Gå til innhold
Hundesonen.no

Lei pappa


_aussie_

Recommended Posts

Nå er jeg blitt skikkelig lei pappa her, i dag hadde vi spist middag og han skulle egentlig rydde av bordet, etter maten fikk jeg opp litt og mamma og pappa begynner å krangle, jeg hører pappa si "Å rydde bordet er kvinnfolkarbeid, få jentene til å gjøre det", så blir det ikke mer før...

Jeg går ut for å trene Luna litt, kommer inn for å hente en apportbukk, ser at pappa enda ikke har rydda bordet sier "Du skulle rydde bordet i dag pappa", ingen reaksjon. Jeg går ut igjen, plutselig kommer pappa ut, han bærer en pose borti søppla før han kommer bort til meg, han går rundt meg å sier "Det er best du rydder bordet, det er kvinnfolk arbeid" jeg bare rygger bakover uten å si noe, pappa forsetter å true meg, plutselig tar han tak i meg å løfter meg opp å hever meg uti snøen å sier "Rydd bordet, ikke lag mere bråk, ellers skjer det noe her" jeg sier "jeg gjør det ikke. det er din jobb" så går han..

Jeg er vant til å ha det sånn, det er ikke mange som vet det. Måtte bare få ut litt frustrasjon her. Pappa har slått meg før å, men når jeg nevner det sier han at det kan ikke kalles å slå, for det var bare en liten fik. Jeg er så lei han og gleder meg til å flytte, vis det blir noe av. Mamma har vel gitt opp pappa, han kaller hun både det ene og det andre, som "kjerring" for eks. Pappa har null respekt for oss andre i familien, og tror han bare kan sitte på ræva her hjemme. Han jobber sier han, så han slipper å gjøre noe hjemme, men mamma jobber også, og hun lager middag, vasker klær osv.. Jeg og søstera mi prøver å hjelpe til så godt vi kan, men det er tydligvis ikke bra nok for pappa. Det er bare ondt i den mannen, og han har den meningen om at det bare er "kvinnfolk" som skal jobbe hjemme virker det som. Ellers får broren min også gjennomgå, han må gjøre alle de oppgavene pappa egentlig skal gjøre, arg!! Pappa driver også å truer oss med bank, og det skulle ikke forundre meg om det skjedde en gang.

Krangelern i dag starta med en sånn enkel ting som å rydde bordet, det var det egentlig pappa som skulle gjøre i dag, men det er vist kvinnfolk arbeid i hans øyne, så lenge han driver sånn og ikke kan spørre på en orntelig måte, rydder ikke jeg noe bord, kanskje barnslig gjort, men jeg finner meg ikke i å bli behandlet sånn.

Måtte bare få ut litt sinne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida. Så mye jeg har hørt i det siste om bråk hjemme med foreldre som slår osv. Jeg har aldri opplevd noe lignende, og jeg trodde ikke det var så mange som hadde det sånn. :unsure:

At moren din holder ut med han faren din skjønner jeg ikke.

Hvordan takler du det? Jeg skjønner hvis du gleder deg til å flytte ut, håper det får blitt noe av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så tar jeg igjen med han, noe som ikke er smart, han blir jo helt gal ;) Ellers går jeg ut, eller opp på rommet.. Men jeg må innrømme at de fleste gangene svarer jeg tilbake, vis ikke går det utover mamma, brodern eller søstera mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke bra ut. For ordens skyld: En liten fik er å slå, like mye som et lite nyp fra hunden er å bite! Det er forbudt å slå! Det er også svært betenkelig at en voksen mann skal true og undergrave barna sine. Hvordan skal barna lære samarbeid og sosial atferd hvis ikke foreldrene går foran med et godt eksempel. En frisk rottveiler ville aldri finne på å true, eller ta en valp, ville den vel. Tror faren din kanskje er usikker på sin autoritet, ellers så hadde han ikke trengt å bruke den hele tiden. Stor klem til deg fra en mamma! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars!

For en vanskelig og respektløs far å ha!

Tenk å si at noe er "kjerringarbeid", jeg trodde det bare var gamle gubber igjen i Norge som var så mannsvåvinistiske.

Kjæresten min pelier riktignok å si sånt til meg på tull, men det er fordi han vet at jeg er opptatt av kvinners rettigheter, og derfor er lett å erte på det punktet.

Og dessuten så kan han ikke si at han ikke slår deg.

En "liten fik" er det samme som å være "litt gravid", og det går jo ikke.

Nei, håper at det går bra og at moren din kommer seg vekk en gang, selv om det sikkert er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...