og ang bakgrunnen på oppdateringsboksen synes jeg det går helt greit ;) Iframen passer perfekt hos meg, men synes kanskje at oppdateringsboksen kunne vært bittelitt lengre, bredden er bra nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har jo fått ny pc med annen skjermoppløsning som jeg ikke er vant med og som sikkert ikke er vanlig, hehe ;)

som sagt over her, så har jeg jo kjøpt meg en ny pc med widescreen og har nå skjermoppløsning 1280x800 (og ja jeg vet jeg kan justere skjermoppløsningen som seg selv vil ;)) Altså, jeg er ikke vant med denne skjermoppløsningen og den er ikke sikkert ikke så vanlig heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hihi, jeg har laga nytt design igjen (noe må man jo gjøre når man kjeder seg...). Veldig enkelt denne gangen. Forbredringer, ris og ros mottas med takk! :D

Ja, jeg veit det er bortoverscroll på stamtavla, men det gidder jeg ikke å gjøre noe med, jeg er for lat.

Har også oppdatert siden her og der, blant annet et bilde av en av Tinkas oldefedre, som jeg fant i ei stamtavlebok fra 1990. Har dessuten prøvd så godt jeg kan med å få bort bortoverscroll i bloggen, men om det er det hos deg, så si ifra (og si hvilken oppløsning og nettleser du bruker...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kritikk: De vinduene som fotoalbumene åpner seg i er en satt størrelse, noe som gjør at man får bortoverscroll og må bla for å se hele bildet - og man har ikke mulighet til å gjøre vinduet større.

Ellers synes iallefall jeg det var en bra side - det enkle er ofte det beste. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veit at det er sånn på noen av dem. Skal fikse det nå. :D

Edit: Da har jeg ordna det sånn at alle fotoalbumene ser bra ut i Firefox 1280x1024 i alle fall (bortsett fra albumet 3-4 år, som av en eller annen grunn ikke gjør det her i alle fall, til tross for at jeg har femdobbelsjekket), og dessuten har jeg laga vinduene sånn at det går an å justere det om det ikke ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Siden har fått nytt design, et svært enkelt og greit design som en femåring sikkert kunne ha laget, men uansett. Det er i grunnen nokså lite innhold på hjemmesiden nå, men det er allikevel hyggelig om dere tar en tur innom, leser litt i bloggen og kanskje til og med skriver en hilsen i gjesteboka? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
    • Hei,  Kjøpte akkurat en flexi classic L. 5m. bånd. Den fungerer helt greit, men vurderer et annet alternativ neste gang jeg kjøper. Det jeg kunne tenke meg er låste posisjoner uten å holde inn knapp i tillegg til et enda mer robust tapebånd og et noe større håndtak. Noen anbefalinger? Jeg har en nokså sterk staff-presa blanding på. 35 kg., som tidvis kan dra noe. Ser nå at jeg skulle flyttet denne til utstyrstråden, men vet ikke om det er mulig.  På forhånd takk for svar😊
    • Ede har endelig lært å sette pris på vanntette potesokker, og vil nå heller gå med enn uten. Trenger ikke bestikke med godis for å få dem på lenger, han husker nå at det er langt mer komfortabelt å gå ut på iskaldt klissvått og ekle grussteiner med dem på enn å gå barbeint.  Han ga uttrykk for å ville ha dem av inne på kjøpesenteret, da han selv la merke til at bakken var tørr, varm og stenfri der inne, men klagde ikke, bare gjorde meg oppmerksom på at han kunne tenkt seg å få de av der inne.  Nytt for dagen var å reise på rullebånd. Det har vi ikke prøvd før. Kunne gått meget bedre. Min feil. Trodde han ville forstå greia og bli med av, men han ble usikker da vi nærmet oss toppen, satte seg tilbake istedenfor å bli med frem, så jeg måtte panikk løfte-dra-heise ham over kanten i en faderlig fart, noe som selvsagt stresset ham. Not a good introduction.  Vi tok samme greia ned også, hvor han var helt kewl med å stå på båndet i bevegelse etter å ha blitt løftet på Ante fare og ble nervøs da han så slutten nærme seg, men virket som han synes det var helt ok å bli hjulpet over kanten med et muntert: "Whoppsie!" og en stor bit Nom Noms trøkket i ansiktet på landing. Han spiste det ivrig, så håper den sammenhengen med rullebåndet ble en sterkere neural pathway.   Videre på miljøtreningslisten har vi rulletrapp.. 😰 Det må gjøres. Rakk ikke øve opp den vanlige trappen i dag, fordi vi hadde ærender, men i morgen har vi ingenting annet å gjøre, så muttern får kle på seg, ta med sitteunderlag, pledd, varm drikke, kanskje niste, just in case, for om det ikke løsner etter noen forsøk med bare de øverste trinnene og gradvis økning, så kan vi sitte i den trappen og henge og ha det dødsens kjedelig til han finner ut at det lønner seg å gå den opp og vi får full fest.  Flashy blinkende helikopter med lyd hadde Mr. T on staircases ingen issues med. Gikk rundt det på baksiden mot veggen og så inn i cockpit og synes ikke det var noe uvanlig med det der.  Har forøvrig passert masse små og større unger også, både inne og ute og han begynner bli kjempeflink til å se, men ikke røre nå, på tross av de mange flørtende blikkene som inviterer til kos og lek.  De minste barna har jeg vært litt nervøs for skal trigge jakt når de plutselig løper, så jeg har vært veldig på alerten, men det eneste som utløste jakt i ham og strammet båndet var en dinglende skulderstropp på en bag. Så ut som en biteleke. Bykset, men fikk ikke nå frem til den. Med unntak av den har han vært eksemplarisk og avbrutt intensjoner om å undersøke andre mennesker på kontaktlyd hver gang jeg så ham vurdere det og var nervøs for et byks mot noen. — Food before Feckers, any day. Noen ganger også mom over nom. Han bryr seg om og tar min veiledning selv når han er mett og ikke vil ha mer. Vi begynner få et bånd utover måltidene 🥳
    • Enig med det over. Lær inn eventuelt en «gå og legg deg» kommando, så du kan avlede med å be hunden å gå og legge seg.  Miljø trene og sosialisere masse så hunden blir godt vant med lyder og folk rundt seg. Men føler det har mye med mentaliteten på hunden og rasen og gjøre. Har du en usikker vokterhund så er det vanskelig å dempe varsling. Har du en trygg vokter så har den høyere terskel for å anse noe som nødvendig å varsle på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...