Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp?ang mirc og norton..

Ulvinne

Recommended Posts

Skrevet

Nå har det seg slik at det er en annen person som har lagt seg som admin på vår pc,så jeg kommer ikke inn på norton slik at den godtar mirc..

Da kommer jeg meg heller ikke inn på chatten noe som er veldig leit.. (ikke litt avhengig nei.. ;) ).

Noen som vet om det er noen måte og "overstyre" admin slik at jeg kan fikse det selv?

Personen kommer ikke hit før om 3 dager,og det er alt for lenge og vente på og komme inn på chatten :P:P

Kan man "smyge seg" rundt koden hans eller? B)

Skrevet

Kan ikke ringe ham og få passordet da, så kan han evt bare endre det igjen etterpå?

Glemte adminpassordet på pcen min ;) Måtte formatere og legge inn alt på nytt etter ørten forsøk på å omgå admin.

Skrevet

Kan ikke ringe ham og få passordet da, så kan han evt bare endre det igjen etterpå?

Glemte adminpassordet på pcen min ;) Måtte formatere og legge inn alt på nytt etter ørten forsøk på å omgå admin.

Kan prøve i morra.. Men tviler på at han gir meg det.

Jeg klarte i min uvitenhet og laste ned en pirat kopi av windows, :P og etter det ble de ikke så blide.. :P

Formatere og greier? Hva er det? Sånn kjapt forklart.. Er det noe som tar mange timer og ødelegger jeg hans status som admin da?

Guest Per Olav
Skrevet
Formatere og greier? Hva er det? Sånn kjapt forklart.. Er det noe som tar mange timer og ødelegger jeg hans status som admin da?
Det er noe som du ikke skal gjøre. Det betyr at du lager en fullstendig tom harddisk og må innstallere operativsystemet, driverne for lydkort og (kanskje) skjerm, nett-tilkoplinger og all programvare på nytt. Er du ikke en kløpper på data holder du deg langt unna slike ting. Gå til sengs, stå opp i morgen og gå en lang tur osv, mye bedre det enn å sitte og skule på en skjerm ;)

--

Per Olav

Skrevet

Det er noe som du ikke skal gjøre. Det betyr at du lager en fullstendig tom harddisk og må innstallere operativsystemet, driverne for lydkort og (kanskje) skjerm, nett-tilkoplinger og all programvare på nytt. Er du ikke en kløpper på data holder du deg langt unna slike ting. Gå til sengs, stå opp i morgen og gå en lang tur osv, mye bedre det enn å sitte og skule på en skjerm ;)

--

Per Olav

Hmm.. Nei,da skal jeg ikke gjøre det..

Joda,men og gå tur fra jeg står opp til jeg legger meg vet jeg ikke om jeg har fysikk til altså.. :P:P

Takk for svaret forresten.. *dunke meg selv i hodet for og glemme og være høflig.*.

Skrevet

Som PO sa, ikke noe man tukler med alene ;) Var safe for min del, hadde hjelp av folk med rimelig peiling og hadde backup av det jeg ville ha som jeg fikk fatt i og dessuten alt nytt, som feks Windows, liggende klart til å putte innpå igjen.

Guest Per Olav
Skrevet

Hmm.. Nei,da skal jeg ikke gjøre det..

Joda,men og gå tur fra jeg står opp til jeg legger meg vet jeg ikke om jeg har fysikk til altså.. :P:P

Takk for svaret forresten.. *dunke meg selv i hodet for og glemme og være høflig.*.

Du kan få lov til å ta små pauser sånn innimellom vettu :P

--

Per Olav

Skrevet

Du kan få lov til å ta små pauser sånn innimellom vettu ;)

--

Per Olav

.. Så jeg kan spise og sånn altså?

Men hva skal jeg gjøre i pausa mens jeg spiser da?

Se i tappeten? :unsure:

Nei,nå tuller du fælt synes jeg.. :P

Guest Per Olav
Skrevet

.. Så jeg kan spise og sånn altså?

Men hva skal jeg gjøre i pausa mens jeg spiser da?

Se i tappeten? :unsure:

Nei,nå tuller du fælt synes jeg.. ;)

Gå og legg deg nå. Dette er blitt for mye for deg, forstår du :P

--

Per Olav

Skrevet

Æsj.. Og jeg som tenkte jeg kunne bli en ekspert hacker på et par minutter.. Neivel.. ;)

Men takk for svar både Vipsen og Per Olav.

Får prøve det på den litt mer lovlige og uskyldige måten i morra da. :P

Skrevet

#hundesonen har ikke noe med våre nettsteder og gjøre - denne delen av forumet er kun ment som tilbakemeldinger på selve siden: www.hundesonen.com

Flytter den til alt mulig.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så dette skjer sammen med andre hunder i huset? Det høres jo ut som hun kan trenger litt tydeligere rammer og trening på ro rundt de andre hundene generelt. Alt dette er jo ting som bør jobbes med, og ikke bare avbrytes og unngåes der og da. Hvis dette allerede har vært sånn i snart to år så vil jeg anbefale å få hjelp av en hundetrener som komme hjem til dere og se på rutinene og hjelpe med et treningsopplegg som kan gjøre henne både tryggere og roligere.
    • Hundene er løse inne så de er ikke i bånd. Har merka at hunden er stresset og ikke helt hva hun skal gjøre med all stresset inne i seg så hopper hun på ryggen. Også eskalerer det. Det samme er i bilen og hundene er i bur. Hunden kan ikke se de andre sitter i bur fordi da bjeffer hun og stresser. Hunden har da eget bur med teppe rundt og det fungerte bedre. Hun må dog hentes ut av bilen sist fordi hun kan ikke se at de andre hundene hopper ut av bilen etter hun er på bakken. Da hopper hun opp på ryggen igjen. Hun er alltid sist ut men noen ganger går heller ikke det og hun blir frustrert. Jeg merka at det var noe med valpen da hunden kom hit og har hatt utfordringer med det senere. Men vi fortsetter å jobbe med dette. Prøver å la hun verken bli overstimulert eller understimulert men med akkurat passe aktivitet. Også det mentale og mentaltrening.
    • Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...