Gå til innhold
Hundesonen.no

Qouting og redigering.

Recommended Posts

Skrevet

Jeg blir litt små forvirret her,beklager om det bare er jeg som er dum,men i følge de nye reglene er det slik:

Man skal ikke qoute qouter for at folk skal slippe og lese samme innlegg flere ganger. OK.

Man skal redigere sitt innlegg i steden for og tilføye noe i et nytt innlegg. OK.

Men dette går jo fullstendig på tvers av hverandre??

Hvis man må redigere for og tilføye noe må jo folk lese alle innleggene på nytt og på nytt "sånn i tilfelle"?

Hva mener dere egentlig? :unsure:

Skrevet

Jeg blir litt små forvirret her,beklager om det bare er jeg som er dum,men i følge de nye reglene er det slik:

Man skal ikke qoute qouter for at folk skal slippe og lese samme innlegg flere ganger. OK.

Dette løser seg selv da Espen har lagt inn auto-sletting av quoter inni quoter, dermed slipper vi å tenke på denne mer.

Man skal redigere sitt innlegg i steden for og tilføye noe i et nytt innlegg. OK.

Men dette går jo fullstendig på tvers av hverandre??

Hvis man må redigere for og tilføye noe må jo folk lese alle innleggene på nytt og på nytt "sånn i tilfelle"?

Hva mener dere egentlig? :unsure:

Det går jo ikke på tvers av hverandre. I de fleste tilfellene man skriver to innlegg etter hverandre er det fordi man har glemt noe, da går det gjerne 2-5 minutter, kanskje en time, og på den tiden har det ikke rukket å komme særlig mange innlegg. Sunn fornuft er fint, klart at om det har blitt skrevet to sider og gått to dager før man kommer på den tingen man glemte så går det an å legge inn et nytt innlegg, da det sier seg selv at man ikke skummer gjennom alle sidene i en tråd hver gang man leser. Det er også fint å merke det man har redigert med Edit, så er det enklere å få øye på.

Skrevet

Men hva hvis det er kommet en 4-6 innlegg etter din? Hender i veldig "opphetete" diskusjoner at slikt kan skje?

Da bruker man sunn fornuft, er det snakk om en liten endring eller noe smått man vil rette på så redigerer man, er det vesentlige opplysninger som tråden er avhengig av så lager man et nytt innlegg. Er ikke verre enn det :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• En viktig del av å drive med utstilling er jo å lære hundene å slappe av i buret når de ikke er i ringen. Det er ikke bare oppbevaring.  Og har du flere hunder så ville jeg enten hatt med hjelpere eller bare én hund på utstilling om gangen, ihvertfall til de er vante til omgivelsene og slapper av i buret.
    • Tenkte jeg skulle prøve det også men er så redd hunden rømmer ut av gitteret. Opplevde det med hunder før mens jeg gikk i ringen så kom de løpende inn i ringen. Veldig festlig. Ikke i det hele tatt.    Men nå har jeg nye hunder så har ikke turt å prøve på dem men hadde vært så enklere å bære inn enn de tunge gitterbura.
    • Hva som er best kommer jo an på deg, og din hunds behov. Jeg brukte et sammenleggbart tøybur. 
    • Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...