Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesenteret


Turbo-Teebee

Recommended Posts

Har meldt oss på valpekurs hos hundesenteret, siden det var hva som passet best med sted. Kurset begynner på mandag. Da vi meldte oss på, skulle de sende en mail dagen etterpå. Etter 2 eller 3 telefonsamtaler har vi fremdeles ikke fått den. Så skulle de ringe oss opp på fredag, men ingen telefon kom...

Vel, uansett... Noen som har erfaring med selve kurset? Håper det er bra i ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja, jeg har erfaring med kurs der. Jeg gikk både valpekurs og grunnkurs der.

På valpekurset vil du lære mest om kontakt, om å få med deg hunden, sitt, nei og litt andre enkle øvelser. Dessuten vil dere bruke en av kursdagene på teori om ernæring, helse og stell, og en av kursdagene i byen, hvor dere skal ta t - bane, gå opp og ned jernbanetorget osv.. Instruktøren jeg hadde var veldig hyggelig og veldig flink..

På grunnkurset vil dere gå videre på det dere lærte på valpekurset, mest "på plass", bli, gå pent osv.

Det kan virke som mange av kursdagene blir veldig like, men det er veldig lærerikt og morsomt da.

Instruktøren jeg hadde på dette kurset, virket veldig streng(han sa selv at han hørtes streng ut fordi han måtte snakke høyt), men han var veldig dyktig da. Alle instruktørene virker veldig dyktige, og mange av dem har tatt ernæringskurs, så de har god peiling på det også..

Du kan ta kurs videre der og da..

Jeg har noen få negative opplevelser fra grunnkursene, og det var muligens fordi jeg var ungdom..(?)

Både Chica og jeg hadde en dårlig dag, og da vi dro regna det og var kaldt, så jeg hadde tatt på henne en sånn drakt da. Jeg hadde ikke fått tatt av henne drakten før kurset startet, og Chica gjorde det veldig dårlig den dagen. Instruktøren ba meg ta av henne drakten, for det kunne muligens være et forstyrrende element. Men hun gjorde det ikke noe bedre.. Etter at instruktøren jobbet litt alene med henne, tok han alle kursdeltagerne i en ring(de pleier å gjøre det omtrent midt i timen, for å prate litt problemløsning osv), og begynte å prate om hundene som hadde dårlige dager(det var en til den dagen). Og han rettet seg til meg og hun andre som hadde problemer den dagen; "Dere må slutte å dulle med hundene, ro litt ned nå. De behøver ikke være med dere overalt. De gidder ikke jobbe fordi de får oppmerksomhet hele tiden ellers..." Og i tilleg ba de oss putte hundene i buret hele helgen, fra fredag til søndag, og vi skulle bare ha dem ute av buret når de skulel spise og gå tur, slik at de ikke skulle få oppmerksomhet :( Det synes alle på kurste var litt drøyt, fordi instruktørene vet ikke hvordan vi behandler hundene hjemme. Chica blir ikke dullet med hele tiden..

Instruktørene kunne være litt spydige i kommentarene, sånn utennom dette også..

Men jeg vil ikke hindre noen i å gå dette kurset pågrunn av det. Sånn utennom det, er jeg veldig fornøyd med kurset. Dyktige instruktører som er flinke til å lære bort, tar seg tid til hver enkelt, lærer masse om trening og masse om teori som ernæring, og det er jo veldig gøy da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er virkelig bekymringsfullt når store hunder viser aggressiv atferd, spesielt i offentlige områder. Det handler ikke bare om rasen, men også om eierens ansvar for å trene og sosialisere hunden riktig. Alle hunder, uansett størrelse, kan være fantastiske følgesvenner hvis de får riktig oppdragelse og omsorg. Det er viktig at eiere forstår sitt ansvar og jobber med hundene sine for å sikre at de kan oppføre seg trygt rundt andre hunder og mennesker. Aggressiv atferd kan ofte håndteres med riktig trening og tålmodighet.
    • Har hunden alltid vært veldig glupsk eller blitt det mer i det siste? Har hunden fått betydelig høyere appetitt er det lurt med vet.sjekk. Vektøkning og tørr hud kan være symptom på lavt stoffskifte (men også rett og slett feil kost). Ellers er fersk mat det første jeg ville anbefalt (råfôr, fryst ferskfôr evt egensammensatt med oppskrift satt sammen for din hund). Bland gjerne ut med litt grønnsaker som allerede nevnt for mer metthetsfølelse (isbergsalat og agurk har veldig lite kalorier). 
    • Wow, faren var lekker, ja!!😍  Koselige bilder🌸
    • Se der da, så nyyyydelig🥰 
    • Torsdag var en dårlig dag med tanke på trening på husreinhet. Da tisset han 5 ganger inne. Alle gangene var det rett før jeg skulle ut med han, sykt irriterende 😂 I går derimot var en veldig god dag, da hadde vi null uhell!  Vel, neste uke blir det hjemmekontor, og da er jeg plutselig i møter når han våkner. Da blir det fort mye tissing inne uansett.  I går tok vi buss for første gang. Det gikk fint ☺️  
×
×
  • Opprett ny...