Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurra det snør!


ida

Recommended Posts

Er det bare meg, eller er det fler som koser seg med snø og vind. Bilene sliter og alle klager, untatt meg og Fibi. Hun koser seg og baser og får verdens deiligste pels. Skiløpere og joggere holder seg inne og vi nyter snøen som pisker mot oss. Perfekt vær for toller og tollermamma! En toller med full kontakt i snøvær, er bare nydelig. Øynene er som små sprekker, men bryte kontakten gjør man da ikke! Bare en liten gladmelding fra oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater snø.. Vi kunne ikke engang åpne døra idag, så vi måtte ringe naboen og spørre om han kunne måke vei ut til oss... Stod på buss stopet fra klokken 07.00 til 08.15... Det snødde og snødde og snødde... Og det var j**** kaldt..

Serchaj har vært inne i natt og kommer til å være inne hele dag... Det er får mye snø nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du om det... Jeg hater snøen. Det er greit innimellom, når solen steker og det ligger fin hvit snø på bakken og på trærne.. Men jeg kunne fint klart meg uten!!! Det blir ikke lange turen på Solo nå om dagen stakar... Jeg syns det er grusomt å gå ute når man ikke kan se framover engang fordi man blir piska i ansiktet med våt snø og klarer nesten ikke se engang...

Dreper jeg gleden din nå mamma? Hehe...

Du kan jo gjerne ha Solo noen dager til været roer seg, siden du koser deg så fælt ute mener jeg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med deg! ;) Er så godt å kle på seg og gå ut med hundene og se hvordan de koser seg i snøen. Får brukt masse energi og så er det godt når vi kommer inn igjen og de ligger rett ut på gulvet, fornøyde og tilfreds! Men må jo si at jeg har den fordelen at jeg ikke må ut og på jobb da, hadde nok vært litt værre med snø da... (min mann fikk en bil i siden på vei til jobb i dag...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Jeg er glad i snøen, men jeg skal starte spor konkurranse den 8.april ;)

Jeg begynner å bli desperat etter å trene <_< Det er 4 mnd siden sist jeg gikk spor og det hadde vært greit å få henne innkjørt før vi starter.

*pakker kofferten og flytter tilbake til Bergen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i snøen, men jeg skal starte spor konkurranse den 8.april ;)

Jeg begynner å bli desperat etter å trene <_< Det er 4 mnd siden sist jeg gikk spor og det hadde vært greit å få henne innkjørt før vi starter.

*pakker kofferten og flytter tilbake til Bergen*

Er ikke så mye vits i å pakke og flytte nå, det er mye snø i Bergen og... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Er ikke så mye vits i å pakke og flytte nå, det er mye snø i Bergen og... ;)

Æsj... hvor skal jeg flytte til da?? <_< (men den ligger vel gjerne ikke så lenge der*s*)

Har ikke begynt med sportrening, enda (bare sånn "kaste ut godbiter og få værsågod let"). Går det ikke an med sporsøk i snø?

Det er normalt søk det. Det driver vi konstant med. Men jeg skal ha hunden min til å søke etter ett spor (etter mennesker) 30m så følge det 1km og plukke med seg alle pinnene som er ca 5cm store. Det krever at jeg faktisk ligger slike spor.... Det går ann å trene spor i snø, men ikke så mye som det er nå. Hunden nå ha mulighet til å ha nesen i bakken, ikke kjempe for å holde hode over ;) Jeg trodde jeg skulle få begynne å gå spor når det ble skare-føre, men nå er alt håp ute (og pm sendt!!! *panikk*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Nøklevann i helgen. Det var fint og lett og gå der. Selvom det har snødd siden, kan det hende at snøen har båst bort, eller ligger i fonner rundt omkring! Nå vet jeg ikke hvor kjent du er i Østmarka, men det er greit å komme seg dit!

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Det er litt for mye snø i Oslo og omegn nå. Det ligger vel 30-40cm nysnø ute nå, og hunden min er vell 46cm høy----> dårlig kombinasjon. Teknisks sett så blir det for høy nese på hunden og sporene for tydlig å se. Jeg går ikke spor når hunden bare kan følge sporet mitt med syne.

Vi får vell bare krysse fingrene, og begynne med asfaltspor på natten når pakerings plassene er fri for biler.

Nei jeg får heller gå å trene kondisjon på hunden. Ut å gå på ski ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Eller jeg gjor det evt :blush:

Jeg avventer til uken, håper ting blir bedre da. Skal høre med samboer om han kan kjøre meg til det vannet når "snøstormen" ute letter. Hadde vært fint å trene spor igjen. *savner våren-ser med lengsel ut vinduet hvor snøen laver ned*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg, hundene og sønnen min vært ute i snø og nydelig solvær!

her er link til noen bilder..

Å lage engel i snøen er ikke alltid like enkelt..

http://i10.photobucket.com/albums/a133/gos...se/IM000943.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a133/gos...se/IM000944.jpg

http://i10.photobucket.com/albums/a133/gos...se/IM000945.jpg

Få den snøen da...

http://i10.photobucket.com/albums/a133/gos...se/IM000938.jpg

Sjekk det fjeset og den tunga!!

http://i10.photobucket.com/albums/a133/gos...se/IM000937.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker og snø! Men det er sinnsykt typisk at når det endelig har lagt seg perfekt snø, det er flere minusgrader og solen er oppe så er jeg syk, og har eksamensskriving ;) . Jeg fikk ikke lov til å være med på tur idag en gang <_< (men klarte å lure meg med igår, selv om jeg mer eller mindre følte meg døden nær, kanskje en grunn til at gubben skrev en lapp om hvor han dro istede for å si ifra direkte til meg når han stakk ut på tur idag ;) )

Håper været holder seg sånn til jeg er frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker og snø! Men det er sinnsykt typisk at når det endelig har lagt seg perfekt snø, det er flere minusgrader og solen er oppe så er jeg syk, og har eksamensskriving ;) . Jeg fikk ikke lov til å være med på tur idag en gang <_< (men klarte å lure meg med igår, selv om jeg mer eller mindre følte meg døden nær, kanskje en grunn til at gubben skrev en lapp om hvor han dro istede for å si ifra direkte til meg når han stakk ut på tur idag ;) )

Håper været holder seg sånn til jeg er frisk igjen.

Stakkars deg! God bedring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...