Gå til innhold
Hundesonen.no

Puma

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Puma er et stk Border Collie gutt. Jeg fikk han som ni mnd gammelt pinnedyr, med store stressproblemer som halejaging og skvetting inne, men utad virket han som en fin og relativt nervesterk hund. Han er fantastisk flink med barn, og såppass myk ift andre hannhunder at han sjelden er med i konflikter, men samtidig blir han sjelden et mobbeoffer. Han er naturlig førerorientert, og elsker å få jobbe med hodet, og lære nye ting..

Han sliter dessverre med endel problemer, han er på skygge/lys jakt 24 timer i døgnet, uansett omgivelser o.l, han er veldig skuddredd og avreagerer dårlig. Dette fører også til at han er nervøs, har delvis seperasjonsangst og klaustrofobi. I tillegg har han mest sannsynlig en kronisk tilstand i mageområdet som gjør at han ikke nytter seg av maten han spiser, han mangler det enzymet som spalter molekylene og som gjør at han tar lite næring fra maten. Derfor veier han 15/16 kg, og ser ut som om jeg gir han ca en spiseskje pellets i uka.

På grunn av dette er han ikke en hund som har det særlig bra, og jeg vet ikke helt hvor lenge jeg får beholde han, men under alle disse problemene som gjør hverdagen tøff for oss begge, er han en hund med masse humør, "menneskeglede"- ja, egentlig akkurat sånn en hund skal være. Han er den første hunden som har vært "bare min", og jeg mener fremdeles han er de perfekte hund, og at det er fryktelig synd han sliter sånn..

Her kommer noen bilder av pelsen=)

Pumaredigert3.jpg

Pumaredigert2.jpg

Pumaredigert1.jpg

puma4red.jpg

Skrevet

Puma er skikkelig nydelig Ingvild! Og så flotte farger han har. Jeg håper du/dere finner ut av ting, slik at dere begge får det bedre med hverdagen deres.

Skrevet

En nydelig hund du har! :) Lykke til fremover, håper ting ordner seg for dere!!

-BC-

Skrevet

Så nydelig han er! Men tror du må redusere kraftig på bildestørrelsen din, nå er det ikke lov å legge inn større enn 200x200 pixler..

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Varmer å høre lykkeønskinger, og vi er begge alltid mottagelige for skryt :rolleyes::)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er slett ikke alle som får katter og hunder til å gå sammen. Hva slags hunder har du, og hvor gamle er de? Vi måtte omplassere våre katter, da de og hunden aldri kom overens. Det beste er nok om de kan se hverandre, men ikke komme fysisk bort til hverandre. En kompostgrind er ikke mye til hjelp mot ivrige hunder hvis de er større enn en chihuahua.  Jeg har ikke noe erfaring med dette etter det første forsøket for 20 år siden, så jeg har dessverre ingen gode råd, utover å overhodet ikke la de være løse sammen.
    • Jeg har tatt kompostgrind på døra men hundene bare bryter den opp så det går ikke.
    • Jeg har hunder fra før av og har skaffet meg kattunger. Jeg har hatt kattungene på eget rom. Bytta tepper sånn at de skulle lukte hverandre. Latt hundene være i bånd. Dette funka bra i 2 måneder. Nå på den 3.måneden så har alt snudd. Hundene blir ville når kattungene kommer ut. De bjeffer. Jeg tør ikke å la de gå løs. De gjorde dette først og da var de rolige. Men nå hopper de og bjeffer og er mye mere på. Hva bør jeg gjøre nå? Jeg har gått gradvis frem men kattungene er redde og det er ikke greit.  Er det lurt å ta inn kattungene på ett eget rom ennå? Eller å slippe de løs sammen med løse hunder? Redd hundene blir mere ivrig når de har på bånd på. Og at forventningene da blir skyhøye hver gang de kommer ut. Hvis de var ute og løse sammen hele tiden hadde dem da synes det er mere kjedelig? Vil at de skal godta dem.  Jeg har sikkert gjort noe galt siden folk får jo hunder og katter til å gå sammen når de tar det gradvis. Det har jeg gjort også. Hva bør jeg gjøre nå?
    • Alder opp til 12 uker: Den viktigste sosialiseringsperioden, når valpene ennå ikke har utviklet noen uttalt frykt.
    • Det viktigste rådet når du skal velge mellom disse skolene, er å legge merke til hvor intensivt timeplanen er og de metodiske nyansene i oppførselskontrollen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...