Gå til innhold
Hundesonen.no

Handle andres hund


Mirai

Recommended Posts

Hei jeg mener du skal gjøre dette selv.

Jeg har stilt en del Irsk ulvehunder.. trenger du noen råd eller tisp så kan du gjærne spørre meg. Vet ikke om du så meg handle min saluki hanhund på bø.. hihi det var altså ikke et lekkert syn. Men øvelse gjør mester. Han har problemer at han trekker seg. Og jeg har ikke trent så mye på biten utstilling men mest med at andre kan ta på han. Og det fikk vi prøvd oss på denne gangen med en mannlig dommer og jeg hadde grudd meg skikkelig, og jeg har stilt noen ganger altså men så ut som en nybegynner på bø :):) men dommeren fikk tatt på han og sett på tennene og da var målet oppnådd Ozzy har kommet et skritt videre og jeg var så lykkelig og så fikk han rødt også.. husk d var mange som fikk blått av salukiene. Så jeg var kjempe fornøyd og dere så vell også at jeg begynte å gråte.. hihi men jeg engasjerer meg sånn i hundene mine og jeg ble så rørt over hvor flink han var at tårene tok fullstendig overtaket på meg.. he he ...

Så noen ganger er vi ikke så proffe vi heller som har gjort dette mange ganger.

Men er behjelpelig med tips. har hatt mange Irskulvehund handlere på handler kurs jeg altså.

men uansett ønsker jeg deg lykke til.

Klem

Kristin & Co

Jeg så dere :) Han var så skjønn!

OT; Ja det var endel som fikk blått ja... Salukien til guro(Shafaq's Romantic's Ronya) Fikk sin andre blå der:( Og hun mangler bare et cert før hun blir champion.(Liten cert)

OTA: HAr du/dere en whippet som kalles/heter Lille My?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med handlertips til ulvehund, jeg tar imot med takk :D

For å gjøre det forståelig så er det kanskje ikke så enkelt å komme med slike tips skriftlig. Jeg mener at trening på et handlerkurs nok gir bedre resultater, evt. at du studerer hvordan andre gjør det på utstilling. Det er slett ikke dumt å få en erfaren handler til å handle hunden din de første gangene. På den måten slipper hunden å være med på PFLmetoden. Når du da skal stille hunden din selv, så har du en litt mer erfaren hund å stille, og det kan jo kommme godt med. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på handlerkurs :D Først ett med Gunnar Jensen, og så ett med Steinar Balken.

Skjønner det er vanskelig å gi tips sånn ut av det blå uten å ha sett meg eller hunden, men er det mulig å gi noen grove trekk gjøre/hvertfall ikke gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på handlerkurs :D Først ett med Gunnar Jensen, og så ett med Steinar Balken.

Skjønner det er vanskelig å gi tips sånn ut av det blå uten å ha sett meg eller hunden, men er det mulig å gi noen grove trekk gjøre/hvertfall ikke gjøre?

Ja tenkte på at når du så meg på en utstilling så må du bare hute tak i meg så skal vi nok finne på noe lurt;) bare å spørr meg.

Jeg har vært instruktør i mange år nå så jeg syns det er bare morro. Du er hjertlig velkommen til å ta kontakt altså.

klem'

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dere :D Han var så skjønn!

OT; Ja det var endel som fikk blått ja... Salukien til guro(Shafaq's Romantic's Ronya) Fikk sin andre blå der:( Og hun mangler bare et cert før hun blir champion.(Liten cert)

OTA: HAr du/dere en whippet som kalles/heter Lille My?

Ja min første whippet heter Lille My ja.. hvordan vet du d? hihi ble litt nysgjærrig hær jeg.

Ozzy er veldig fin men trenger tid til å fylle ut kroppen sin. Og salukien til Guro er veldig pen, så de blåsløyfene må hun ikke ta alvorlig. Hun kommer til å bli champion.

Har drevet med saluki i mange år. Husker godt at hun fikk nkk certet og det fortjente hun.

Har kommet litt ut av trening med å handle saluki så jeg får vell ta meg et kurs jeg også:P hihi lettere å handle whippet nå siden jeg har gjort det mest den siste tiden.

Klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så dere :D Han var så skjønn!

OT; Ja det var endel som fikk blått ja... Salukien til guro(Shafaq's Romantic's Ronya) Fikk sin andre blå der:( Og hun mangler bare et cert før hun blir champion.(Liten cert)

OTA: HAr du/dere en whippet som kalles/heter Lille My?

det var vell i Bergen...hun fikk kennelklubb certet;)

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og salukien til Guro er veldig pen, så de blåsløyfene må hun ikke ta alvorlig. Hun kommer til å bli champion.

Hun gjør heldigvis ikke det;) Jepp var i Bergen, nå har vi bestemt for å virkelig reise rundt i norge så hun blir helt sikkert det;)

Ja min første whippet heter Lille My ja.. hvordan vet du d? hihi ble litt nysgjærrig hær jeg

Tror jeg lånte henne i JH ifjord i trondheim skjønner du:p

Har kommet litt ut av trening med å handle saluki så jeg får vell ta meg et kurs jeg også hihi lettere å handle whippet nå siden jeg har gjort det mest den siste tiden.

Hihi.. Synes du er veldig flink jeg da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjør heldigvis ikke det;) Jepp var i Bergen, nå har vi bestemt for å virkelig reise rundt i norge så hun blir helt sikkert det;)

Tror jeg lånte henne i JH ifjord i trondheim skjønner du:p

Hihi.. Synes du er veldig flink jeg da;)

He he ja det stemmer d ja.. Hvordan gikk det egentlig med dere? Husker ikke helt vordan det endte med deg og Lille My,, hihi men glad i mat er hun i hvertfall:) Regner med at jeg sa ut måtte bruke godbiter på henne?? for hun gjør alt for en godis. he he Lille My er en fantastisk snill og god hund. Er veldig glad for at jeg har henne. Hun er jo tross alt min første whippet og stam mor til det jeg har oppdrettet. Så du skal være stolt over å få låne en sånn dronning i Junior handling ;)

Klem

Kristin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Hun var veldig glad i mat ja:) Helt herlig var hun, vi ble ikke plassert men kjempe fornøyd med hvordan det gikk, hun gikk veldig fint med meg, og jeg var kjempe fornøyd... Gjorde ingen ting at jeg ikke ble plassert siden jeg var så fornøyd da.. Husker at jeg hadde stress med å finne hund siden den greyhounden jeg skulle låne ikke kom og borzoien min var da 2 måneder for ung.. hehe..Jepp du sa jeg måtte bruke godbit, første gang jeg i det hele tatt gikk med en whippet så det var morsomt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...